-
21. Data: 2019-02-11 04:05:35
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 10 lutego 2019 12:42:50 UTC-6 użytkownik z napisał:
> Dla potomności :-)
> Nie potwierdziły się zapewnienia sprzedającego. Nie ma napędu.
>
> A Przy okazji.
> Co to się dzieje na rynku?
> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>
> Rozumiem że jest nagonka, że ktoś się może bać że do centrum nie wjedzie
> za kilka lat + stara litania że naprawy są kosztowne... (a weź w
> dzisiejszych czasach znajdź bezproblemową benzynkę - chyba że 1,4 turbo
> od fiata :-) )
>
> Ale żeby diesla 1,9 jtd 2007 rok cenić 17 tysi a za benzynkę
> pożalsięboże 1,6 107 KM aż 23 tysie?
> Co to się k... wyprawia? :-)
>
> z
>
> PS. Plebsowi trzeba wepchnąć nadwyżki benzyny? :-)
> Że smog? Litości. Przecież Polacy tacy trendi się nagle nie zrobili,
> potrafią liczyć.
Ja tego nie rozumiem. Jak dizel tanszy to bierz. Rzadko ktory jest mniej trwaly od
benzyny.
Jak wybierzesz popularny - flotowy to i czesci masa i nie sa zazwyczaj drogie.
A mechanicy je znaja.
Z dizlem to jakas zbiorowa paranoja jest. Starczy dizlem zrobic 100kkm zeby bez
problemu na paliwie wyjsc na tyle do przodu ze mozesz remont silnika zrobic i stukac
kolejne 100-200kkm.
Wazne zeby kupic auto z wiarygodnym przebiegiem i nie rzucac sie na takie "okazje"
jak u tego szubrawca co te suzuki popychal.
Bo jestem pewien na 150% ze on klamal z premedytacja.
-
22. Data: 2019-02-11 04:07:22
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 10 lutego 2019 15:26:47 UTC-6 użytkownik PiteR napisał:
> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>
> >> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
> >> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
> >
> > Miałeś taki przypadek, czy tylko w gazecie czytałeś?
> >
> > Bo ja miałem takie przypadki i owszem. ale z benzyniakami.
> > Diesle bezproblemowe.
>
>
> W gazecie czytałem.
>
> W dieslach się regeneruje wtryskiwacze, że lubią się ukręcać świece
> żarowe, że diesle mają koło dwumasowe i wolno się nagrzewają w zimie.
> Po za tym coś było o filtrach co się zatykają sadzą i trzeba czyścić.
>
> Jeszcze było, że diesle w zimie nie zapalają od pierwszego i wysysają
> szybciej akumulator.
>
>
Zmien gazety ktore czytasz.
-
23. Data: 2019-02-11 07:54:05
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: p...@g...com
--Z dizlem to jakas zbiorowa paranoja jest. Starczy dizlem zrobic 100kkm zeby bez
problemu na paliwie wyjsc na tyle do przodu ze mozesz remont silnika zrobic i stukac
kolejne 100-200kkm.
dobra to teraz napisz ile kosztuje remont w silnika w porzadnym warsztacie tzn takim
ktory daje choc pol roku gwarancji :-)
diesle zjezdzaja z niemiec w okolicach 200 tkm (te nie krecone) czyli pojezdzisz max
100 tkm i zaczyna sie skarbonka: dpf, wtryski, turbina, dwumasa i jak jeszcze remont
silnika to juz jest jackpot czyli finansowo polegles
ps ciekawe czy jest jakas (udowodniona) zaleznosc czestotliwosci korekty licznika w
zaleznosci od typu silnika :-) w DE kreconych jest okolo 30% aut z tych na export to
chyba 90%
-
24. Data: 2019-02-11 10:42:24
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-02-11 o 00:43, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-02-10 o 22:57, T. pisze:
>
>>>>>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>>>>>
>>>>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>>>>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>>>>>
>>>>
>>>> Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i
>>>> tańszych a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
>>>>
>>>> Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
>>>>
>>>> Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
>>>> nic tylko brać :-)
>>>>
>>>> z
>>>>
>>>> PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
>>>
>>> Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień
>>> dobry
>>> z dieslem juz tak dobrze nie ma.
>>>
>>
>> Łatwo? Z turbiną to spory wydatek, nawet ponad 6 tys. zł. No i może
>> być problem z wypalaniem zaworów. Kiedyś łatwo było zagazować, teraz
>> już nie wszystkie silniki.
>
> No zobacz za zagazowanie SAAba z turbiną dałem tylko 2,5 tyś.
> Oszukali mnie czy jak? :-)
>
>
> Pozdrawiam
Zabytki mają ulgi :-)
T.
A tak poważnie - zależy od liczby cylindrów i od generacji instalacji.
Najlepsza jest w fazie ciekłej. Przykłady (ze strony
https://nagaz.pl/cenniki/montaz-instalacji-lpg/) - 4-cylindry do 140 kW
- 6000-6600, powyżej 140 kW - 7000-7600 zł. W sumie i tak, jak ktoś dużo
jeździ, to mu się opłaci.
-
25. Data: 2019-02-11 11:42:43
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>
>> Ale to takie sprzed 30 lat, albo zepsute.
>
> tak zepsute diesle
>
>
>> Zepsute benzyniaki zapalają jeszcze gorzej
>
> benzyniaki zawsze jakoś tam zapalą
>
>
>> a im do zepsucia potrzeba dużo mniej, wystarczy wilgoć w
>> powietrzu, albo kiepski kabel wysokiego napięcia, cewka, albo
>> świeca....
>
> Lepiej wymienić kiepski kabel wysokiego napięcia niż pierścienie.
>
> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
> problemy z zapalaniem.
>
Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
rotacyjnych.
Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
Poza tym silniki doładowane z definicji są bardziej odprężone niż ich
odpowiedniki wolnossące, a teraz taka moda, że nawet malutkie
popierdółki są dopychane turbawką.
Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
26. Data: 2019-02-11 13:06:09
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
>> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W
>> czasach
>> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
>> problemy z zapalaniem.
>Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych
>albo rotacyjnych.
>Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
>wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
Jakies dane ?
>Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
>odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
J.
-
27. Data: 2019-02-11 13:15:45
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
> W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
>>> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
>>> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
>>> problemy z zapalaniem.
>
>> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
>> rotacyjnych.
>> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
>> wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
>
> Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
>
> Jakies dane ?
W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.
>
>> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
>> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
>
> Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
>
Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone platynki
w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki podobnych
przypadków.
Natomiast starsze (mechaniczne) dizle miewały problemy poniżej 25, może
30 stopni mrozu. Nowsze, z płytkami a nie grzałkami "palcowymi" i bez
komory wstępnej nie powinny mieć takich problemów.
Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.
Trzeba tylko dokręcić odpowiednim momentem - z reguły 15 do 20 w
starszych silnikach.
W common rail już nieco trudniej.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
28. Data: 2019-02-11 13:27:57
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3rp1f$c5r$1$A...@n...chmurka.net...
W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
>>> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych
>>> albo rotacyjnych.
>>> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z
>>> wielofazowym wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż
>>> dawne benzyniaki.
>
>> Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
>> Jakies dane ?
>W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
>Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.
Stopien sprezania z danych technicznych podaj, a nie atm z zajechanego
egzemplarza :-)
Czyzby turbiny takie mocne, ze trzeba bylo odprezyc ?
>>> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
>>> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
>
>> Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
>Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone
>platynki w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki
>podobnych przypadków.
Owszem, ale to sie latwo naprawia, i rzadko 4 naraz sie psuja.
>Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
>świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.
Zartujesz. W mondeo nie bylo jak podejsc z kluczem przez te rurki od
pompy.
J.
-
29. Data: 2019-02-11 14:25:57
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: z <...@...pl>
Nie chce mi się dalej czytać choć sam rozpętałem to piekło :-)
Miałem i benzyniaki i jeździłem wiele lat na gazie.
Teraz mam diesla. Fakt D4D 75 KM czyli ten z najlepszych. :-)
Każdy ma swoje wady i zalety i każdym można mieć "jazdę" ale żeby
powiedzieć że dizel cię wykończy finansowo bardziej niż benzyna nie mogę.
Potwierdzają to znajomi którzy też się poprzesiadali na roczniki
powiedzmy ok. 2005-2010 w dieslach.
O nowszych się nie wypowiadam bo to teren jeszcze nie znany ;-)
z
-
30. Data: 2019-02-11 14:31:54
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-02-10 o 22:04, Janusz pisze:
> Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień dobry
> z dieslem juz tak dobrze nie ma.
Miałeś jakiś nowszy silnik na gazie?
Podobnio 1,4 tjet od fiata jako stara konstrukcja tylko uturbiona się
nadaje. Z wtryskami bezpośrenimi i innymi wynalazkami jest tylko gorzej
i drożej. np. wtrysk benzyny co jakiś cykl aby wtryskiewaczy nie zarżnąć...
z
PS. moja perspektywa może być spaczona bo mój diesel w Yarisie pali 4,3
- 5,6 i jeszcze jakoś jeździ. A zrób to w benzynie