eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 21. Data: 2019-02-11 04:05:35
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 12:42:50 UTC-6 użytkownik z napisał:
    > Dla potomności :-)
    > Nie potwierdziły się zapewnienia sprzedającego. Nie ma napędu.
    >
    > A Przy okazji.
    > Co to się dzieje na rynku?
    > Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
    >
    > Rozumiem że jest nagonka, że ktoś się może bać że do centrum nie wjedzie
    > za kilka lat + stara litania że naprawy są kosztowne... (a weź w
    > dzisiejszych czasach znajdź bezproblemową benzynkę - chyba że 1,4 turbo
    > od fiata :-) )
    >
    > Ale żeby diesla 1,9 jtd 2007 rok cenić 17 tysi a za benzynkę
    > pożalsięboże 1,6 107 KM aż 23 tysie?
    > Co to się k... wyprawia? :-)
    >
    > z
    >
    > PS. Plebsowi trzeba wepchnąć nadwyżki benzyny? :-)
    > Że smog? Litości. Przecież Polacy tacy trendi się nagle nie zrobili,
    > potrafią liczyć.

    Ja tego nie rozumiem. Jak dizel tanszy to bierz. Rzadko ktory jest mniej trwaly od
    benzyny.

    Jak wybierzesz popularny - flotowy to i czesci masa i nie sa zazwyczaj drogie.
    A mechanicy je znaja.

    Z dizlem to jakas zbiorowa paranoja jest. Starczy dizlem zrobic 100kkm zeby bez
    problemu na paliwie wyjsc na tyle do przodu ze mozesz remont silnika zrobic i stukac
    kolejne 100-200kkm.

    Wazne zeby kupic auto z wiarygodnym przebiegiem i nie rzucac sie na takie "okazje"
    jak u tego szubrawca co te suzuki popychal.

    Bo jestem pewien na 150% ze on klamal z premedytacja.


  • 22. Data: 2019-02-11 04:07:22
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 15:26:47 UTC-6 użytkownik PiteR napisał:
    > na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
    >
    > >> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
    > >> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
    > >
    > > Miałeś taki przypadek, czy tylko w gazecie czytałeś?
    > >
    > > Bo ja miałem takie przypadki i owszem. ale z benzyniakami.
    > > Diesle bezproblemowe.
    >
    >
    > W gazecie czytałem.
    >
    > W dieslach się regeneruje wtryskiwacze, że lubią się ukręcać świece
    > żarowe, że diesle mają koło dwumasowe i wolno się nagrzewają w zimie.
    > Po za tym coś było o filtrach co się zatykają sadzą i trzeba czyścić.
    >
    > Jeszcze było, że diesle w zimie nie zapalają od pierwszego i wysysają
    > szybciej akumulator.
    >
    >

    Zmien gazety ktore czytasz.


  • 23. Data: 2019-02-11 07:54:05
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: p...@g...com

    --Z dizlem to jakas zbiorowa paranoja jest. Starczy dizlem zrobic 100kkm zeby bez
    problemu na paliwie wyjsc na tyle do przodu ze mozesz remont silnika zrobic i stukac
    kolejne 100-200kkm.

    dobra to teraz napisz ile kosztuje remont w silnika w porzadnym warsztacie tzn takim
    ktory daje choc pol roku gwarancji :-)

    diesle zjezdzaja z niemiec w okolicach 200 tkm (te nie krecone) czyli pojezdzisz max
    100 tkm i zaczyna sie skarbonka: dpf, wtryski, turbina, dwumasa i jak jeszcze remont
    silnika to juz jest jackpot czyli finansowo polegles

    ps ciekawe czy jest jakas (udowodniona) zaleznosc czestotliwosci korekty licznika w
    zaleznosci od typu silnika :-) w DE kreconych jest okolo 30% aut z tych na export to
    chyba 90%


  • 24. Data: 2019-02-11 10:42:24
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-02-11 o 00:43, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-02-10 o 22:57, T. pisze:
    >
    >>>>>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
    >>>>>
    >>>>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
    >>>>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i
    >>>> tańszych a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
    >>>>
    >>>> Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
    >>>>
    >>>> Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
    >>>> nic tylko brać :-)
    >>>>
    >>>> z
    >>>>
    >>>> PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
    >>>
    >>> Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień
    >>> dobry
    >>> z dieslem juz tak dobrze nie ma.
    >>>
    >>
    >> Łatwo? Z turbiną to spory wydatek, nawet ponad 6 tys. zł. No i może
    >> być problem z wypalaniem zaworów. Kiedyś łatwo było zagazować, teraz
    >> już nie wszystkie silniki.
    >
    > No zobacz za zagazowanie SAAba z turbiną dałem tylko 2,5 tyś.
    > Oszukali mnie czy jak?  :-)
    >
    >
    > Pozdrawiam

    Zabytki mają ulgi :-)
    T.
    A tak poważnie - zależy od liczby cylindrów i od generacji instalacji.
    Najlepsza jest w fazie ciekłej. Przykłady (ze strony
    https://nagaz.pl/cenniki/montaz-instalacji-lpg/) - 4-cylindry do 140 kW
    - 6000-6600, powyżej 140 kW - 7000-7600 zł. W sumie i tak, jak ktoś dużo
    jeździ, to mu się opłaci.


  • 25. Data: 2019-02-11 11:42:43
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
    > na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
    >
    >> Ale to takie sprzed 30 lat, albo zepsute.
    >
    > tak zepsute diesle
    >
    >
    >> Zepsute benzyniaki zapalają jeszcze gorzej
    >
    > benzyniaki zawsze jakoś tam zapalą
    >
    >
    >> a im do zepsucia potrzeba dużo mniej, wystarczy wilgoć w
    >> powietrzu, albo kiepski kabel wysokiego napięcia, cewka, albo
    >> świeca....
    >
    > Lepiej wymienić kiepski kabel wysokiego napięcia niż pierścienie.
    >
    > Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
    > tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
    > problemy z zapalaniem.
    >

    Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
    rotacyjnych.
    Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
    wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
    Poza tym silniki doładowane z definicji są bardziej odprężone niż ich
    odpowiedniki wolnossące, a teraz taka moda, że nawet malutkie
    popierdółki są dopychane turbawką.
    Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
    odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 26. Data: 2019-02-11 13:06:09
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
    >> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W
    >> czasach
    >> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
    >> problemy z zapalaniem.

    >Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych
    >albo rotacyjnych.
    >Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
    >wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.

    Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.

    Jakies dane ?

    >Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
    >odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.

    Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)

    J.


  • 27. Data: 2019-02-11 13:15:45
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
    > W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
    >>> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
    >>> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
    >>> problemy z zapalaniem.
    >
    >> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
    >> rotacyjnych.
    >> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
    >> wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
    >
    > Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
    >
    > Jakies dane ?

    W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
    Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.

    >
    >> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
    >> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
    >
    > Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
    >

    Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone platynki
    w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki podobnych
    przypadków.

    Natomiast starsze (mechaniczne) dizle miewały problemy poniżej 25, może
    30 stopni mrozu. Nowsze, z płytkami a nie grzałkami "palcowymi" i bez
    komory wstępnej nie powinny mieć takich problemów.

    Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
    świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.
    Trzeba tylko dokręcić odpowiednim momentem - z reguły 15 do 20 w
    starszych silnikach.
    W common rail już nieco trudniej.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 28. Data: 2019-02-11 13:27:57
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q3rp1f$c5r$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
    >>> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych
    >>> albo rotacyjnych.
    >>> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z
    >>> wielofazowym wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż
    >>> dawne benzyniaki.
    >
    >> Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
    >> Jakies dane ?

    >W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
    >Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.

    Stopien sprezania z danych technicznych podaj, a nie atm z zajechanego
    egzemplarza :-)

    Czyzby turbiny takie mocne, ze trzeba bylo odprezyc ?

    >>> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
    >>> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
    >
    >> Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)

    >Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone
    >platynki w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki
    >podobnych przypadków.

    Owszem, ale to sie latwo naprawia, i rzadko 4 naraz sie psuja.

    >Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
    >świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.

    Zartujesz. W mondeo nie bylo jak podejsc z kluczem przez te rurki od
    pompy.


    J.


  • 29. Data: 2019-02-11 14:25:57
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: z <...@...pl>

    Nie chce mi się dalej czytać choć sam rozpętałem to piekło :-)

    Miałem i benzyniaki i jeździłem wiele lat na gazie.

    Teraz mam diesla. Fakt D4D 75 KM czyli ten z najlepszych. :-)

    Każdy ma swoje wady i zalety i każdym można mieć "jazdę" ale żeby
    powiedzieć że dizel cię wykończy finansowo bardziej niż benzyna nie mogę.
    Potwierdzają to znajomi którzy też się poprzesiadali na roczniki
    powiedzmy ok. 2005-2010 w dieslach.

    O nowszych się nie wypowiadam bo to teren jeszcze nie znany ;-)

    z


  • 30. Data: 2019-02-11 14:31:54
    Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-02-10 o 22:04, Janusz pisze:

    > Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień dobry
    > z dieslem juz tak dobrze nie ma.

    Miałeś jakiś nowszy silnik na gazie?

    Podobnio 1,4 tjet od fiata jako stara konstrukcja tylko uturbiona się
    nadaje. Z wtryskami bezpośrenimi i innymi wynalazkami jest tylko gorzej
    i drożej. np. wtrysk benzyny co jakiś cykl aby wtryskiewaczy nie zarżnąć...

    z

    PS. moja perspektywa może być spaczona bo mój diesel w Yarisie pali 4,3
    - 5,6 i jeszcze jakoś jeździ. A zrób to w benzynie

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: