eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochod elektryczny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 11. Data: 2010-12-22 00:04:44
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:01:45 +0100 osobnik zwany PB wystukał:

    > Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet
    > napisał(a):
    >
    >
    >> Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo
    >> jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna
    >> sprzedac silnik.
    >
    > Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś wielki.

    i klimy latem :)



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 12. Data: 2010-12-22 00:05:35
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Wader" napisał w wiadomości:

    > Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców,
    > czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu
    > gniazdko i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to
    > na 100% kupiłbym samochód elektryczny.

    Dopłacało...marzyciel.

    Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW
    ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a
    może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prądową" (NIE
    zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne
    urządzenia gospodarcze, które wymagają kolejnych ___ kW) to elektrownie by
    po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to
    zwiększenia ich wydajności (i zwiększenia emisji NOx, CO2 etc. o którą
    idioci teraz walczą) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie
    płacilibyśmy jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i więcej (w zależności od
    dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy
    7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciąż za długo. Leaf
    umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje
    "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyśmy ze
    świeczkami bo ciągle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów,
    generatorów, skrzynek rozdzielczych itd.

    Elektryczno-popylacze obecnie są w miarę OK....ale tylko obecnie bo nie ma
    na nich popytu i koszty "paliwa" elektrycznego są niskie*....

    * jeśli kupimy używanego bo ceny nowych są chore...ale także używanych jest
    tak, jak kot napłakał. Więc cieszmy się obecnymi ZI i ZSami i nie zaklinajmy
    że V8, TeDeI zużywają dużo paliwa.

    > Wader

    Pozdr.


    --
    Bugatti


  • 13. Data: 2010-12-22 00:05:43
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet

    > napisał(a):

    >

    >

    > > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo

    > > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna

    > > sprzedac silnik.

    >

    > Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś

    > wielki.

    >

    >

    > --

    > Pozdrawiam

    > Piotr Biegała          Warszawa

    > Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)

    > Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe

    > Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

    Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 14. Data: 2010-12-22 00:13:09
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

    jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prądem to może będziesz wielki.



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 15. Data: 2010-12-22 00:18:54
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > > Tue, 21 Dec 2010 21:49:30 +0100, na pl.misc.samochody, RadekNet

    >

    > > napisał(a):

    >

    > >  

    >

    > >

    >

    > > > Samochod bazowy - albo tanie Cinquecento z uszkodzonym silnikiem, albo

    >

    > > > jakis bardziej wspolczesny maly dieselek, z ktorego bedzie mozna

    >

    > > > sprzedac silnik.

    >

    > >

    >

    > > Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś

    >

    > > wielki.

    >

    > >

    >

    > >

    >

    > > --

    >

    > > Pozdrawiam

    >

    > > Piotr Biegała          Warszawa

    >

    > > Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)

    >

    > > Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe

    >

    > > Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

    >

    > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

    >

    > --

    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
    Zalety. male gabaryty i niewielkie zuzycie paliwa. Pelna moc po kilkudziesieciu
    sekundach. Bezpieczna bo byla uzywana w seryjnych samochodach. Uruchamianie
    jednym wlacznikiem. Znasz auto w ktorym zanim silnik rozgrzeje sie na tyle zeby
    mozna bylo ruszyc z ogrzewania wali goracym powietrzem? Jedyne o czym trzeba
    pomyslec to bardzo dobra izolacja termiczna akumulatorow zima i niedopuszczenie
    zeby ich temperatura bardzo spadla. Najlepiej jak by byly termostatowane w
    okolicach 20 stopni. W czasie jazdy same sie ugrzeja a na krotkich postojach nie
    zdaza ostygnac zeby ich pojemnosc spadla. Szkoda ze taka przerobka jest
    nieoplacalna, bo ma duzo zalet gdy takie samochody wystepuja w jednostkowych
    egzemplarzach.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 16. Data: 2010-12-22 00:29:36
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    PB napisał(a):

    > Rozwiąż problem ogrzewania wnętrza zimą. Jak to Ci się uda - toś
    > wielki.

    Może jakiś rodzaj "webasto" z nadmuchem. Ostatecznie w zimie możnaby
    tankować parę litrów paliwa. Byłoby drożej ale z drugiej strony takie
    nagrzewnice też nie pochłaniają niewiadomo jakich ilości paliwa.

    --
    M.


  • 17. Data: 2010-12-22 01:39:05
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Koszty eksploatacji to ok. 3 zl/100 km plus wymiana baterii co kilka lat
    > co podobno daje ok. 8 zl / 100 km. Male auto na LPG spali min 15zl/100 km,
    > ale wiekszosc zapomina dodac do tego koszty wymiany oleju, rozrzadu itp,
    > wiec roznica jest wieksza na kozysc elektryka.

    W wyliczeniach, które ja kiedyś czytałem wychodziło, że zużycie akumulatorów
    to 20-45zł/100km, ale zakładało to użycie akumulatorów polimerowych.

    Zajrzyj np. tu: http://www.samochodyelektryczne.pl/
    Zasięg w mieście jest o połowę mniejszy od zasięgu maksymalnego, no i
    zakłada prędkości poniżej 45km/h. Warto też zauważyć, że przyspieszenie
    0-50km/h też nie poraża - 7 sekund. Dla przykładu Peugeot 206 - 4.5 sekundy.

    No i nie zapominajmy, że silnik samochodu jest brany pod uwagę w testach
    zderzeniowych. Jego brak może zupełnie zmienić charakterystykę składania
    przodu auta w razie wypadku. No i jeśli pójdziesz w normalne akumulatory
    zamiast polimerowych, chlapiący na wszystkie strony kwas będzie dodatkową
    atrakcją :P

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży


  • 18. Data: 2010-12-22 01:41:20
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > to elektrownie by po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania

    Wszelkie wyliczenia zakładają ładowanie samochodu tylko w czasie możliwie
    najtańszej taryfy nocnej. Wtedy zazwyczaj elektrownie nie mają co robić z
    prądem.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży


  • 19. Data: 2010-12-22 01:50:57
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Co o tym sadzicie?

    Aha - jeszcze dodatkowy bonus. Przy użyciu kwasowych akumulatorów zimą
    zasięg może wynosić 30-40% tego letniego. Akumulatory tracą mniej więcej 10%
    pojemności na każde 9°C.

    No i jeszcze bonusowy bonus - kwasowe akumulatory ważą o około 150% więcej
    od litowych. W porównaniach było, że 154kg litowych lub 392kg kwasowych
    trzeba wozić :)

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia


  • 20. Data: 2010-12-22 01:56:53
    Temat: Re: Samochod elektryczny
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia pięknego Wed, 22 Dec 2010 00:05:43 +0100 osobnik zwany kogutek

    > wystukał:

    >

    > > Nagrzewnica od Zaporozca. Nie musisz gratulowac, wiem ze jestem wielki.

    >

    > jako kretyn owszem. jak ja ogrzejesz prądem to może będziesz wielki.

    >

    >

    >

    > --

    > mst <at> gazeta <.> pl

    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    >

    Kretyn to Ty jesteś. Nosorozec miał ogrzewanie na benzyne. To byla najwieksza
    zaleta tego wynalazku. Bo poza tym mial same wady. Zuzywal jej pzrecietnie 0,2
    litra na godzinę. Kto powiedzial ze w samochodzie elektrycznym wszystko musi byc
    na prad. Jak coś ma sprawnosć z 80% to moze byc na benzyne.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: