  • 1. Data: 2013-06-08 16:12:57
    Temat: SSD vs HD
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
    wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny. Głównym powodem jest
    zapewne wysoka cena pamięci SSD. Ciekawym jest, jak długo ta różnica będzie
    tak duża... Jakie są trendy / prognozy? Trochę pogooglałem, ale znalezione
    przeze mnie informacje były dość już dawne. Znalazłem opis (leciwy, więc
    zapewne mocno nieaktualny), że:

    "czas dostępu: 0,2 ms i 15,1 ms odpowiednio dla SSD i HDD. Średnia prędkość
    transferu HDD wyniosła niecałe 84 MB/sekundę, a SSD 2,5-krotnie więcej,
    225,8 MB/sekundę." - koniec cytatu.

    Czas dostępu jest więc dla SSD niemal 75 razy szybszy niż w przypadku HD -
    to po prostu nokaut! Ale onegdaj usłyszałem gdziesik, że zapis na SSD jest
    od HD... wolniejszy? Czy tak jest nadal?

    Wyszperałem też coś o "dyskach przyszłości":

    http://www.dyski.wirt.pl/index.php/Krzem.html - opisano tam pamięci
    holograficzne. Nie ma przy artykule daty, nie wiem więc czy jest sprzed
    tygodnia, czy może 5 lat. Czy takie urządzenia pamięci są już w sprzedaży,
    czy ktoś coś słyszał? Bo google mi nie pomogło.

    Znacie może aktualne porównanie głównych parametrów SSD vs HD? Czy firmy
    produkujące klasyczne HD zapowiadają rychłe (albo w jakimś-tam terminie)
    zarzucenie tej technologii?

    --
    Pozdrawiam - Rafał

  • 2. Data: 2013-06-08 17:00:16
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-08 16:12, (c)RaSz pisze:

    to się będzie zaraz działo ;)

  • 3. Data: 2013-06-08 17:31:04
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 16:12:57 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > to po prostu nokaut! Ale onegdaj usłyszałem gdziesik, że zapis na SSD jest
    > od HD... wolniejszy? Czy tak jest nadal?

    Jeszcze jednym waznym parametrem, w praktyce wazniejszym niz transfer, jest
    IOPS. Tu tez HDD dostaje poteznie w dupsko.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2013-06-08 17:57:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Jeszcze jednym waznym parametrem, w praktyce wazniejszym niz transfer, jest
    > IOPS. Tu tez HDD dostaje poteznie w dupsko.

    Tak samo jak dysk padnie - SSD staje się tylko drogą podstawką do piwa (danych
    nie odzyskasz).

  • 5. Data: 2013-06-08 19:53:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-08 16:12, Użytkownik (c)RaSz napisał:
    > Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
    > wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny. Głównym powodem jest

    Miejsce samochodów miały zająć samoloty, potem helikoptery
    a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
    samochodów. :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-06-08 20:32:50
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sat, 8 Jun 2013 17:57:29 +0200, qwerty napisał(a):

    > Tak samo jak dysk padnie - SSD staje się tylko drogą podstawką do piwa (danych
    > nie odzyskasz).

    Odzyskam. Jestem zabezpieczony.

    btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru.
    Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-06-08 21:04:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Miejsce samochodów miały zająć samoloty, potem helikoptery
    > a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
    > samochodów. :-)

    Chyba Ci ta ilustracja nie wyszła...
    Samochód ma pozytywne cechy których nie ma samolot:
    choćby małe rozmiary oraz to, że można nim dojechać tam, gdzie
    samolotem się nie da (np. między wieżowce w dużym mieście).
    Magnetyczne dyski mają jedyną zaletę która powstrzymać może
    kupującego przed wyborem SSD: niska cena jednostki pojemności.
    Tam, gdzie bardziej liczy się objętość miejsca a nie szybkość
    dostępu tam będą wybierane dyski magnetyczne....
    Myślę że cena SSD szybko będzie dalej spadać i poniżej pewnego
    progu będzie nas stać na to, aby nie wybierać HDD...

  • 8. Data: 2013-06-08 21:44:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-08 21:04, Użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > choćby małe rozmiary oraz to, że można nim dojechać tam, gdzie
    > samolotem się nie da (np. między wieżowce w dużym mieście).

    Wyszła, wyszła tylko niektórzy nie chcą tego przyznać.
    Helikopterem się da tyle że nie ma potrzeby bo lądowiska
    są na tych wieżowcach. Ale cenowo niestety przegrywają.

> [...]
    > Myślę że cena SSD szybko będzie dalej spadać i poniżej pewnego
    > progu będzie nas stać na to, aby nie wybierać HDD...

    Nie zrozumiałeś, ceny samolotów i helikopterów też spadają
    a jednak samochód wygrywa z nimi tylko cenowo. Podobnie
    zapowiada się z dyskami.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-06-08 21:52:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 10. Data: 2013-06-08 21:53:05
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Odzyskam. Jestem zabezpieczony.
    >
    > btw jak HDD padnie staje sie przyciskiem do papieru.
    > Tylko co to ma wszystko do wydajnosci?

    a ja czekam na obiecane przez seagate sshd...