-
51. Data: 2011-10-15 09:19:54
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-10-15 08:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
> Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
> systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka
> jest geneza ich powstania :)
Tak jak automatyczna skrzynia jest dla tych, którzy nie ogarniają
ręcznej i sprzęgła, a rozrusznik dla tych, którym sie korbą nie chce
kręcić.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
52. Data: 2011-10-15 10:27:07
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2011-10-15 09:19, Grejon pisze:
> W dniu 2011-10-15 08:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
>
>> Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
>> systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka
>> jest geneza ich powstania :)
>
> Tak jak automatyczna skrzynia jest dla tych, którzy nie ogarniają
> ręcznej i sprzęgła, a rozrusznik dla tych, którym sie korbą nie chce
> kręcić.
>
O! W rzeczy samej! I na tym pięknym przykładzie możemy zakończyć tę
jałową dyskusję. :-)
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
53. Data: 2011-10-15 11:25:47
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2011-10-15 08:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
>
> Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:4e988ce5@news.home.net.pl...
>
>>> natomiast odbyłem soczystą dyskusję na temat tego rozwiązania które
>>> przez ponad 2 lata miał mój znajomy w samochodzie i stąd wiem, że nie
>>> można "zaciągnąć" ręcznego w czasie jazdy w fordzie galaxy
>
>> Czy na pewno nie można? Bo moje doświadczenia z elektrycznie
>> sterowanym ręcznym w Lagunie nie potwierdzają tego co piszesz. Hamulec
>> ręczny działa również podczas jazdy z tym, że nie zablokuje się jak
>> podczas postoju ale reaguje natychmiast na puszczenie.
>> Ale może konstruktorzy Forda inaczej zrealizowali to urządzenie, choć
>> byłoby to o tyle dziwne, że hamulec ręczny powinien móc pełnić funkcję
>> awaryjnego w przypadku, gdy hamulec zasadniczy ulega awarii.
>
> Tak twierdził właściciel.
>
Kilku takich spotkałem, którzy byli przekonani, ze reflektorów
ksenonowych w ich samochodach się nie da regulować i nie mogą one
świecić za wysoko, bo przeczytali, że te światła "same się ustawiają". :-)
>> W każdym razie twoje sformułowanie, że jest to "idealne rozwiązanie
>> dla osób, które nie ogarniają jazdy samochodem do końca" przypomina mi
>> podobne odzywki kilka lat temu na temat czujników cofania, że to niby
>> dla tych co nie potrafią parkować.
>
> Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
> systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka
> jest geneza ich powstania :) Owszem, fajne te czujniki i sporo pomagają
> zwłaszcza w czasach kiedy mocno pochylone szyby tylne stały się
> standardem, ale bez nich da się żyć. Nie widzialem takich czujników na
> naczepie od zestawu a jakoś parkują :)
>
A elektrony widziałeś?
> Wszystko pięknie tylko, że ani szyby ani keylessy nie mają umożliwić
> zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej.
Jak Ci się w trakcie silnej ulewy nagle same pootwierają szyby podczas
jazdy to może być bardzo niebezpiecznie. :-)
A poduszek powietrznych to się nie boisz? To są ładunki wybuchowe
umieszczone dookoła Ciebie i w dodatku sterowane zawodną elektroniką.
> Ja cały czas jestem okrutnie
> ciekawy czy ręczny elektryczny zadziała kiedy w samochodzie nastąpi
> awaria układu elektrycznego ale taka, że prąd się skończy totalnie. W
> czasach kiedy samochody mają nasrane elektroniki do bólu taka teoria
> spiskowa ma dobre pole do rozwoju.
Totalna awaria zasilania i układu hamulcowego zasadniczego jednocześnie?
I co jeszcze? Trzęsienie ziemi wraz z tsunami i oczywiście spadający
fortepian? :-)
Fobii nie da się zwalczyć logicznymi argumentami.
Jeśli boisz się elektroniki to jej nie używaj. Tylko wmawianie, że ci,
którzy jej używają to głąby czyni Cię śmiesznym.
>> Linki też potrafią pękać, zamarzać czy zacierać się. I wtedy mimo
>> braku awarii elektryki hamulec Ci nie zadziała...
>
> Owszem, ale jeżeli ktoś używa ręcznego regularnie (tak jak powinno się
> robić) to wyłapie, że coś jest nie tak zanim nastąpi jego zgon.
>
Nieuzasadniony optymizm. Śmiem twierdzić, że większość użytkowników nie
wyczuje. A elektroniczny, gdy coś przestaje działać jak należy -
sygnalizuje to wyraźnie komunikatem o konieczności sprawdzenia układu. :->
> Wyczuwa jeżeli wszystko działa ;P
Jeżeli coś nie działa to j.w. A w mechanicznym jak coś nie działa, to
działa? :-)
> W passacie też jest ręczny elektryk,
> który się sam zaciąga bez wzgledu na wszystko i ciekawi mnie kwestia
> przymarzania klocków do tarcz w zimę - ot taki ficzer, który "ułatwia"
> życie ;)
W VW?! Pięć lat użytkowania w (cieszącym się dość złą obiegową opinią
zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę) Renault i nie stwierdzono
problemu. Zimą, latem czy kiedykolwiek. :-)
> Wczoraj mi powiedzieli, że żeby go "puścić" (bo przyciskiem nie
> można zwolnić) trzeba lekko przegazować samochód w czasie ruszania. Nie
> wiem czy to prawda
No właśnie: słuchasz opowiadań tych, którzy nie ogarniają tej nowości
(być może po prostu nie przeczytali instrukcji obsługi) i na tej
podstawie opowiadasz bzdury.
>> Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
>> nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest
>> do ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy
>> i minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych
>> doświadczeń) nieco wątpliwe.
>
> Ja jednak uważam, że jest ;)
No dobrze. Skoro poprawia Ci to samopoczucie... :-)
Jak dla mnie EOD.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
54. Data: 2011-10-15 15:22:55
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości
> Tak jak automatyczna skrzynia jest dla tych, którzy nie ogarniają ręcznej
> i sprzęgła, a rozrusznik dla tych, którym sie korbą nie chce kręcić.
Oczywiście, że automatyczna skrzynia powstała w głównej mierze dla takiego
odbiorcy. Przykład z rozrusznikiem dobry tyle, że nie do końca pasuje do
nurtu, który jest omawiany.
--
pozdrawiam
kml
-
55. Data: 2011-10-15 15:33:11
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:4e99519a$1@news.home.net.pl...
> Kilku takich spotkałem, którzy byli przekonani, ze reflektorów ksenonowych
> w ich samochodach się nie da regulować i nie mogą one świecić za wysoko,
> bo przeczytali, że te światła "same się ustawiają". :-)
Fajno :)
>> Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
>> systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka
>> jest geneza ich powstania :) Owszem, fajne te czujniki i sporo pomagają
>> zwłaszcza w czasach kiedy mocno pochylone szyby tylne stały się
>> standardem, ale bez nich da się żyć. Nie widzialem takich czujników na
>> naczepie od zestawu a jakoś parkują :)
>>
> A elektrony widziałeś?
A czujniki parkowania na naczepie widziałeś?
>> Wszystko pięknie tylko, że ani szyby ani keylessy nie mają umożliwić
>> zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej.
> Jak Ci się w trakcie silnej ulewy nagle same pootwierają szyby podczas
> jazdy to może być bardzo niebezpiecznie. :-)
Mokro bym powiedział :) Do tej pory znam przypadki kiedy szyby przestały się
w ogóle otwierać, ale wierzę że mogą sie również same otworzyć.
> A poduszek powietrznych to się nie boisz? To są ładunki wybuchowe
> umieszczone dookoła Ciebie i w dodatku sterowane zawodną elektroniką.
Boje i dlatego zapinam pasy postępując zgodnie z instrukcją obsługi
samochodu wyposażonego w poduchy.
> Totalna awaria zasilania i układu hamulcowego zasadniczego jednocześnie? I
> co jeszcze? Trzęsienie ziemi wraz z tsunami i oczywiście spadający
> fortepian? :-)
Znam osobę, która miał totalną awarię układu hamulcowe bo zostały zniszczone
(przecięte bodajże przez kamień) przewody dwóch obwodód. Został tylko ręczny
mechaniczny.
> Fobii nie da się zwalczyć logicznymi argumentami.
> Jeśli boisz się elektroniki to jej nie używaj. Tylko wmawianie, że ci,
> którzy jej używają to głąby czyni Cię śmiesznym.
Poproszę cytat gdzie nazwałem osoby używające elektroniki głąbami.
> Nieuzasadniony optymizm. Śmiem twierdzić, że większość użytkowników nie
> wyczuje. A elektroniczny, gdy coś przestaje działać jak należy -
> sygnalizuje to wyraźnie komunikatem o konieczności sprawdzenia układu. :->
Wywali komunikat w chwili kiedy ręczny przestanie działać jak znam życie no,
ale dzieki kolorowej ikonce nie będzie wątpliwości co padło :)
>> Wyczuwa jeżeli wszystko działa ;P
> Jeżeli coś nie działa to j.w. A w mechanicznym jak coś nie działa, to
> działa? :-)
Według mnie mechanik ma szanse działać dłużej zanim totalnie zdechnie - po
prostu jest mniejsze pole do awarii.
>> W passacie też jest ręczny elektryk,
>> który się sam zaciąga bez wzgledu na wszystko i ciekawi mnie kwestia
>> przymarzania klocków do tarcz w zimę - ot taki ficzer, który "ułatwia"
>> życie ;)
> W VW?! Pięć lat użytkowania w (cieszącym się dość złą obiegową opinią
> zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę) Renault i nie stwierdzono problemu.
> Zimą, latem czy kiedykolwiek. :-)
Przymarznięcie "ręcznego" zdarza się w zimę :)
>> Wczoraj mi powiedzieli, że żeby go "puścić" (bo przyciskiem nie
>> można zwolnić) trzeba lekko przegazować samochód w czasie ruszania. Nie
>> wiem czy to prawda
> No właśnie: słuchasz opowiadań tych, którzy nie ogarniają tej nowości (być
> może po prostu nie przeczytali instrukcji obsługi) i na tej podstawie
> opowiadasz bzdury.
To napisz jak powinno się go używać. To co opisałem dotyczy passata.
>>> Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
>>> nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest
>>> do ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy
>>> i minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych
>>> doświadczeń) nieco wątpliwe.
>>
>> Ja jednak uważam, że jest ;)
> No dobrze. Skoro poprawia Ci to samopoczucie... :-)
> Jak dla mnie EOD.
No coś, jestem nieco rozczarowany, ale skoro EOT ogłosiłeś to nie będę
vetował.
--
pozdrawiam
kml
-
56. Data: 2011-10-18 19:48:10
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Oct 2011 10:40:34 +0200, "kamil/Endurorider.pl"
<f...@g...lp> wrote:
>W Galaxy podobnież nie
>można go "zaciągnąć" w czasie jazdy co jest lekko dziwne jak dla mnie :)
Znam takiego Passata, w którym podczas jazdy się sam "zaciągnął". I to
jakieś 1000 kilometrów od domu :P
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
57. Data: 2011-10-18 23:29:38
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:iter97503sdv2suiieo0tdk1kmpjg352ml@4ax.com...
> On Thu, 13 Oct 2011 10:40:34 +0200, "kamil/Endurorider.pl"
> <f...@g...lp> wrote:
>
>>W Galaxy podobnież nie
>>można go "zaciągnąć" w czasie jazdy co jest lekko dziwne jak dla mnie :)
>
> Znam takiego Passata, w którym podczas jazdy się sam "zaciągnął". I to
> jakieś 1000 kilometrów od domu :P
Nie kłam! FałWu się nie psuje! ;D
--
pozdrawiam
kml
-
58. Data: 2011-10-19 00:31:54
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Tue, 18 Oct 2011 19:48:10 +0200, jerzu na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Znam takiego Passata, w którym podczas jazdy się sam "zaciągnął".
> I to jakieś 1000 kilometrów od domu :P
Bo biedny kierownik nie wiedział co to autohold i jak się go używa :)
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Dzwonek budzika: czas do ciebie telefonuje. Gomez de la Serna"