eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySamochod elektrycznyRe: Samochod elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Samochod elektryczny
    Date: Wed, 22 Dec 2010 00:05:35 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 40
    Message-ID: <ierark$lgt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <ier430$238$1@inews.gazeta.pl> <ier6pn$68d$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1292971700 22045 149.156.157.66 (21 Dec 2010 22:48:20 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 22:48:20 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 101221-1, 2010-12-21), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336603
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Wader" napisał w wiadomości:

    > Liczę na powodzenie projektu, mamy już zmierzch syfiastych spalinowców,
    > czas na silniki elektryczne. Sam dojeżdżam do pracy 15 km, mam w garażu
    > gniazdko i gdyby państwo dopłacało by do eko-samochodów i byłby tanie to
    > na 100% kupiłbym samochód elektryczny.

    Dopłacało...marzyciel.

    Leaf do pełnego naładowania 24 kW baterii potrzebuje ~ 7,5h (przy 3,3 kW
    ładowarce). 3,3 kW w sumie to nie dużo dla instalacji. Ale gdyby 40 % (a
    może i mniej) warszawiaków miało takie zapotrzebowanie na moc "prądową" (NIE
    zapominajmy o pozostałych odbiornikach en. elektr. np. \TV, PC i inne
    urządzenia gospodarcze, które wymagają kolejnych ___ kW) to elektrownie by
    po prostu nie wydoiły takiego zapotrzebowania. I wówczas wymagałoby to
    zwiększenia ich wydajności (i zwiększenia emisji NOx, CO2 etc. o którą
    idioci teraz walczą) a to przyniosłoby podwyższenie stawki - i nie
    płacilibyśmy jak obecnie 0,11 - 0,25zł/kWh i więcej (w zależności od
    dostawcy) tylko pewnie 2 lub 3 razy tyle. Nic za darmo ! A to wszystko przy
    7,5h ładowaniu ... a to jak wiadomo dla niektórych to wciąż za długo. Leaf
    umożliwia także naładowanie do 80 % w czasie ~ 0,5h ale wówczas potrzebuje
    "pokarmu" 50 kW - chyba nie trzeba mówić iż wówczas chodzilibyśmy ze
    świeczkami bo ciągle byłby przerwy spowodowane przegrzaniem transformatorów,
    generatorów, skrzynek rozdzielczych itd.

    Elektryczno-popylacze obecnie są w miarę OK....ale tylko obecnie bo nie ma
    na nich popytu i koszty "paliwa" elektrycznego są niskie*....

    * jeśli kupimy używanego bo ceny nowych są chore...ale także używanych jest
    tak, jak kot napłakał. Więc cieszmy się obecnymi ZI i ZSami i nie zaklinajmy
    że V8, TeDeI zużywają dużo paliwa.

    > Wader

    Pozdr.


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: