eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 71

  • 61. Data: 2010-01-22 15:19:56
    Temat: Re: SUV
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a):

    > pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    >> news:slrnhlj9j4.jud.joshua@tau.ceti.pl...
    >>
    >>> Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.
    >>
    >> A4 w wersji hatchback to A5.
    >
    >
    > A5 to jest coupe

    Od niedawna dopiero jest A5 Sportback, ale to nie hatchback, tylko liftback

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 62. Data: 2010-01-22 15:22:54
    Temat: Re: SUV
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    >> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go
    >> pod
    >> uwage przy zakupie auta.
    >
    > Ten po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie
    > odróżniam C5 II od C5 III
    > - tzn. wiem że się różnią, ale nie jest to tak
    > drastyczna różnica jak między pierwszą C5 a tą odświeżoną wersją (pierwsza
    > C5 też mi się nie podoba)...

    Nie wiem o ktorych wersjach mowisz.
    Dla mnie generalnie sa dwie cytryny C5. Pierwsza produkowana do bodajze
    konca 2008 roku i nowa, ktora teraz mozna kupic w salonie.
    Ta pierwsza wyglada tak :
    http://moto.allegro.pl/item895001523_citroen_c5_komb
    i_2_2_hdi_zamienie_na_drozszy.html
    druga tak :
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C982924
    6

    Jest jeszcze jakas trzecia ?


    >> Za mojego 170 konnego RSa zaplacilem 86 kzl we wrzesniu 2008. Wtedy nie
    >> bylo
    >> jeszcze nowej C5. W styczniu tego roku znajomu kupil za 109kzl bardzo
    >> bogato
    >> wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie
    >> auto
    >> to bardzo dobra cena.
    >
    > No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś
    > 20kpln :)

    Cennikowo. Z tego co kojarze to podobnie wyposazeniowo do jego 2.2 wersja
    2.0 kosztowala chyba 7 tysiecy mniej.

    > dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas
    > gdy "nowa octavia" o porównywalnym (ale gorszym) wyposażeniu i z podobnym
    > silnikiem kosztowała chyba 93kpln ;)

    Pisze o cenach koncowych. Cennikowo moj RS kosztowal kolo 100kzl, ale po
    znizkach, targach :-) negocjacjach i wzieciu tego co gdzies w Polsce bylo na
    placu wyszlo 86kzl.


  • 63. Data: 2010-01-22 16:32:19
    Temat: Re: SUV
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>


    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:slrn.pl.hljd0c.a8v.brzezi@brzezi.chello.pl...
    > pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a):
    >
    >> pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):
    >>
    >>> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    >>> news:slrnhlj9j4.jud.joshua@tau.ceti.pl...
    >>>
    >>>> Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.
    >>>
    >>> A4 w wersji hatchback to A5.
    >>
    >>
    >> A5 to jest coupe
    >
    > Od niedawna dopiero jest A5 Sportback, ale to nie hatchback, tylko
    > liftback

    Nieprecycyjnie się wyraziłem. Chodziło mi właśnie o A5 Sportback. Jak to
    jest Liftback to Mondeo i Laguna też są liftbacki i w ogóle w tej klasie
    chyba nie ma hatchbacków.



  • 64. Data: 2010-01-22 17:22:23
    Temat: Re: SUV
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    cztery pisze:

    >
    > Nie wiem o ktorych wersjach mowisz.
    > Dla mnie generalnie sa dwie cytryny C5. Pierwsza produkowana do bodajze
    > konca 2008 roku i nowa, ktora teraz mozna kupic w salonie.

    Gdzieś chyba od 2007 i w 2008 byla C5 nazwijmy to II.

    Inna buda - przód podobny od wersji III, inne wnętrze itd.
    I i II była zawsze na hydro, w III masz albo zwykłe zawieszenie albo hydro.

    I:
    > http://moto.allegro.pl/item895001523_citroen_c5_komb
    i_2_2_hdi_zamienie_na_drozszy.html

    II:
    http://otomoto.pl/citroen-c5-maly-przebieg-C10356023
    .html

    III:
    > http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C982924
    6

    KJ


  • 65. Data: 2010-01-22 22:06:19
    Temat: Re: SUV
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 10:33:37 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
    >Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:42:00 +0100, J.F napisał(a):
    >> Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
    >> produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
    >>:-) Stal jest tania, farba i szklo tez..
    >
    >No i pewnie o to właśnie chodzi - że w produkcji SUV kosztuje niewiele
    >więcej od jakiegoś wypierdka z silnikiem od kosiarki, a w salonie inkasuje
    >się za niego o połowę albo i 2x więcej :)

    Ale to nie dotyczy tylko SUV, ale tez zwyklych samochodow.
    Roznica w cenie np Corsa/Astra/Vectra czy np miedzy wersja silnika 1.2
    a 2.0, oba R4 ..

    J.


  • 66. Data: 2010-01-23 17:01:33
    Temat: Re: SUV
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 15:22:54 +0100, cztery napisał(a):
    >>> Poprzedni model w ogole nie podobal mi sie wizualnie, wiec nie bralem go
    >>> pod
    >>> uwage przy zakupie auta.
    >> Ten po liftingu? Bo szczerze mówiąc, to ja na pierwszy rzut oka nie
    >> odróżniam C5 II od C5 III
    >> - tzn. wiem że się różnią, ale nie jest to tak
    >> drastyczna różnica jak między pierwszą C5 a tą odświeżoną wersją (pierwsza
    >> C5 też mi się nie podoba)...
    > Nie wiem o ktorych wersjach mowisz.
    > Dla mnie generalnie sa dwie cytryny C5. Pierwsza produkowana do bodajze
    > konca 2008 roku i nowa, ktora teraz mozna kupic w salonie.
    > Jest jeszcze jakas trzecia ?

    No dobra, modele są dwa - przed 2008 i od 2008. Ale ta pierwsza w 2004 miała
    solidny lifting który bardzo odświeżył wygląd dzięki czemu auto w końcu
    zaczęło być ładne ;)

    >>> wyposazonego 2.2 HDI. Co prawda rocznik 2009 ale moim zdaniem za takie
    >>> auto to bardzo dobra cena.
    >> No, ale jeśli mowa o 2.2hdi to już sama różnica między 2.0 a 2.2 to jakieś
    >> 20kpln :)
    > Cennikowo. Z tego co kojarze to podobnie wyposazeniowo do jego 2.2 wersja
    > 2.0 kosztowala chyba 7 tysiecy mniej.

    No, może faktycznie ze zniżkami tak było - w Citroenie cenniki to są chyba
    tylko po to by odstraszać potencjalnych klientów :)

    >> dodatkowych 40KM :) Natomiast przy zakupie wyszło coś koło 85kpln, podczas
    >> gdy "nowa octavia" o porównywalnym (ale gorszym) wyposażeniu i z podobnym
    >> silnikiem kosztowała chyba 93kpln ;)
    > Pisze o cenach koncowych. Cennikowo moj RS kosztowal kolo 100kzl, ale po
    > znizkach, targach :-) negocjacjach i wzieciu tego co gdzies w Polsce bylo na
    > placu wyszlo 86kzl.

    Może ja się gorzej targuję (no dobra, w skodzie się nie targowałem - nie
    zależało mi ;) ale nawet po wstępnych zniżkach octavia wychodziła cenowo
    podobnie do lepiej wyposażonego C5 :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.


  • 67. Data: 2010-01-23 17:05:39
    Temat: Re: SUV
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 22:06:19 +0100, J.F napisał(a):
    > On Fri, 22 Jan 2010 10:33:37 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
    >>Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:42:00 +0100, J.F napisał(a):
    >>> Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
    >>> produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
    >>>:-) Stal jest tania, farba i szklo tez..
    >>No i pewnie o to właśnie chodzi - że w produkcji SUV kosztuje niewiele
    >>więcej od jakiegoś wypierdka z silnikiem od kosiarki, a w salonie inkasuje
    >>się za niego o połowę albo i 2x więcej :)
    > Ale to nie dotyczy tylko SUV, ale tez zwyklych samochodow.
    > Roznica w cenie np Corsa/Astra/Vectra czy np miedzy wersja silnika 1.2
    > a 2.0, oba R4 ..

    Ale pewnie rzecz w tym że SUVy się sprzedawały lepiej niż duże auta wyższej
    klasy - mimo wszystko tańsze od nich, mające zauważalne zalety w porównaniu
    z "maluchami... A teraz nagle nagonka "ekologów" i piętnowania jeżdżenia
    SUVami w połączeniu z kryzysem pewnie pogorszyły znacząco wyniki.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.


  • 68. Data: 2010-01-23 17:07:54
    Temat: Re: SUV
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 15:19:56 +0100, Brzezi napisał(a):
    > pią, 22 sty 2010 o 15:17 GMT, Brzezi napisał(a):
    >> pią, 22 sty 2010 o 14:48 GMT, Przemek V napisał(a):
    >>> Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    >>>> Mondeo jak najbardziej ma, 407/A4 - nie wiem.
    >>> A4 w wersji hatchback to A5.
    >> A5 to jest coupe
    > Od niedawna dopiero jest A5 Sportback, ale to nie hatchback, tylko liftback

    No dobra, niech będzie - chodzi o liftbacki, bo pomijając vel satis to w
    wyższej (czy tam średniej, jak kto woli) klasie hatchbacków nie ma :)
    Generalnie - miałem na myśli że bardzo złym pomysłem było zrezygnowanie
    z wersji liftback w nowym C5.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.


  • 69. Data: 2010-01-23 18:54:21
    Temat: Re: SUV
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 21, 4:44 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 21 Jan 2010 08:52:56 -0800 (PST),  JAM wrote:
    > >On Jan 20, 8:48 am, "Jan Kowalski" <K...@n...pl> wrote:
    > >> Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomoscinews:hj70st$ipt$1@news.onet.pl...
    > >> > Z drugiej strony .. male to, ciasne, za duzo pali, parkowac klopot
    > >> Raczej duze na zewnatrz i ciasne wewnatrz.
    >
    > >Nie wszystkie sa takie ciasne. jest kilka SUV o rozmiarach i ergonomi
    > >wnetrza przewyzszajacej sporo najlepsze osobowe. Na przyklad Lexus
    > >LX10, Toyota Sequoia czy Nissan Armada o amerykanskich nie
    > >wspominajac.
    >
    > Miedzy Atlantykiem a Bugiem ich nie sprzedaja [chyba] :-(
    >
    > Poza tym ja patrze inaczej .. da sie do nich wsadzic dwumetrowe narty,
    > cztery plecaki i wygodnie pojechac w 4 osoby ?
    >
    > J.

    Absolutnie. To sa naprawde duze samochody.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 70. Data: 2010-01-23 19:19:35
    Temat: Re: SUV
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jan 21, 4:42 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Czekaj Jacku czekaj ... skoro te maluchy tak sie nie oplacaja, to po
    > cholere je robic ? przestac, nie bedzie malych, to ludzie kupia duze,
    > a na tych sie przeciez wiecej zarobi :-)

    Jest wiele przyczyn, dlaczego sie produkuje cala game pojazdow roznych
    pojazdow nawet gdy niektore z nich przynosza przez pewien czas straty.
    Male samochody przyciagaja klienta. Czesto przywiazuja mlodych ludzi
    do marki, tak, ze gdy zaczna zarabiac wiecej, to kupia wiekszy pojazd
    tej samej marki. CAFE w USA wymaga aby firma sprzedawala male
    samochody obok duzych. Straty moga byc tylko w niektorych latach, w
    innych moze byc zysk. Ocenia sie ze na malym samochodzie w USA koncern
    amerykanski lub japonski zarabia rzedu $200 od sprzedanej sztuki. Na
    duzym SUV lub pick-up to jest suma rzedu $5000 do $10000. Wystarczy
    wiec maly kryzys (co w USA trwa juz tak z 9 lat) gdzie trzeba do
    samochodu dolozyc upusty aby maly zaczal przynosic straty a duzy truck
    nadal produkuje zyski. Przerwanie produkcji samochodu natychmiast
    przyniesie duzo wieksze straty. Po pierwsze trzeba wtedy albo zamknac
    i zwolnic ludzi albo przestroic fabryke. Oba te manewry kosztuja
    olbrzymie pieniadze. Rezygnujac z malych pojazdow dany producent
    eliminuje sie tez z szans na bycie koncernem globalnym. Poza USA duze
    samochody sie nie sprzedaja. Jezeli firma ma ochote przetrwac, to musi
    byc globalna i liczyc na to, ze kryzys kiedys minie i bedzie posiadac
    male samochody aby obsadzic rynki. Zreszta przemysl samochodowy to nie
    jest jedyny przemysl, w ktorym przez lata produkuje sie cos co
    przynosi straty aby potem sobie to odbic w latach prosperity. Tego
    wymaga nowoczesny dojrzaly konkurencyjnie rynek. gdzie zyski sa
    minimalne i nie zawsze udaje sie za kazdym razem trafic w dziesiatke.

    > A moze w Korei i Japonii potrafi pokryc koszta ?
    > I we Fiacie, i w VW ...

    VW sprzedaje w calym USA ponizej 200,000 pojazdow rocznie. To tyle co
    kot naplakal. Ich samochody sa za drogie jak na swoje rozmiary. Cena
    jaka VW zada, prawdopodobnie przynosi im maly zysk w USA ale nie maja
    szans na zwiekszenie sprzedazy. Bazuja na waskim gronie ludzi, dla
    ktorych posiadanie danego produktu VW jest warte przeplacenia sporo w
    danej klasie. Dodaj do tego tania sile robocza w Meksyku. Fiat wogole
    nie sprzedaje w USA. Pamietaj, ze maly samochod , ktory w EU kosztuje
    $30000, w USA sprzedaje sie najwyzej za $20000 i jest doskonale
    wyposazony. To co w EU moze przyniesc duzy zysk, w USA albo przyniesie
    minimalny zysk albo straty. BMW ani Mercedes wogole nie sprzedaje
    swoich najanszych modeli w USA. Innych firm EU na tutejszym rynku nie
    ma. Koreanczycy nadal maja tania sile robocza. Japonczycy natomiast
    odbijaja sobie na wiekszych samochodach i obecnie na cenie wyjsciowej.
    Dzieki reputacji potrafia zadac okolo $1000 wiecej za produkt o
    podobnym wyposazeniu i klasie.

    > Inna sprawa ze zupelnie nie rozumiem dlaczego roznice w kosztach
    > produkcji roznych rozmiarow mialyby byc adekwatne do roznic w salonach
    > :-) Stal jest tania, farba i szklo tez..

    No wlasnie. Dlatego na SUV sa zyski duze a na malych pojazdach albo
    male albo wcale. Za duzego SUV palci sie sporo wiecej niz za maly
    samochod i stad kolosalny zysk.

    > >To jeden z
    > >powodow, dla ktorych na przyklad oddzial Opel od prawie 10 lat nie
    > >przyniosi GM zysku lecz straty siegajace kilkuset milionow USD kazdego
    > >roku.
    >
    > Przynosi straty GM czy sobie ? Ksiegowosc w koncernach bywa
    > skomplikowana :-)

    Nie ulega watpliwosci. Kreatywna ksiegowosc to rzecz nie nowa. Ale
    Opel nidgy nie byl tanim oddzialem GM a Saab to juz sam widzisz :-)

    >
    > J.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: