  • Data: 2011-05-16 17:25:55
    Temat: Re: SamochA?d wjechaA, w policjantA?w na motocyklach
    Od: "greg" <g...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Leszek Karlik" <l...@h...pl> wrote in message
    news:op.vvk3c5inbkkx24@attitude-adjust...
    > On Mon, 16 May 2011 18:13:41 +0200, greg <g...@f...com> wrote:
    >
    > [...]
    m_innym_niz_to_opisuja_media.html

    > Można by pomyśleć, że jak ktoś jest chirurgiem to go uczyli na studiach o
    > statystyce
    > i metodologii i wie, co to jest "selection bias". Ale niestety ewidentnie
    > nie. :-)

    Etam, czepiasz sie, ja również ukończyłem akademię medyczną i też mnie
    kiedyś tego uczyli ale przez 20 mlat nieużywania zapomniałem kompletnie.

    > Nie, żebym nie zgadzał się z częścią tez postawionych w artykule, ale
    > niestety takie
    > wymachiwanie łatwymi do sfalsyfikowania argumentami trochę podważa jego
    > sensowność.

    Ja bym powiedział, że ten artykuł nie ma pretensji do bycia niekazitelnym
    metodologicznie, raczej celem jego jest zwrócenie uwagi na niuans pomijany w
    codziennych relacjach i zbiorczych statystykach ponieważ niuans ten nie
    pasuje do ogólnie kultywowanej teorii dotyczącej przyczyn wypadków w
    Polszcze. Pamiętam program w telewizorni o wypadkach z udziałem Panów
    Komendantów Od Bezpieczeństwa na Drogach i różnych innych specjalistów ale
    też brał udział Hołowczyc, który powiedział, ze predkość być może ale co do
    głównych przyczyn wypadków to gówno prawda, że prędkość tylko fatalne drogi
    i bezmyślne oznakowanie, że błoto, że koleiny, że kałuże, za dużo znaków,
    zbyt restrykcyjne ograniczenia i fatalne szkolenie i egzaminowanie
    kandydatów. Napadli na niego wszyscy łącznie z bezstronnym niby to panem
    redaktorem i nie dali mu się odezwać do końca i tłukli w kółko, że prędkość
    i bezmyślni młodzi kierowcy i alkohol i karać, karać, karać. Uff, ale długie
    zdanie napisałem...

    greg