  • Data: 2014-06-26 12:33:53
    Temat: Re: SZ68187
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Dnia 2014-06-24 22:37, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Pomieszkasz kiedys w zasiegu dzialania ITS, zrozumiesz.

    > Wydaje mi się, że mieszkam - w Gliwicach i tu działa to moim zdaniem co
    > najmniej dobrze, a przy małym ruchu wręcz rewelacyjnie :)
    > Nie wiem od jak dawna działa to we Wrocku, może system musi się "nauczyć"
    > jak sterować ruchem? W Gliwicach początki też były mało ciekawe.

    W Gliwicach system działa dobrze (nawet dostał kilka nagród) bo:
    1. Objęte nim są niemal _wszystkie_ (za wyjątkiem dwóch) skrzyżowania z
    sygnalizacją świetlną
    2. Zlikwidowano tramwaje
    3. Jest to ponoć inny system (bierze pod uwagę dane statystyczne + czujniki
    + kamery)

    ad. 1. Dzięki temu można zrobić zieloną falę przez całe miasto
    ad. 2. Dzięki temu skrzyżowania nie są blokowane przez ruszający tramwaj z
    przystanku przed skrzyżowaniem (daszyńskiego, zwycięstwa). Autobus rusza
    _znacznie_ sprawniej więc poprzeczna droga ma krócej czerwone.
    ad. 3. Podobno jest to jedyny taki system w Pl, ale nie wiem czy to prawda
    czy tylko marketingowy bełkot - faktem jest że przy małym ruchu zielone
    włącza się zanim auto najedzie na czujnik (pętlę indukcyjną) więc na pewno
    obraz z kamer jest brany pod uwagę - to ma tę zaletę że nie trzeba zwalniać
    do 40 przed każdym skrzyżowaniem tylko spokojnie można jechać ok 60 km/h

    Pozdrawiam
    Ergie