  • 51. Data: 2009-04-11 07:20:22
    Temat: Re: ST vs. FJR?
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Norbi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gro59l$qa1$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Napisz cos wiecej - bo siora wlasnie zmienila 2 aku - po prostu porazka
    > Tyle ze nie takie wsadzala za 700 tylko za 250 :)

    Ja to sobie myślę, że dbanie polega na jeżdżeniu, zimą wystawiamy z
    motocykla i podłądowujemy co jakiś czas.
    A w omawianym motocyklu (jak w większości obecnie produkowanych) jest układ
    "immobilajzera", który widać pozwala sobie pobierać za dużo prądu i
    rozładowuje akumulator po dłuższym postoju. A to bardzo nieładnie :(.

    pozdr.
    Mystik

  • 52. Data: 2009-04-11 09:29:54
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 10 Kwi, 18:48, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > No akumulator mam do wymiany. Kosztuje co prawda nie 700, ale 400. Pomimo
    > tego to jakaś masakra. Nie ma odpowiednika np. VARTY?
    Yuasa: 635, Varta: 470, JMT: 371. W Larssonie.
    Rok temu kupilem u nich jeszcze cos innego za 170 zl. Daje rade.

    Norbi: moj akumulator (ten ostatni, najtanszy) widzi sie z
    prostownikiem przynajmniej raz na tydzien (chyba, ze jezdze
    codziennie). Poprzednie (Yuasa, Exide) byly rzadziej podlaczane do
    prostownika i padaly jak muchy. Moim zdaniem to wlasnie immo zabija
    bateryjki. Trzeba pilnowac i tyle.

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 53. Data: 2009-04-11 10:40:40
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    > Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > On 10 Kwi, 18:48, "Mystik" <m...@p...pl> wrote:

    > Yuasa: 635, Varta: 470, JMT: 371. W Larssonie.
    > Rok temu kupilem u nich jeszcze cos innego za 170 zl. Daje rade.

    http://www.allegro.pl/item596473678_akumulator_yuasa
    _yt14b_bs_yt14b_4_gt14b_4_poznan.html

> [...]
    > codziennie). Poprzednie (Yuasa, Exide) byly rzadziej podlaczane do
    > prostownika i padaly jak muchy. Moim zdaniem to wlasnie immo zabija

    A sprawdzałeś jaki prąd spoczynkowy bierze Tobie motocykl?
    Bo aż mi się wierzyć nie chce, żeby to był aż taki problem.

    pozdr.
    Mystik

    PS. Już za chwileczkę już za momencik wszystko pomierze. Każdy prąd :).

  • 54. Data: 2009-04-12 05:28:20
    Od: AlF <s...@g...com>

    Mystik wrote:

    > A sprawdzałeś jaki prąd spoczynkowy bierze Tobie motocykl?
    > Bo aż mi się wierzyć nie chce, żeby to był aż taki problem.

    ja zaczynam 5ty sezon na FZ-1 i nigdy nie mialem problemu z
    akumaulatorem nawet z odpalaniem w zimie po dwumiesiecznej przerwie.

    z wyjatkiem ostaniego razu kiedy mi nie odpalil po 3 tygodniach, ale
    "jump" z samochodu zadzialal i aku sie doladowalo.

    > PS. Już za chwileczkę już za momencik wszystko pomierze. Każdy prąd :).

    a ile wam pala te fujary?

  • 55. Data: 2009-04-14 15:29:52
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    AlF pisze:

    > a ile wam pala te fujary?

    Chcesz sie przesiasc na fujarke ?
    Bedziesz mial
    - slabiej odczuwalne hample
    wieksza mase
    slabsza reakcje silnika
    czuc ze wal jest... :)

    Na plus
    siedzenie
    ochrona przed wiatrem
    wieksza stabilnosc w winklu

    Spalanie podobne...

    Norbi
    KFazer'03

  • 56. Data: 2009-04-15 02:08:46
    Od: AlF <s...@g...com>

    Norbi wrote:

    > Chcesz sie przesiasc na fujarke ?

    nie

    > Spalanie podobne...

    FJR pali mniej, przynajmniej z tymi co sie spotkalem - chcialem porownac
    wynik USA i Euro