eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
    Date: Sat, 15 Oct 2011 08:29:46 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 89
    Message-ID: <j7b98g$se2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e929ec6$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <j6u9t4$8os$1@node2.news.atman.pl>
    <4e92aec7$0$3498$65785112@news.neostrada.pl>
    <j6ur2b$16a$1@inews.gazeta.pl> <j6uuqe$e8k$1@inews.gazeta.pl>
    <j6uvn4$htl$1@inews.gazeta.pl> <j74nn0$hsn$1@inews.gazeta.pl>
    <j7685r$hp0$1@inews.gazeta.pl> <j76e04$6hj$1@inews.gazeta.pl>
    <j76evl$9br$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <j79utr$qru$1@inews.gazeta.pl> <4e987fe1$1@news.home.net.pl>
    <j79vjv$sme$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 10-dzi-8.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1318660176 29122 62.121.99.10 (15 Oct 2011 06:29:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Oct 2011 06:29:36 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: flyte
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406662
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:4e988ce5@news.home.net.pl...

    >> natomiast odbyłem soczystą dyskusję na temat tego rozwiązania które
    >> przez ponad 2 lata miał mój znajomy w samochodzie i stąd wiem, że nie
    >> można "zaciągnąć" ręcznego w czasie jazdy w fordzie galaxy

    > Czy na pewno nie można? Bo moje doświadczenia z elektrycznie sterowanym
    > ręcznym w Lagunie nie potwierdzają tego co piszesz. Hamulec ręczny działa
    > również podczas jazdy z tym, że nie zablokuje się jak podczas postoju ale
    > reaguje natychmiast na puszczenie.
    > Ale może konstruktorzy Forda inaczej zrealizowali to urządzenie, choć
    > byłoby to o tyle dziwne, że hamulec ręczny powinien móc pełnić funkcję
    > awaryjnego w przypadku, gdy hamulec zasadniczy ulega awarii.

    Tak twierdził właściciel.

    > W każdym razie twoje sformułowanie, że jest to "idealne rozwiązanie dla
    > osób, które nie ogarniają jazdy samochodem do końca" przypomina mi podobne
    > odzywki kilka lat temu na temat czujników cofania, że to niby dla tych co
    > nie potrafią parkować.

    Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
    systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka jest
    geneza ich powstania :) Owszem, fajne te czujniki i sporo pomagają zwłaszcza
    w czasach kiedy mocno pochylone szyby tylne stały się standardem, ale bez
    nich da się żyć. Nie widzialem takich czujników na naczepie od zestawu a
    jakoś parkują :)

    > Otóż jest to takie samo - jak to raczyłeś nazwać - pierniczenie. Wynalazek
    > ten - obecnie coraz bardziej powszechny - okazał się po prostu
    > ułatwieniem. I podobnie jest z hamulcem ręcznym, elektrycznie sterowanymi
    > szybami, kartą wolne ręce (czy innymi systemami keyless) itd. Zapewniam
    > Cię, że potrafię używać klasycznego hamulca ręcznego :-) tym niemniej ten
    > elektroniczny jest według mnie wygodny i nie mam nic przeciwko niemu. W
    > Lagunie II nie podobało mi się tylko miejsce umieszczenia wyłącznika. Na
    > szczęście w III wrócił on już na tunel środkowy.

    Wszystko pięknie tylko, że ani szyby ani keylessy nie mają umożliwić
    zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej. Ja cały czas jestem okrutnie
    ciekawy czy ręczny elektryczny zadziała kiedy w samochodzie nastąpi awaria
    układu elektrycznego ale taka, że prąd się skończy totalnie. W czasach kiedy
    samochody mają nasrane elektroniki do bólu taka teoria spiskowa ma dobre
    pole do rozwoju.

    >>> podważa sens tego patentu, ponieważ w przypadku awarii elektryki etc. co
    >> daje elektryczny ręczny?
    >> Klasyczna wersja na linkę zadziała zawsze i jak
    >> dla mnie to jest jej główna przewaga analogowej technologii.

    > Linki też potrafią pękać, zamarzać czy zacierać się. I wtedy mimo braku
    > awarii elektryki hamulec Ci nie zadziała...

    Owszem, ale jeżeli ktoś używa ręcznego regularnie (tak jak powinno się
    robić) to wyłapie, że coś jest nie tak zanim nastąpi jego zgon.

    > Dodatkowo w Lagunie na ten przykład po zaciągnięciu na postoju (nie
    > zapomnisz o zaciągnięciu, gdyż uruchamia się automatycznie po wyłączeniu
    > silnika) system czuwa jeszcze przez kilka godzin i w przypadku wykrycia
    > ruchu samochodu (np. gdy zacznie się staczać z górki) dociąga go, więc nie
    > ma niebezpieczeństwa zbyt słabego zaciągnięcia. Tego mechaniczny system
    > nie daje.

    Wyczuwa jeżeli wszystko działa ;P W passacie też jest ręczny elektryk, który
    się sam zaciąga bez wzgledu na wszystko i ciekawi mnie kwestia przymarzania
    klocków do tarcz w zimę - ot taki ficzer, który "ułatwia" życie ;) Wczoraj
    mi powiedzieli, że żeby go "puścić" (bo przyciskiem nie można zwolnić)
    trzeba lekko przegazować samochód w czasie ruszania. Nie wiem czy to prawda,
    ale konieczność ruszania sposobem "na emeryta" mnie rozwaliła :D

    > Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
    > nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest do
    > ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy i
    > minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych doświadczeń)
    > nieco wątpliwe.

    Ja jednak uważam, że jest ;) Jest ogromna rzesza posiadaczy dokumentu
    zwanego prawem jazdy, którzy mają problemy ze sprawnym ruszeniem ze świateł.
    Jeżeli dodamy do tego pod górkę + konieczność operowania jeszcze jedną
    wajchą okazuje się, że problem robi się poważny.

    Szeroko pojęta elektryka jest fajna, ale do mnie elektryczny ręczny nie
    przemawia - po prostu :)

    --
    pozdrawiam
    kml

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: