  • Data: 2009-05-05 20:55:46
    Temat: Re: Sakramentalne pytanie "jakie lustro" - konkretne wymagania
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Body:
    > - trwałe, dobrej jakości
    A Fuji 6500 uwazasz za trwale i dobrej jakosci? Czy teraz oczekujesz czegos
    "pancerniejszego"?

    > - bezproblemowe działanie (nie może się nic wieszać, zacinać)
    Z tym, tak naprawde, bedzie kiepsko. Nawet mercedesom odpadaly klapy w
    trakcie jazdy.
    Na D90 dosyc czesto narzekaja na blad Err CHA lub F--, ale nie wiem do konca
    z czym to jest zwiazane (karta?, obiektyw?)

    > - jak najlepszy wizjer
    no to tu by sie prosil jakis FF ;-)

    > - prostota obsługi (bezpośredni dostęp do funkcji, nie przez grzebanie w
    > menu)
    a konkretnie do ktorych funkcji?
    bo byc moze kazda lustrzanka spelni Twoje wymaganie, a byc moze D90 nie
    bylby wystarczajacy.

    W porownaniu z kompaktem to kazda lustrzanka spelnia postawione przez Ciebie
    wymagania.

    > Obiektyw:
    > - trwały, dobra jakość wykonania
    > - bardzej przyda mi się szeroki kąt niż hiperzoomy
    > - stabilizacja mile widziana aczkolwiek mogę się obejść
    > - niezawodny autofocus

    Niezawodny autofocus i stabilizacja to jest wymaganie, ktore bardziej
    dotyczy "ukladu" korpus-obiektyw niz samego obiektywu.

    > Z tego co poczytałem
    > w internecie to d90 spełni wymagania tyle, że brałbym z kitem 18-105 i tu
    > nie
    > wiem czy to dobra propozycja.

    Kit kitowi nierowny. Ten Nikkor 18-105 to bardzo przyzwoity obiektyw. Gdyby
    jeszcze nie byl jeszcze tak plastikowy.

    Z korpusow zastanowilbym sie nad:
    - sonym A300, ewentualnie A700
    - canonem 500D, ewentualnie 50D (lub 40D)
    - olympusem E-620, ewentualnie E-30
    - nikonem D90, ewentualnie D5000.
    - pentaxem K200D, ewentualnie K20D.

    Obiektyw zalezy od systemu ktory bys wybral. Mysle, ze we wszystkich
    systemach daloby sie znalezc cos godnego polecenia.

    Pozdrawiam
    Darek