  • 31. Data: 2014-12-06 18:41:42
    Temat: Re: SSD a AHCI
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Przemysław Ryk" <p...@g...com> wrote in message
    news:yu72x1ked709$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...
    > Bardzo ciekawa teoria. Szkoda tylko, że średnio prawdziwa.
    > http://lifehacker.com/5426041/understanding-the-wind
    ows-pagefile-and-why-you-s
    > houldnt-disable-it

    najwazniejsze jest tu ile ramu sie faktycznie uzywa, jezeli znaczaco mniej niz
    jest dostepne to swap nie jest w praktyce potrzebny

    w razie problemow wlaczenie go zajmuje kilka sekund wiec nie ma co demonizowac
    takiego rozwiazania

    chociaz oczywiscie w typowej maszynie do klikania linkow w fb wylaczanie
    swapa raczej sensu nie ma

    --
    http://db.org.pl/

  • 32. Data: 2014-12-06 20:52:48
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/12/2014 11:42, atm wrote:

    > Kwestia konkretnych programow oraz obciazenia komputera. Mam 24GB i gdybym
    > wyłączył plik wymiany co jakis czas mialbym piekne wykrzaczenie.

    Zalezy do czego komputera uzywasz. Normalnie zawsze mialem wylaczony swap
    ale sa wyjatki, na hoscie z wirtualkami mam ustawiony, zeby nie martwic sie
    ze w razie odpalenia 10-ciu wirtualek cos mi sie tam zawiesi. To samo
    dotyczy Adobe Premiere czy Photoshopa - w moim przypadku.

    Natomiast wszystkie wirtualki (z wyjatkiem jednej) i nawet w laptopie z XP
    i 3GB RAMU mam plik wymiany ustawiony na zero.
    Nigdy mi sie nie zawiesil komp z powodu braku RAMu. Inna sprawa, ze wiem co
    robie.

  • 33. Data: 2014-12-06 21:12:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-06 12:06, Użytkownik ggs napisał:

    > Zgoda , glupie w zamiarze nie jest ale 8GB na dzisiejsze czasy to stanowczo za
    MAŁO !

    > Swego czasu "jechalem" na hybrydowym 2.5-owcu Seagate w ktorym bylo tylko 4GB
    powierzchni flashowej - to byly pierwsze dyski tego typu. Przy skoncentrowaniu sie
    tylko na testach bylo rzeczywiscie widac efekt pracy prawie jak z SSD. W normalnej
    pracy hmm... czy ja wiem.

    > Jednak dzialalo to dopiero po 2-3 odczycie (kiedy logika dysku skopiowala te
    ostatnio uzyte dane na SSD).

    > Niech zrobią takiego SSHD ale wielkością powierzchni SSD tak ze 100GB to wtedy
    pogadamy.

    Nie pogadacie.
    Będzie kosztował tyle co dwa dyski (zwykły i SSD) a zwalniały
    go będą bezsensowne i nie konfigurowalne algorytmy windowsa.
    Za te same pieniądze kupisz SSD i HD i będzie lekko szybciej
    za takie same pieniądze bo ty zadecydujesz co wgrasz na SSD.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2014-12-06 22:27:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 04 Dec 2014 11:34:58 +0000, Michal Lukasik napisał(a):

    > Tak.
    > Bez AHCI nie zadziała NCQ i TRIM (brak tego drugiego przeważnie jest
    > zabójczy nie tylko dla wydajności ale i żywotności nośnika).

    Przyczynek do trwałości SSD:
    http://proline.pl/?n=nietrwalosc-dyskow-ssd-to-mit

    --
    Jacek

  • 35. Data: 2014-12-06 22:42:10
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/12/2014 21:27, Jacek Maciejewski wrote:

    > Przyczynek do trwałości SSD:
    > http://proline.pl/?n=nietrwalosc-dyskow-ssd-to-mit

    Oba z wymienionych jako nadal działające mają "TRIM support",
    pozostałych nie raczyli podać modeli. Cały ten artykuł to dla mnie
    reklama wymienionych nośników i nic poza tym.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 36. Data: 2014-12-06 23:08:07
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Nie pogadacie.
    > Będzie kosztował tyle co dwa dyski (zwykły i SSD) a zwalniały
    > go będą bezsensowne i nie konfigurowalne algorytmy windowsa.

    Kwestie finasowe , kosztowe , opłacalności itd pomijam przy takim rozwiązaniu choć na
    pewno z ceną by dowalili i to niewąsko.

    Ale algorytmami w tej technologii Windows bym nie obwiniał bo to ma być zadanie
    samego dysku (jak obecnie w SSHD)

    > Za te same pieniądze kupisz SSD i HD i będzie lekko szybciej
    > za takie same pieniądze bo ty zadecydujesz co wgrasz na SSD.

    Jasne ale dyskusja zeszła lekko w stronę hybryd wiec tak sobie dywagujemy :-)

  • 37. Data: 2014-12-07 14:42:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-06 23:08, Użytkownik ggs napisał:

    > Kwestie finasowe , kosztowe , opłacalności itd pomijam przy takim rozwiązaniu choć
    na pewno z ceną by dowalili i to niewąsko.

    Skoro nie cena to w kwestii szybkości sshd przegrywa z parą ssd plus hd.

    > Jasne ale dyskusja zeszła lekko w stronę hybryd wiec tak sobie dywagujemy :-)

    Dobrze to określiłeś, dywagujemy sobie.