    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SPIF w Atmega88
    Date: Sun, 14 Mar 2010 23:05:32 +0100

    Adam Dybkowski wrote:
    > Po zapaleniu bitu w DDRB włączasz pin SS jako wyjście. Zalecałbym
    > wcześniej w PORTB nakazać mu przyjęcie odpowiedniej wartości (0 albo 1).
    > Jeżeli zmieniasz tylko DDRB, przyjmujesz to co akurat przez przypadek
    > było ostatnio. Proponuję nie bazować na wartościach z resetu.

    Akurat nie. "If SS is configured as an input and is driven low while
    MSTR is set, MSTR will be cleared" oraz "If SS is configured as an
    output, the pin is a general output pin which does not affect the SPI
    system". Jesli jest outputem, to nie ma znaczenia jaki jest jego stan,
    jestem zawsze masterem jeśli ustawię MSTR. To był błąd u mnie, przez
    jeden cykl zegara SS byl inputem i to wystarczyło żeby czasem zerowala
    się flaga mastera.

    Kod w dalszej czesci steruje SS ale to nie zmienia juz nigdy bitu MSTR.