-
11. Data: 2019-02-10 20:26:33
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** z pisze tak:
> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
12. Data: 2019-02-10 20:48:58
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 10-02-2019 o 20:26, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** z pisze tak:
>
>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>
> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
Miałeś taki przypadek, czy tylko w gazecie czytałeś?
Bo ja miałem takie przypadki i owszem. ale z benzyniakami.
Diesle bezproblemowe.
-
13. Data: 2019-02-10 21:51:07
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-02-10 o 20:26, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** z pisze tak:
>
>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>
> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>
Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i tańszych
a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
nic tylko brać :-)
z
PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
-
14. Data: 2019-02-10 22:04:59
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-02-10 o 21:51, z pisze:
> W dniu 2019-02-10 o 20:26, PiteR pisze:
>> na ** p.m.s ** z pisze tak:
>>
>>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>>
>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>>
>
> Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i tańszych
> a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
>
> Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
>
> Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
> nic tylko brać :-)
>
> z
>
> PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień dobry
z dieslem juz tak dobrze nie ma.
--
Pozdr
Janusz
-
15. Data: 2019-02-10 22:26:15
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>
> Miałeś taki przypadek, czy tylko w gazecie czytałeś?
>
> Bo ja miałem takie przypadki i owszem. ale z benzyniakami.
> Diesle bezproblemowe.
W gazecie czytałem.
W dieslach się regeneruje wtryskiwacze, że lubią się ukręcać świece
żarowe, że diesle mają koło dwumasowe i wolno się nagrzewają w zimie.
Po za tym coś było o filtrach co się zatykają sadzą i trzeba czyścić.
Jeszcze było, że diesle w zimie nie zapalają od pierwszego i wysysają
szybciej akumulator.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
16. Data: 2019-02-10 22:39:30
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 10-02-2019 o 22:26, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>
>>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>>
>> Miałeś taki przypadek, czy tylko w gazecie czytałeś?
>>
>> Bo ja miałem takie przypadki i owszem. ale z benzyniakami.
>> Diesle bezproblemowe.
>
>
> W gazecie czytałem.
No właśnie.
Więc daruj sobie powtarzanie niesprawdzonej demagogii, czytać to każdy
umie sobie sam.
>
> W dieslach się regeneruje wtryskiwacze,
W benzyniakach też.
> że lubią się ukręcać świece
> żarowe,
A w benzyniakach zapłonowe.
> że diesle mają koło dwumasowe
Benzyniaki też.
>i wolno się nagrzewają w zimie.
Mniej energii (paliwa) idzie w grzanie, to i nagrzewają się wolniej.
> Po za tym coś było o filtrach co się zatykają sadzą i trzeba czyścić.
Benzyniaki też mają już filtry.
>
> Jeszcze było, że diesle w zimie nie zapalają od pierwszego i wysysają
> szybciej akumulator.
Ale to takie sprzed 30 lat, albo zepsute.
Zepsute benzyniaki zapalają jeszcze gorzej, a im do zepsucia potrzeba
dużo mniej, wystarczy wilgoć w powietrzu, albo kiepski kabel wysokiego
napięcia, cewka, albo świeca....
-
17. Data: 2019-02-10 22:57:45
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-02-10 o 22:04, Janusz pisze:
> W dniu 2019-02-10 o 21:51, z pisze:
>> W dniu 2019-02-10 o 20:26, PiteR pisze:
>>> na ** p.m.s ** z pisze tak:
>>>
>>>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>>>
>>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>>>
>>
>> Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i
>> tańszych a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
>>
>> Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
>>
>> Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
>> nic tylko brać :-)
>>
>> z
>>
>> PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
>
> Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień dobry
> z dieslem juz tak dobrze nie ma.
>
Łatwo? Z turbiną to spory wydatek, nawet ponad 6 tys. zł. No i może być
problem z wypalaniem zaworów. Kiedyś łatwo było zagazować, teraz już nie
wszystkie silniki.
T.
-
18. Data: 2019-02-11 00:30:48
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
> Ale to takie sprzed 30 lat, albo zepsute.
tak zepsute diesle
> Zepsute benzyniaki zapalają jeszcze gorzej
benzyniaki zawsze jakoś tam zapalą
> a im do zepsucia potrzeba dużo mniej, wystarczy wilgoć w
> powietrzu, albo kiepski kabel wysokiego napięcia, cewka, albo
> świeca....
Lepiej wymienić kiepski kabel wysokiego napięcia niż pierścienie.
Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
problemy z zapalaniem.
Dobra kończę propagandę bo zaczynam chichotać :)
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
19. Data: 2019-02-11 00:43:45
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-02-10 o 22:57, T. pisze:
>>>>> Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>>>>
>>>> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
>>>> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>>>>
>>>
>>> Może to i prawda ale z biegiem czasu coraz więcej zamienników i
>>> tańszych a i mechanicy lepiej ogarniają i diagnozują.
>>>
>>> Właśnie poruszam się w przedziale finansowym w którym łapie się 1.4TFSi
>>>
>>> Mały żwawy silniczek do miasta co mało pali w sam raz do Golfa czy A3.
>>> nic tylko brać :-)
>>>
>>> z
>>>
>>> PS. Rozumiem mechanizm strachu i propagandy ale skala mnie przeraziła.
>>
>> Wiesz benzynę łatwo zagazujesz i masz połowę kosztów paliwa na dzień
>> dobry
>> z dieslem juz tak dobrze nie ma.
>>
>
> Łatwo? Z turbiną to spory wydatek, nawet ponad 6 tys. zł. No i może być
> problem z wypalaniem zaworów. Kiedyś łatwo było zagazować, teraz już nie
> wszystkie silniki.
No zobacz za zagazowanie SAAba z turbiną dałem tylko 2,5 tyś.
Oszukali mnie czy jak? :-)
Pozdrawiam
-
20. Data: 2019-02-11 04:02:12
Temat: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 10 lutego 2019 13:27:06 UTC-6 użytkownik PiteR napisał:
> na ** p.m.s ** z pisze tak:
>
> > Są jakieś realne podstawy żeby omijać szerokim łukiem diesle?
>
> Przecież diesel jeśli nie w miare nowy i nie służbowy to pasmo
> problemów i wydatków. Milion rzeczy do zepsucia.
>
>
Piter, pitolisz wasc.