  • 51. Data: 2011-05-17 07:34:01
    Temat: Re: SamochĂłd wjechaĹ, w policjantĂłw na motocyklach
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Maj, 15:45, "greg" <g...@f...com> wrote:
    > Z czytania ze zrozumieniem masz trzy z dwoma: to, że mieli wypadek w
    > _jasny_słoneczny_dzień_ ma być przesłanką do myślenia, że może jakby jechali
    > na drogowych to by go nie mieli.

    Z czytania miedzy wierszami i wrozenia z fusow masz celujacy.

    A moze kierowca auta jadl bulke i nie mial czasu na patrzenie? A moze
    spadla mu fajka na kolana? A moze przez komorke rozmawial?

    Ale ja to z wrozenia slaby jestem, wiec sie nie wypowiadam.

    Mimo wszystko pietnuje jazde na drogowych (mimo, ze to nie pregierz).

    --
    zdrowka
    amos

  • 52. Data: 2011-05-17 08:32:45
    Temat: Re: SamochA?d wjechaA, w policjantA?w na motocyklach
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    > Aha i podsumowując: nie wiem o co się kłócimy. Ty uważasza tak, ja
    > uważam inaczej, każdy pisze co myśli i fajnie. Nie jesteś chyba
    > właścicielem precla, żeby mi kazać kończyć z moimi teoriami nawet jeśli
    > uważasz je za durne. Nie chcesz to nie czytaj, ale nie zachowuj się jak
    > cham.
    >

    > pozdro
    > greg

    Jadąc na długich sam zachowujesz się jak ostatni baran i cham oślepiając
    innych użytkowników drogi!!! Jak widzę takich to mam mimo całej sympatii
    do motocykli ochotę zadzwonić i podać nr takiego barana.
    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 53. Data: 2011-05-17 21:35:30
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    On 2011-05-16 16:36, greg wrote:

    > Tak, przeczytałem. Uważam tekst " i skończ z durnymi teoriami" za chamski.

    hmm.. czyli zwrócenie uwagi, że nie poparłeś swej teorii, żadnym
    argumentem poza tym, że masz złudne poczucie bezpieczeństwa i promujesz
    działania ewidentnie wpływające na bezpieczeństwo innych
    wpółużytkowników drogi nazywasz chamstwem.. ciekawe, co myślą Ci którym
    świecisz po oczach? a przepraszam, Twe drogowe nie oślepiają one
    pozwalają Cię dostrzec.. proszę uruchom swój pojazd, zapal długie i stań
    przed.. :-D

    --
    jeDrASS

  • 54. Data: 2011-05-18 08:27:08
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 16.05.2011 16:36, greg pisze:
    > "gildor" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > Tak, przeczytałem. Uważam tekst " i skończ z durnymi teoriami" za chamski.

    o, to interesujące

    - gildor

  • 55. Data: 2011-05-18 14:29:37
    Od: "greg" <g...@f...com>

    "jeDrASS" <b...@u...gov> wrote in message

    > hmm.. czyli zwrócenie uwagi, że nie poparłeś swej teorii, żadnym
    > argumentem

    Poparłem moją teorię mnostwem argumentów. Kolega gildor nie odniósł się
    merytorycznie do żadnego z nich, napisał tylko, że się z nimi nie zgadza.
    Oczywiście ma do tego prawo, rzecz jest jednak także w tym jak to napisał.

    Gdyby był napisał: "uważam twoją teorię za niesłuszną bo to i tamto" to
    byłoby grzecznie. Natomiast tekst "skończ z durnymi teoriami" jest chamski.
    Ja nigdzie nie napisałem "jeździj durniu na drogowych".

    Być moze moje oczekiwania co do tego jak powinna wyglądać rozmowa między
    kulturalnymi ludźmi są nieco staromodne, ale mam wrażenie, ze tekstu "skończ
    z durnymi teoriami" nie można nazwać kulturalnym argumentem w dyskusji
    kulturalnych ludzi. W każdym razie ja sobie nie życzę, żeby się do mnie w
    ten sposób odzywał bliżej nieznany mi typ.

    pozdrawiam

    greg

  • 56. Data: 2011-05-18 14:38:05
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-16 16:06, greg pisze:

    > "gildor" <g...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Być może zanim wyjechał to spojrzał w lewo czy tam prawo. Jakby ich
    > zobaczył to być może nie wyjechałby.

    A co powiesz o tych co wjechali na przejazd kolejowy pod pociąg bo nie
    widzieli elektrowozu z 3 zapalonymi światłami o średnicy 40cm2 ?

    Co jeszcze ten elektrowóz powinien włączyć aby jeden z drugim go
    wreszcie zobaczył?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 57. Data: 2011-05-19 07:19:04
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 18.05.2011 16:29, greg pisze:
> [...]
    > merytorycznie do żadnego z nich, napisał tylko, że się z nimi nie
    > zgadza. Oczywiście ma do tego prawo, rzecz jest jednak także w tym jak

    a poka gdzie Ty, w naszej rozmowie, podałeś argumenty?
    może to:
    > Nie pisałem nic o _żadnych_ _dowodach_, pisałem, że długie
    > światła dają większe szanse przeżycia.

    jest argumentem? więc moja odpowiedź. "nie dają" też jest argumentem.

    > Gdyby był napisał: "uważam twoją teorię za niesłuszną bo to i tamto" to
    > byłoby grzecznie. Natomiast tekst "skończ z durnymi teoriami" jest
    > chamski. Ja nigdzie nie napisałem "jeździj durniu na drogowych".

    jeździsz na drogowych, zasługujesz na traktowanie takie, jakie
    zachowanie prezentujesz na drodze. chamskie. proste. choć ja tego tak
    nie odbieram w tym co napisałem. i wybacz, ale durna teoria pozostanie
    durną, bez względu na wydźwięk tegoż. do Ciebie argumenty nie docierają,
    bo widzisz jedynie czubek własnego nosa i jesteś egoistą w tym wypadku,
    to nie widzę powodu do przepisywania odpowiedzi na Twoją teorię, którą
    Kefir już wypisał przy okazji innego wątku. o czym wspomniałem w naszej
    dyskusji.

> [...]
    > dyskusji kulturalnych ludzi. W każdym razie ja sobie nie życzę, żeby się
    > do mnie w ten sposób odzywał bliżej nieznany mi typ.

    o matko, zamknij się w sobie jeszcze. nie ma obowiązku dyskusji. a Twoja
    teoria pozostanie durną i nic na to nie poradzę, że nie dociera to do
    Ciebie.

    - gildor

  • 58. Data: 2011-05-19 07:20:32
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 18.05.2011 16:38, The_EaGle pisze:

> [...]
    > widzieli elektrowozu z 3 zapalonymi światłami o średnicy 40cm2 ?
    >
    > Co jeszcze ten elektrowóz powinien włączyć aby jeden z drugim go

    drogowe. zapewne jechał na mijania. bo niektórzy to nawet szlabanu nie
    widzą...
    http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,przebiegala-prz
    ez-tory-potracil-ja-pociag,204372.html

    - gildor

  • 59. Data: 2011-05-19 12:29:10
    Od: "greg" <g...@f...com>

> [...]

    > do przepisywania odpowiedzi na Twoją teorię, którą Kefir już wypisał przy
    > okazji innego wątku. o czym wspomniałem w naszej dyskusji.

    Drogi gildor,

    tak samo nie docierają co mnie Twoje argumenty jak do Ciebie nie docierają
    moje. Nie widzę przełożenia docieralności argumentów na uzasadnienie
    chamskiego traktowania rozmówcy w rozmowie.

    Zaś co do meritum to problem w tym, że te argumenty są subiektywne. Jedni
    piszą, że oślepia, inni, że nie oślepia. Jedni piszą, że próbowali na
    drogowych i nie odczuli różnicy, inni, że różnica jest. Kazdy ma swoje
    wrażenia. Argument o kodeksie drogowym jest może najmocniejszy, ale i z
    niego nic nie wynika, bo ci, co tym argumentem szermują sami się przyznają,
    że inne zapisy tegoż kodeksu (np ten o dopuszczalnej prędkości) mają w dupie
    czyli tak samo jak ja przestrzegają tych zapisów, których przestrzeganie w
    danym momencie uznają za wygodne.

    Nie widziałem żadnych obiektywnych badań stwierdzających, ze motocyklistę,
    który jedzie na długich widać nie lepiej niż tego który jedzie na krótkich.
    Jeśli Ty takie znasz to podlinkuj proszę.

    Mam prawo jazdy od 20 lat i przejeżdżam około 50 km dziennie na same dojazdy
    do pracy; albo samochodem albo motocyklem, codziennie. Mijam wiele innych
    pojazdów i stwierdzam, że absolutnie nie przeszkadza mi jeśli w jasny
    słoneczny dzień ktoś jedzie na długich. Innym moim spostrzeżeniem jest, że
    motocykl wyposażony w jedno i czesto słabe światło gubi się w zalewie
    mnóstwa świateł na drodze, po prostu słabo widać motocykl i tyle. Ty
    twierdzisz, że skoro nie widzę to powinienem iść do okulisty, ale ja chadzam
    do okulisty systematycznie, jest to formalny wymóg dla uprawiania innego
    mojego hobby jakim jest latanie samolotem. Badają mnie z góry na dół i z
    dołu do góry, systematycznie i dokładnie, z całą pewnością lepiej jestem
    przebadany niż 99% kierowców na naszych drogach. Badają mi wzrok i słuch i
    refleks i błędnik i koordynację ruchów i widzenie peryferyjne i adaptację do
    ciemności i wiele innych. Okulista i wszyscy inni lekarze twierdzą, że jest
    ok i mam na to stempel. Myślę, że co do sprawności aparatu widzenia jestem
    powyżej przeciętnej a w każdym razie nie słabuję pod tym względem.

    Kolejnym moim spostrzeżeniem jest takie, że odkąd jeżdżę na długich o wiele
    rzadziej zdarza się, ze ktoś mi wyjedzie w ostatniej chwili, zajedzie pas,
    innymi słowy, że zobaczy mnie w ostatniej chwili lub wcale. No i co,
    będziesz twierdził, że się mylę. Bo Ty masz doświadczenia inne? No i co z
    tego, że masz inne. Ja mam takie.

    Argument nieco obiektywniejszy przytoczył kolega Tom01: odkąd wprowadzono
    dla samochodów obowiązek jazdy na światłach w dzień to wzrosła ilość
    wypadków z udziałem motocykli. Czy to prawda? Nie wiem, nie chce mi się
    sprawdzać, ale jest to zgodne z moimi spostrzeżeniami, że motocykl na drodze
    widać słabo. Ty twierdzisz, że jak mają zauważyć to zauważą? A ja twierdzę,
    że chcę im pomóc zauważyć. No bo skoro to światło drogowe tak dobrze widać,
    że aż oślepia no to znaczy, że jednak je widac lepiej niż mijania.

    Pewnie znów się ze mną nie zgodzisz, ale mam prośbę. Jakbyś coś jeszcze mi
    pisał to zacznij używać wielkich liter na początku zdania. Okropnie ciężko
    się czyta bez nich. Tak wiem, powinienem iść do okulisty.

    Na koniec jeszcze: uważam, że nie masz racji ale nie uważam, że upoważnia
    mnie to do nazywania Twoich teorii durnymi i do traktowania Cie w rozmowie
    bez należnego Ci szacunku. Zwróć także uwagę, że nigdzie nie kazałem Ci z
    niczym skończyć ani chadzać po lekarzach. Jeśli mimo to uważasz mnie za
    chama i prostaka to pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wielu bezpiecznie
    przejechanych kilometrów.

    greg

  • 60. Data: 2011-05-19 12:51:47
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 19.05.2011 14:29, greg pisze:
    > Drogi gildor,

    ło w dupe!

    > Nie widziałem żadnych obiektywnych badań stwierdzających, ze
    > motocyklistę, który jedzie na długich widać nie lepiej niż tego który
    > jedzie na krótkich.

    dziękuję za potwierdzenie.

> [...]
    > na to stempel. Myślę, że co do sprawności aparatu widzenia jestem
    > powyżej przeciętnej a w każdym razie nie słabuję pod tym względem.

    czy Ty ironię zrozumiesz dopiero jak ją poczujesz na tyłku? i, niestety,
    Twoje 20letnie PJ mnie nie powaliło, bo najwyraźniej jesteś młodszy ode
    mnie.

> [...]
    > zajedzie pas, innymi słowy, że zobaczy mnie w ostatniej chwili lub
    > wcale. No i co, będziesz twierdził, że się mylę.

    tak, bo żeby mieć obiektywne porównanie, to identyczne sytuacje
    powinieneś mieć na mijania. jeździłem z ciekawości na długich, dlatego
    uważam, że bezpieczniej jest na mijania. przynajmniej mnie w korku
    puszczają, zamiast się zacietrzewiac. i mnie widzą, wbrew temu co sam
    twierdzisz.

    > Bo Ty masz doświadczenia inne? No i co z tego, że masz inne. Ja mam takie.

    tak. mam inne. do tego staram się nie być egoistą. Ty jesteś.

    > Argument nieco obiektywniejszy przytoczył kolega Tom01: odkąd
    > wprowadzono dla samochodów obowiązek jazdy na światłach w dzień to
    > wzrosła ilość wypadków z udziałem motocykli. Czy to prawda?

    nie, to nie jest prawda. a przynajmniej nie taka prawda, jaką Ty
    chciałbyś żeby była. wzrosła ilość wypadków, bo wzrosła ilość motocykli
    na drogach. a wiesz, że statystyka, to suka? można ją zoptymalizować pod
    dowolne założenie.

    > nie chce mi się sprawdzać, ale jest to zgodne z moimi spostrzeżeniami,
    > że motocykl na drodze widać słabo. Ty twierdzisz, że jak mają zauważyć
    > to zauważą?

    tak. ja nie mam z tym problemu. widzę motocykle. widzę też rowerzystów i
    pieszych. nieoświetlonych w ogóle w słoneczny dzień. ale mogę ich nie
    zauważyć, jeśli jakiś gamoń będzie mnie oślepiaj długimi.

    > A ja twierdzę, że chcę im pomóc zauważyć. No bo skoro to
    > światło drogowe tak dobrze widać, że aż oślepia no to znaczy, że jednak
    > je widac lepiej niż mijania.

    no pewnie, przy okazji nie widać kierunkowskazów, nie widać też nic na
    jego tle. o oszacowaniu prędkości nawet już trudno wspominać.

    > Pewnie znów się ze mną nie zgodzisz, ale mam prośbę. Jakbyś coś jeszcze
    > mi pisał to zacznij używać wielkich liter na początku zdania. Okropnie
    > ciężko się czyta bez nich. Tak wiem, powinienem iść do okulisty.

    nie, ja jestem leniwy, ale prosić mozesz.

> [...]
    > Cie w rozmowie bez należnego Ci szacunku. Zwróć także uwagę, że nigdzie
    > nie kazałem Ci z niczym skończyć ani chadzać po lekarzach.

    no myślę, bo chyba nie istnieje lekarz od ego. istnieje?

    > Jeśli mimo to
    > uważasz mnie za chama i prostaka to pozdrawiam Cię serdecznie i życzę
    > wielu bezpiecznie przejechanych kilometrów.

    jeżdżąc na długich, zachowujesz się chamsko i egoistycznie. jak nazwać
    kogoś, kto nie szanuje innych wg Ciebie? napisz, będę używał takiego
    sformułowanie.

    - gildor