  • Data: 2015-01-30 21:10:09
    Temat: Re: SRF05 Czy ktos sie tym bawil?
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-29 o 23:20, Tornad pisze:

    > Dzieki. To mi sie kupy trzyma. Sprobuje, tyle, ze nie wiem jak wyzwolic go zboczem
    opadajacym.

    Bo wczesniej jest zbocze rosnace. Skad on bedzie wiedzial, ze to
    pierwsze ma ignorowac?

    Ale poguglam i moze sie dowiem.
    > Tornad
    Po 1 łam wiersze bo muszę to za ciebie robić,
    po 2 ściągasz pdf-a 555 np
    javascript:openreq('http://pdf.datasheetcatalog.com/
    datasheet/fairchild/NE555.pdf')

    i tam na 4 stronie masz układ astabilny, jak widać na wykresie figure 3
    wyzwala go opadające zbocze, dobrze jest dodać układ różniczkujący na
    wejście trigger czyli opornik do + np 10k i kondesator pomiędzy trigger
    i wejście np 0,1uF, po prawej masz tabelkę aby dobrać elementy w
    zależności jaki chcesz impuls mieć, ale stabilność impulsów z 555 jest
    taka sobie i o dokładnych pomiarach w ten sposób raczej zapomnij.
    Oo tu masz podłączenie
    http://datasheetoo.com/wp-content/uploads/2009/06/ca
    r-tachometer-circuit-schematics.jpg

    zostawiasz R3, C1, C3, C4 a resztę po lewo od nich wyrzucasz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K