  • 1. Data: 2013-09-23 15:34:50
    Temat: SSR
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    Czy wszystkie instalacyjne przekaźniki SSR są zrobione na
    tyrystorach/triakach i muszą się tak grzać? Czy nie ma takich na mosfetach ?

    Gdyby kogoś interesowało. Kupiłem z Allegro przekaźnik FOTEK 25A włączany w
    zerze + radiator. Super, można nim sterować asynchronicznie ale 25A to on
    nie ma. Przy 20A przy ogrzewaniu podłogówki robił się gorący aż do takiego
    stanu, że stawiał opór i grzał się coraz bardziej i nie puszczał pełnego
    prądu tylko kilka A. Nie jest to wina usterki owego SSR gdyż drugi zachowuje
    się tak samo. Rozdzieliłem sekcje na dwa przekaźniki i teraz jest OK ale też
    są one mocno gorące. No nie tak jak przy 20A.

    I co tutaj począć ? Skazać się na wentylator na całe życie ? Czy są
    mosfetowe?

  • 2. Data: 2013-09-23 16:51:48
    Temat: Re: SSR
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-09-23 15:34, Marek2 pisze:
> [...]
    > przy 20A.
    >
    > I co tutaj począć ? Skazać się na wentylator na całe życie ? Czy są

    Wstawić topikowe.

    :):):)

  • 3. Data: 2013-09-23 18:29:25
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 23.09.2013 o 16:51 LeonKame <k...@l...com> pisze:

    > Wstawić topikowe.
    >
    > :):):)

    To nie są bezpieczniki :)
    A do autora, mosfety na wyższe napięcia też mają dość spory opór, tak więc
    szału nie będzie a jeszcze na dodatek muszą być dwa szeregowo dla
    obu połówek napięcia lub jeden i mostek diodowy który też się będzie grzał.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2013-09-23 18:35:41
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.w3vhfbtvn0u1o8@moj...
    W dniu 23.09.2013 o 16:51 LeonKame <k...@l...com> pisze:

    > To nie są bezpieczniki :)
    > A do autora, mosfety na wyższe napięcia też mają dość spory opór, tak więc

    Ogólnie wesoło z tablicowymi SSR na duże prądy nie jest. Szafa trzy razy
    taka z tysiącem otworów albo z siatki. Wentylator to by była porażka.

  • 5. Data: 2013-09-23 19:43:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek2" napisał w wiadomości
    >Czy wszystkie instalacyjne przekaźniki SSR są zrobione na
    >tyrystorach/triakach i muszą się tak grzać?

    Musza, spadek napiecia na tyr/triaku nie jest maly.
    Oczywiscie objawia sie to przy wiekszych pradach, np 20*1.5V = 30W.
    Moze szafke stopic.

    >Czy nie ma takich na mosfetach ?

    Sa, ale to jednak troche inny element, raczej na nizsze napiecia, a
    przy wysokich spadki niekoniecznie male.

> [...]
    >podłogówki robił się gorący aż do takiego stanu, że stawiał opór i
    >grzał się coraz bardziej i nie puszczał pełnego prądu tylko kilka A.

    A to dziwne, bo aby tak prad spadl, to musialby byc wielki spadek
    napiecia na SSR.
    Ponad 100V. A wtedy wydziela sie juz na nim kilowat, i puszcza dym
    blyskawicznie.

    Moze sie odezwalo jakies zabezpieczenie temperaturowe i czesto nie
    wyzwalal.
    A moze sterowanie jakies slabe i tez nie wyzwalal po przegrzaniu.

    > Nie jest to wina usterki owego SSR gdyż drugi zachowuje się tak
    > samo. Rozdzieliłem sekcje na dwa przekaźniki i teraz jest OK ale też
    > są one mocno gorące. No nie tak jak przy 20A.
    >I co tutaj począć ?

    Stycznik ? Rozdzielic na 4 ? Kupic taki 50A ?
    Albo ... przeczytac PDF co pisza o radiatorze :)

    ANLY niby nic nie pisze, ale
    http://www.tme.eu/pl/details/hs-070-50/radiatory/anl
    y-electronics/

    J.

  • 6. Data: 2013-09-23 21:26:54
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Moze sie odezwalo jakies zabezpieczenie temperaturowe i czesto nie
    > wyzwalal.
    > A moze sterowanie jakies slabe i tez nie wyzwalal po przegrzaniu.

    Sterowanie z +13.5V i z ULN2003. Żarówkę samochodową od kierunkowskazów
    zaświeca spokojnie.

  • 7. Data: 2013-09-23 23:29:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.09.2013 15:34, Marek2 wrote:
    > Czy wszystkie instalacyjne przekaźniki SSR są zrobione na
    > tyrystorach/triakach i muszą się tak grzać?
    >
    > I co tutaj począć ?

    Założyć zwykły stycznik. Będzie prościej, taniej, pewniej i bezpieczniej.

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2013-09-23 23:40:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Sep 2013 21:26:54 +0200, Marek2 napisał(a):
    > Sterowanie z +13.5V i z ULN2003. Żarówkę samochodową od kierunkowskazów
    > zaświeca spokojnie.

    Ja bym tego nie stosowal. Nie potrafia porzadnego pdf zrobic, to nie
    kupowac.

    To chyba to
    http://www.fotek.com.tw/Ecenter1.asp?class1_sn=4&cla
    ss2_sn=16

    A tam mozna wyczytac:
    a) maja zabezpieczenie,
    b) temperatura pracy do 80C,
    c) radiator potrzebny juz od 5A.

    Ale pewny nie jestem.

    J.

  • 9. Data: 2013-09-24 00:13:05
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    > To chyba to
    > http://www.fotek.com.tw/Ecenter1.asp?class1_sn=4&cla
    ss2_sn=16

    > A tam mozna wyczytac:
    > a) maja zabezpieczenie,
    > b) temperatura pracy do 80C,
    > c) radiator potrzebny juz od 5A.
    >
    > Ale pewny nie jestem.

    To ten - dokładnie 25DA
    Trudno powiedzieć jak działa ograniczenie, pewnie przepuszcza okresy ale 20A
    one nie dają rady pociągnąć z ich dedykowanym radiatorem

  • 10. Data: 2013-09-24 00:14:52
    Od: "Marek2" <m...@r...lc>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message

    > Założyć zwykły stycznik. Będzie prościej, taniej, pewniej i bezpieczniej.

    Nie będzie, bo jest sterowanie ogrzewaniem, temperaturą i by po miesiącu
    przestał działać przy regulatorze temperatury. Zapomnij. Tylko SSR.