  • 1. Data: 2009-09-29 09:00:30
    Temat: Sabotaż TVP - nici ze startu dvb-t
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    W poniedziałek nadawcy komercyjni otrzymali z Krajowej Rady Radiofonii i
    Telewizji decyzje koncesyjne. Dzięki nim - w miarę uruchamiania nadajników
    cyfrowych w kolejnych miastach - sygnał tych stacji docelowo będzie
    obejmował cały kraj. Wraz z nimi w pierwszym multipleksie znajdują się trzy
    programy TVP. Jednak w myśl dotychczasowych uzgodnień wypracowanych przez
    nadawców, UKE i KRRiT nadawca publiczny miał zwolnić miejsce na pierwszym
    multipleksie wraz z uruchomieniem trzeciego, który miał oddany w całości do
    dyspozycji TVP. Jednak w poniedziałek Anna Streżyńska, szefowa UKE,
    poinformowała "Gazetę", że TVP wnioskuje o przyznanie miejsca dla trzech
    swoich kanałów na stałe. Stawia to pozostałych nadawców i KRRiT w trudnej
    sytuacji, gdyż w koncesjach właśnie wydanych stacjom komercyjnym zapisano,
    że każda z nich otrzyma dodatkowe częstotliwości z pierwszym multipleksie w
    momencie, gdy TVP przeniesie się na trzeci. - Wniosek telewizji publicznej
    jest stary, ale cały czas mieliśmy nadzieję, że uda ich się namówić do
    podtrzymania wcześniejszych ustaleń. Pod koniec ub. tygodnia wyjaśniło się,
    że jednak nie. Muszę odmówić TVP, a to bardzo komplikuje sprawę, bo oznacza,
    że telewizji publicznej na pierwszym multipleksie nie będzie wcale, bo
    zgodnie z procedurami wniosek TVP trzeba albo w całości uwzględnić, albo w
    całości odrzucić - wyjaśnia Streżyńska.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7089252,TVP_zatr
    zymuje_cyfrowa_telewizje.html

  • 2. Data: 2009-09-29 11:18:15
    Temat: Re: Sabotaż TVP - nici ze startu dvb-t
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7089252,TVP_zatr
    zymuje_cyfrowa_telewizje.html

    hmm... ciekawe w co oni grają?
    czyżby lobbing na rzecz tvp sat?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-09-29 11:23:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    zymuje_cyfrowa_telewizje.html

    > hmm... ciekawe w co oni grają?
    > czyżby lobbing na rzecz tvp sat?

    Obstawiam robienie na złość pisowskiej KRRiTV.

  • 4. Data: 2009-09-29 12:12:17
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    >>> http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7089252,TVP_zatr
    zymuje_cyfrowa_telewizje.html

    > Obstawiam robienie na złość pisowskiej KRRiTV.

    W biznesie i PRAWDZIWEJ polityce nie ma miejsca na emocje, dlatego
    wykluczyłbym "na złość".
    Chodzi o storpedowanie DVB-T.
    Tylko z pozoru może wydawać się dziwnym, że kierownictwo TVP dba o rozwój
    "firmy".
    Od dawna porónuję je do pewnego pasożyta bytującego w pasikonikach.
    Ów pasożyt ma skomplikowaną drogę rozrodczą ale dla pewngo etapu konieczne
    jest środowisko wodne.
    Ów apsożyt w pewnym momencie wytwarza substancję chemiczną ogłupiającą
    pasikonika w pobliżu zbiornika wodnego.
    Pasikonik samobójczo skacze do wody, powodowany trucizną działającą na układ
    nerwowy, wydzielaną przez pasikonika.
    Pasożyt wie też dzięki różnym chemicznym bodzcom, kiedy pasikonik jest
    blisko wody. Wtedy gdy pasikonik tonie, pasożyt wydostaje się do wody i
    odbywa dalszą drogę przez posrednich żywicieli.

    Coś podobnego dopadło TVP.
    Rządzi tym organizmem pasożyt i dla swego celu, spowoduje rozpad TVP.
    Pasożyt ten działa na rzecz prywatnych mediów. Na tę samą rzecz działa w
    zasadzie władza państwowa upatrując w jej poparciu wygrywanie kolejnych
    wyborów (co jest karykaturą demokracji bo w demokracji w poparciu OBYWATELI
    władza upatruje źródła reelekcji).
    Pasożyt kamyfluje swą obecność i stwarza pozory.
    Pozorem jest "platforma TVP", która raczej nigdy nie powstanie.
    Odkodowano kilka kanałów TVP ale zrobiono to tak aby jak najmniej osób miało
    do tego dostęp.
    Jest to więc markowanie działania NA RZECZ gdy w istocie chodzi o działanie
    PRZECIW.
    Analogicznie jak POT powstał po to by opóźniać DVB-T a nie by je budować
    (gdzież jest teraz ten "operator" ?).
    Jak w filmowym Miśiu, nie chodzi tu o Misia.
    Chodzi o zyski jakie można w ukryciu na tym zbić.
    Dlatego więc namiastka platformy TVP (odkodowanie i spot-beam) powstała i na
    tym co jest się skończy.
    Wie o tym Farfał i wie każdy w tym bagienku.
    Jedyny koszt po stronie bagienka to doprowadzenie do tego że pojawił się
    (jakoś odżałują) jeden kanał HD FTA.
    Do tej pory szczęsliwy posiadacz TV HD musial płacić haracz jednej z
    platform by nawet móc wypróbowac te HD. Altenatywą był zakup drogiego
    odtwarzacza BD i dostęp do kilku tytułów na krzyż w wyporzyczalni.
    Tyle ceny.
    A zyski ?
    Przed chwilą jeden z pracowników Emitela na forum tej firmy dał mi do
    zrozumienia, że problemem będzie prowadzenie dalszych "testów".
    Problemem prawnym bo od 30 września na papierze rozpocznie się era
    komercyjnego nadawania DVB-T i o testach nie może być mowy (to tak jakby
    ktoś wystąpił o testy technologii UKF-FM STEREO z tonem pilotującym - coś co
    wszystkie stacje nadają komercyjnie).
    I te papierowe sprawy brużdżą co skrupulatnie wykorzystuje lobby płatnych
    TV.
    Cała ta niby platforma TVP to tylko mydło, którym się ma mydlić oczy.
    "Mamy inną koncepcję" i koniec.
    A ja mówiłem, że wspólny MUX prywatno-publiczny to pułapka.
    Tylko nie pzewidziałem, że TVP będzie po tej samej stronie co prywatni.
    Ja zakładałem, że państwa TV na POLECENIE ministra włączy nadawanie na SWOIM
    multipleksie DVB-T.
    Tak by było, gdyby władza chciała DVB-T a przeszkadzali by TYLKO prywatni
    (mający i tak wiele narzdzi ku temu).
    Wtedy można było im zatkać gębę - dajac im własny MUX i niech robią z nim co
    chcą a TVP uruchamia swój NA POLECENIE władz.
    Ta to odbywa się za granicą.
    Tam władza stanowi prawo a koncerny grymasząc ale dostosowaują się.
    U nas koncerny stanowią prawo (przeforsowanie wspólnego MUXa) a to i tak nie
    koniec.
    W zasadzie aby DVB-T ruszyło - potrzebna byłaby zmiana władzy.
    Ta nie dosc że ma w dupie obywateli a słucha swych "mecenasów" medialnych to
    jeszcze jest sama okronie nieporadna (choćby wlokąca sę sprawa nowelizacji
    KTPC).
    I my chcemy organizować Euro 2012 ?
    Za chwilę będze 2010 rok. I jak tu infrastruktura wygląda ?
    Przez te dwa lata będzie gadanie o in vitro, o tarczy o "polepszaniu
    stosunków" i "poprawianiu wizerunku za granicą".
    Niestety od tego autostrad nie przybędzie.
    DVB-H bojkotuje wielka trójca GSM.
    Bo nie oni wygrali przetarg a tylko oni moga "kupić" hurtową usługę od
    zwycięzcy przetargu.
    Grają więc na to by zwycięzca nie ruszył w określonym rezerwacją
    częstotliwosci terminie co spowoduje unieważnienie tejże i rozpisanie nowego
    przetargu.
    A zwyciezcy nie stać by nadawać "pusty" sygnał.
    PTK Centertel nie może się rozstać z rozpadającą się siecią NMT-450i i nie
    może wyznaczyć nawet terminu jej zamknięcia. Jesteśmy ostanim krajem z
    czynną siecią NMT (Białoruś zamknęła kilka lat temu).
    Rozwój CDMA przycichł i zdaje się, że PTK nie wypełni terminu pokrycia na
    koniec 2009 roku.
    Tak więc jesteśmy krajem dynamiznie zwijającym się.
    A w TV jak za komuny: "jesteśmy jedyni ze zwrostem gospodarczym". I ch*j z
    tym, skoro do lekarza sie nie można dostać bo "limit się wyczrpał na TĘ
    WŁAŚNIE chorobe na którą pacjent zapadł".
    Za komuny nie było mięsa czy paieru toaletowego ale z TV płynęły zapewnienia
    że jesteśmy w pierwszej piątce potęg światowych wytopu surówki stalowej czy
    w wydobyciu węgla.
    Czasem odnoszę wrażenie że te same osoby (one wszak chyba zyją wciąż)
    przygotowują te serwisy. Może już nie redagują osobiscie ale czuwają nad
    ramówką.
    Bo nagle uderzają mnie te same formy fleksyjne co z TV ze stanu wojennego:
    "kto za tym stoi", "są tacy którzy uważają, że im gorzej tym lepiej",
    "nieodpowiedzialne hałaśliwe elementy" itp.
    Odnoszę też wrażenie że nasz kraj znajduje się w podobnej sytuacji co I
    Rzeczpospolita przed rozbiorami.
    Wtedy też magnateria (dziś też ją mamy) miała więcej do powiedzenia niż król
    czy sejm.
    "Skarb pusty, o Rzplitej pijane glowy stanowią" - to cytat z noblisty,
    piszącego o tamtych czasach i to piszącemu "ku pokrzepieniu serc".
    Różne stronnistwa jak dawniej "francuskie" czy "moskiewskie" mają i dziś sie
    dobrze,
    Skoro już przze gardło niektórym nie może przejśc słowo "ludobójstwo" a kila
    lat temu pzechodziło. Nie może bo car przyjechał do priwislańskiego kraju.
    Rozmywa się nasze państwo w tempie geometrycznym i degraduje do roli
    Księstwa Warszawskiego na naszych oczach.
    Świat przyspieszył ale się nie zmienił. To co kiedys działo się
    dzisiecioleciami dziś odbywa się latami czy miesiącami.
    A drugi noblista w "Chłopach" pisał: "miałeś chamie złoty róg".
    Zmarnować, zepsuć, rozgrabić to my potrafimy.
    DVB-T się zachciewa... Polaczki mają płacić za TV. Za darmo to mogą mieć ci
    co niby przegrali wojnę (Niemcy).
    Polak mam płacić i być wdzięczny. Wdzięczny, że "dostaje" sygnał TV o tresci
    pralki automatycznej.
    Kolorowe i się rusza.
    Ma robić 16 godzin i wieczorem paść z puszką piwa przed TV.
    Musi płacić jedne z najwyższych podatków bo dziura się robi. Nic dziwnego
    skoro krewni i znajomi królika w ustawionych przetargach zamawiaja nikomu
    nie potrzebne towary i usługi od firm kuzynów. Na koszt państa.
    Potem brakuje na emerytury i renty więc niech polaczek zapłaci. Dociśnie się
    go fiskalnie.
    Europa kosztuje - pouczy go z ekranu Wielki Brat.
    A kompleksy się skrzętnie podgrzewa bo gdyby nie one to ta cała armia
    Polaków pracująca na tę magneterię byłaby niesterowalna.
    A tak to wystarczy powiedzieć, że prasa na Jamajce się z nas śmieje by
    czerwony ze wstydu Polak zagłosował wbrew zdrowemu rozsądkowi.
    A potem mija kilka lat i ten Polak się dziwi, że DVB-T "ktoś" nie pozwala
    zbudować.
    Zaraz może ktoś napisze że OT i "elaborat" i że "o niczym" ale czasem trzeba
    dojść do przyczyny tego prozaicznego wykwitu jakim jest "brak DVB-T".
    Prawdziwe przyczny nie są takie proste że ktos komuś chce zrobić na złość.
    Tu o pieniądze i władzę chodzi a na złość to dzieci w paiskownicy sobie
    robią.
    Oni tak nie działają.
    Tylko pewno woleli by, byśmy ich o "złośliwości" podejrzewali.
    Zawsze to "mniejszy grzech" niż zwykłe złodziejstwo czy prywata.
    vari

  • 5. Data: 2009-09-29 12:57:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W biznesie i PRAWDZIWEJ polityce nie ma miejsca na emocje, dlatego
    > wykluczyłbym "na złość".
    > Chodzi o storpedowanie DVB-T.

    Po co?

    > Coś podobnego dopadło TVP.
    > Rządzi tym organizmem pasożyt i dla swego celu, spowoduje rozpad TVP.
    > Pasożyt ten działa na rzecz prywatnych mediów.

    Jakie widziałbyś uzasadnienie dla takiego działania Farfała?
    Bo bez tego Twoja teoria spiskowa leży i kwiczy.

  • 6. Data: 2009-09-29 13:31:46
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    Vari szacunek za analityczne i szerokie spojrzenie na polską
    rzeczywistość.
    Popieram w całej rozciągłości, tak to u nas działa.
    Nic dodać nic ująć, no może tylko tyle, że cały proces cyfryzacji
    zaczął się od du... strony.
    Najpierw powinien być wybrany operator techniczny IMO.

    Andrzej sp3iym

  • 7. Data: 2009-09-29 14:26:40
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Po co?

    By sprzdawać TnK, by sprzedawać najtańsze abo. Polsatu.

    > Jakie widziałbyś uzasadnienie dla takiego działania Farfała?
    > Bo bez tego Twoja teoria spiskowa leży i kwiczy.

    Zacznijmy że nie jest spiskowa.
    Spisek to by trzeba zawiazywać gdyby chcieć hamować cyfryzację w USA.
    U nas można to nawet ogłosić w prasie.
    Ja powiem więcej. Ktoś kto mówi TUTAJ o spisku jest naiwny.
    Tu jest biznes a nie spisek. Naiwny tylko może twierdzić, ze Polska jst
    państwem prawa, gdzie władze oddanie służą obywatelom nie chcąc odnosić
    prywatnych korzyści.
    Deprymując "moją teorię" (bo to nie teoria - TO ŻYCIE), ustawiasz sie w
    szeregu z 8-letnim dzickiem. Ono wierzy że każdy policjant jest dobry z
    każdy złodziej zły.
    Słowo pasożyt odnosi się do ogólnie władz TVP (w takim sensie go uzywam).
    Nikogo nie oskarżam, ale wiem że natura ludzka ułomną jest i ludzie mają
    słabe charaktery. W ŚWIETLE ostatnich doniesień i nawet prasowych tesktów
    gdzie pojawia się słowo "sabotaż" MAM PRAWO MIEĆ WĄTPLIWOŚCI I ZAPYTAĆ CZY
    TO WSZYTSKO JEST UCZCIWIE PROWADZONE.

    Doświadczenie życia w tym kraju uczy (afera Rywina, alkoholowa, paliwowa
    itp), że jest to kraj skorumpowany i łatwo robi się tu lewe intresy.

    Można zamknąc oczy i nazywać rzecz "teorią".
    Czy padający deszcz to teoria ?
    Czy widząc ciemniejace niebo i słyszac grzmoty, przewidując W TEJ SYTUACJI
    deszcz, jest się siewcą "teorii" ?
    Nie. Po prostu na podstawie obserwacji wysnuwa się wnioski.
    Ja to czynię. Ty nie.
    Może dlatego że identyfikujesz się z opcją polityczną, któa toleruje taki
    bałagan w Państwie a ja jej to wytykam.
    A więc nie o teorię tu chodzi tylko o autora.
    I dlatego negujesz moje obserwacje, które podzielają inni (także na tej
    Grupie).
    Tak jak z tym deszczem.
    Można zamknąć drzwi, zasłonić okna i mówić, że nie pada. No bo siedząc w
    domu faktycznie na głowę nam nie pada.
    Taka dyskusja jest jałowa.
    To socjotechnika - oskarżać adwersarza o "spiskowe teorie" tylko dlatego że
    nie są to sprawy o któych mówią mainstreamowe media.
    O neurinach i akceleratiorach też rzadko mówią.
    Ale nikt nie oskarża naukowaca o "spiskowe teorie".
    Bo czy Ty (z całym szacunkiem) możesz udowodnic istnienie neutrin ?
    Masz aparaturę ? Uczestniczyłeś w eksperymentach ?
    Prawdopodobnie nie. A jednak nie uważasz kogoś kto o tym pisze za fantastę.
    Mimo że sam znasz temat z cudzych tekstów.
    Poza tym w moich (i nie tylko jak widzisz) obserwacjach nie ma nic
    sensacyjnego.
    To nie UFO ani żywy Elvis.
    O tym mówią (bo to widzą) zwykli ludzie.
    Ale (i w tm problem TEGO KRAJU) nie mówią tu media.
    Bo tworzą monolit światopoglądowy (TV Trwam analiz życia publicznego raczej
    nie prowadzi).
    W innych krajach można zmienić kanał i obejrzeć problem innymi oczyma.
    U nas można być potakiwaczem albo być oskarżanym o fanstazje i spiskowe
    teorie wtedy gdy pisze sie i głosi obserwacje, które komuś zaburzają dobre
    samopoczucie.
    Przepraszam.
    Niestety Twoje samopoczucie to jest Twój problem i musisz sobie poadzić z
    tym sam.
    Internet nie jest telewizją i tutaj jesteś narażony na zetkniecie się z
    innymi niż "powszechnie przyjęte" opinie.
    Ale takie jest ryzyko pisania w Usenecie.
    vari

  • 8. Data: 2009-09-29 14:46:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > By sprzdawać TnK, by sprzedawać najtańsze abo. Polsatu.

    A jaki Farfał ma w tym interes?

    > Zacznijmy że nie jest spiskowa.

    A to już jak kto uważa.
    Ja się zgadzam, że TVP woli opóźnić start dvb-t, ale chciałbym wierzyć, że z
    zupełnie innych przyczyn niż Ty to przedstawiłeś.

    > Nie. Po prostu na podstawie obserwacji wysnuwa się wnioski.
    > Ja to czynię. Ty nie.

    Mylisz się.
    Tyle że ja szukam motywu i sensu, a Tobie jest to obojętne, byle pasowało do
    z góry przyjętej tezy.
    Myślę, że nawet Twoją tezę dałoby się jakoś pokrętnie spróbować bronić, ale
    jak nie próbujesz, to ja tym bardziej tego nie będę robił.

    P.S.
    Z braku odpowiedzi na zadane pytanie rozumiem, że uzasadnienia nie będzie,
    tak jest, bo Ty tak powiedziałeś i już.
    No cóż - typowe dla pewnej opcji.

  • 9. Data: 2009-09-29 15:04:36
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    vari pisze:
    (...)
    > A drugi noblista w "Chłopach" pisał: "miałeś chamie złoty róg".
    > Zmarnować, zepsuć, rozgrabić to my potrafimy.
    (...)

    To nie noblista i nie w Chłopach. :)

  • 10. Data: 2009-09-29 15:21:27
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > A jaki Farfał ma w tym interes?

    To pytanie do niego.

> [...]
    >
    > P.S.
    > Z braku odpowiedzi na zadane pytanie rozumiem, że uzasadnienia nie będzie,

    Jakie pytanie ?
    Ja Ci powiem DLACZEGO JA bym robił to co Farfał.
    Ja bym poszedł do ITI i powiedział że nie bezinteresownie mogę opóźniać
    start DVB-T. Myślisz że nie poszli by na to ? Poszli by bo mają kulejącą
    N-kę i TnK, któa straciła by rację bytu.
    Poszedł bym później do premiera i zaproponował to samo. Tylko że tu korzyść
    bym przedstawił jako zohydzenie ludziom instytuacji jaką jest TVP.
    Tę zasługę bym zasugerował aby premier sobie przypisał przed nadawcami
    prywatnymi aby zyskać poparcie w rok wyborczym 2010.
    Premier bardzo chce być Prezydentem i mógłby na to pójść.
    W zamian chciałbym gwrancję porządzenia sobie w TV ile się tylko da.
    TVP zupełnie zohydzona łatwo dałaby się przedstawić jako coś z czym "trzeba
    zrobić porządek" i władza mogła by nawet rozparcelować TVP z przyzwoleniem
    społecznym (programowo TVP jest coraz gorsza, ciągle się mówi że rządzi tam
    PIS a na Jamajce się smieją).
    TVP to łakomy kąsek.
    I nie chodzi o sprzęt czy nieruchomosci (te też są wazne).
    Najważniejsze to TRWAŁE usuniecie zagrożenia wpadiecia TV w łapy opozycji
    gdy ta wygra wybory. Bo nie było by co wpadać.
    Po drugie uzogdnione międzynarodowo sieci nadawcze (zwłaszcza TVP2 na UHF w
    całości).
    Gdyby "sprywatyzować" tę sieć......
    Jak widzisz POWODÓW, które mogły by MNIE pchnąć do tego czynu jest wiele.
    O powody Farfała pytaj jego samego.
    W zasadzie na miejscy Farfała mógłbym ustawić się na całe życie.
    Ale może on to robi przypadkowo ?........
    Może.....
    Masz uzasadnienie.
    Teraz Ty uzasadnij dlaczego nazywasz POPRZEDNI mój post "teorią spiskową".
    Wykaż gdzie ukazuję rzekomy spisek.
    Bo w tym poscie piszę Ci tylko co JA bym zrobił.
    Nie pytaj mnie dlaczego KTOŚ coś robi bo ja w jego głowie nie siedzę.
    Ja nie piszę dlaczego pada deszcz. Ja piszę że pada gdy on pada. A Ty
    twierdzisz, że nie pada gdy pada i każesz mi pisać DLACZEGO NIBY MIAŁBY
    PADAĆ.
    To jest pytanie do Pana Boga.
    Ja opisuję to co widzę.
    Ty kwestionujesz moje obserwacje co jest nadużyciem.
    Nie można kwestionować cudzych obserwacji. Można kwestionowac wnioski (co
    robisz i masz prawo).
    Ja uważam, że nie jest dziełem dziwnego przypadku że TVP wypuszcza
    "platformę" w jak najtrudniejszych warunkach odbioru, że "zapomina" o
    koniecznosci przetargu na operatora DVB-T.
    Rozumiem, że Ty twierdzisz iż są to zdarzenia losowe ?
    Wiesz.....niektórzy do dziś twierdzą, ze samobójstwa osób zamieszanych w
    porwanie Olewnika to "przypadek".
    I mogą nawet napisać tak jak Ty: Udowodnij że nie przypadek.
    No właśnie. Probloe w tym że ja niczego udowodnić nie mogę.
    Ja obserwuję i piszę co widzę.
    Z tym trudno polemizować.
    Wyciągam wnioski i można z tym polemizować.
    Ale nadużyciem jest nazywanie OBSERWACJI - "spiskową teroią".
    To tak jakby złapać złodzieja na kradzeniu towaru z robitej witryny
    sklepowej.
    Adwokat robiłby to co Ty: pytałby - "a dlaczegóż to niby i z jakich powodów
    mój klient miałby kraść ?".
    I co ma powiedzieć prokurator ?
    Dlaczego złapany kradł ?
    Czy bez odpowiedzi na to pytanie nie można orzec winy i stwierdzić że kradł
    ?
    Przecież faktem jest to że "platforma" TVP jest dziwnym rafem tak zrobiona
    by jak najtrudniej było ją odebrać przecietnemu kowalskiemu.
    Faktem jest że TVP nie oglosiła przetargu na operatora.
    Ja uważam, że robiła to celowo.
    Ty to nazywasz spiskową teorią.
    To w takim razie ja Cię poproszę abyś udowodnił, że NIE ROBIŁA TEGO CELOWO.
    Piszesz "bo po co by miała".
    A ja napiszę "a dlaczego by nie miała" ?
    Słowo kontra słowo.
    Tu nie sąd i ja nie muszę udowodnić winy.
    Tu jest dyskusja i jeśli twierdzisz że to "spiskowa teoria" to wykaż (bo
    wszak chyba potrafisz skoro jesteś o tym przekonany), że robiła to W INNYM
    CELU.
    Dla dyskusji mogę Cię o to prosić.
    Robiła w innym celu (w takim razie jakim) lub przypadkowo.
    Pomijając odpwiedź lub jej brak - co by nie było (czy przypadek czy inny
    cel) to cało to tałatajstwo na bruk za same czyny (bez wnikania w pobudki).
    Ale proszę - napisz czemu się mylę i jaka jest prawda.
    vari