-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Date: Sat, 15 Oct 2011 08:29:46 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 89
Message-ID: <j7b98g$se2$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e929ec6$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
<j6u9t4$8os$1@node2.news.atman.pl>
<4e92aec7$0$3498$65785112@news.neostrada.pl>
<j6ur2b$16a$1@inews.gazeta.pl> <j6uuqe$e8k$1@inews.gazeta.pl>
<j6uvn4$htl$1@inews.gazeta.pl> <j74nn0$hsn$1@inews.gazeta.pl>
<j7685r$hp0$1@inews.gazeta.pl> <j76e04$6hj$1@inews.gazeta.pl>
<j76evl$9br$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
<j79utr$qru$1@inews.gazeta.pl> <4e987fe1$1@news.home.net.pl>
<j79vjv$sme$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 10-dzi-8.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1318660176 29122 62.121.99.10 (15 Oct 2011 06:29:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Oct 2011 06:29:36 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: flyte
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406662
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:4e988ce5@news.home.net.pl...
>> natomiast odbyłem soczystą dyskusję na temat tego rozwiązania które
>> przez ponad 2 lata miał mój znajomy w samochodzie i stąd wiem, że nie
>> można "zaciągnąć" ręcznego w czasie jazdy w fordzie galaxy
> Czy na pewno nie można? Bo moje doświadczenia z elektrycznie sterowanym
> ręcznym w Lagunie nie potwierdzają tego co piszesz. Hamulec ręczny działa
> również podczas jazdy z tym, że nie zablokuje się jak podczas postoju ale
> reaguje natychmiast na puszczenie.
> Ale może konstruktorzy Forda inaczej zrealizowali to urządzenie, choć
> byłoby to o tyle dziwne, że hamulec ręczny powinien móc pełnić funkcję
> awaryjnego w przypadku, gdy hamulec zasadniczy ulega awarii.
Tak twierdził właściciel.
> W każdym razie twoje sformułowanie, że jest to "idealne rozwiązanie dla
> osób, które nie ogarniają jazdy samochodem do końca" przypomina mi podobne
> odzywki kilka lat temu na temat czujników cofania, że to niby dla tych co
> nie potrafią parkować.
Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka jest
geneza ich powstania :) Owszem, fajne te czujniki i sporo pomagają zwłaszcza
w czasach kiedy mocno pochylone szyby tylne stały się standardem, ale bez
nich da się żyć. Nie widzialem takich czujników na naczepie od zestawu a
jakoś parkują :)
> Otóż jest to takie samo - jak to raczyłeś nazwać - pierniczenie. Wynalazek
> ten - obecnie coraz bardziej powszechny - okazał się po prostu
> ułatwieniem. I podobnie jest z hamulcem ręcznym, elektrycznie sterowanymi
> szybami, kartą wolne ręce (czy innymi systemami keyless) itd. Zapewniam
> Cię, że potrafię używać klasycznego hamulca ręcznego :-) tym niemniej ten
> elektroniczny jest według mnie wygodny i nie mam nic przeciwko niemu. W
> Lagunie II nie podobało mi się tylko miejsce umieszczenia wyłącznika. Na
> szczęście w III wrócił on już na tunel środkowy.
Wszystko pięknie tylko, że ani szyby ani keylessy nie mają umożliwić
zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej. Ja cały czas jestem okrutnie
ciekawy czy ręczny elektryczny zadziała kiedy w samochodzie nastąpi awaria
układu elektrycznego ale taka, że prąd się skończy totalnie. W czasach kiedy
samochody mają nasrane elektroniki do bólu taka teoria spiskowa ma dobre
pole do rozwoju.
>>> podważa sens tego patentu, ponieważ w przypadku awarii elektryki etc. co
>> daje elektryczny ręczny?
>> Klasyczna wersja na linkę zadziała zawsze i jak
>> dla mnie to jest jej główna przewaga analogowej technologii.
> Linki też potrafią pękać, zamarzać czy zacierać się. I wtedy mimo braku
> awarii elektryki hamulec Ci nie zadziała...
Owszem, ale jeżeli ktoś używa ręcznego regularnie (tak jak powinno się
robić) to wyłapie, że coś jest nie tak zanim nastąpi jego zgon.
> Dodatkowo w Lagunie na ten przykład po zaciągnięciu na postoju (nie
> zapomnisz o zaciągnięciu, gdyż uruchamia się automatycznie po wyłączeniu
> silnika) system czuwa jeszcze przez kilka godzin i w przypadku wykrycia
> ruchu samochodu (np. gdy zacznie się staczać z górki) dociąga go, więc nie
> ma niebezpieczeństwa zbyt słabego zaciągnięcia. Tego mechaniczny system
> nie daje.
Wyczuwa jeżeli wszystko działa ;P W passacie też jest ręczny elektryk, który
się sam zaciąga bez wzgledu na wszystko i ciekawi mnie kwestia przymarzania
klocków do tarcz w zimę - ot taki ficzer, który "ułatwia" życie ;) Wczoraj
mi powiedzieli, że żeby go "puścić" (bo przyciskiem nie można zwolnić)
trzeba lekko przegazować samochód w czasie ruszania. Nie wiem czy to prawda,
ale konieczność ruszania sposobem "na emeryta" mnie rozwaliła :D
> Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
> nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest do
> ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy i
> minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych doświadczeń)
> nieco wątpliwe.
Ja jednak uważam, że jest ;) Jest ogromna rzesza posiadaczy dokumentu
zwanego prawem jazdy, którzy mają problemy ze sprawnym ruszeniem ze świateł.
Jeżeli dodamy do tego pod górkę + konieczność operowania jeszcze jedną
wajchą okazuje się, że problem robi się poważny.
Szeroko pojęta elektryka jest fajna, ale do mnie elektryczny ręczny nie
przemawia - po prostu :)
--
pozdrawiam
kml
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.11 09:19 Grejon
- 15.10.11 10:27 R2r
- 15.10.11 11:25 R2r
- 15.10.11 15:22 kamil/Endurorider.pl
- 15.10.11 15:33 kamil/Endurorider.pl
- 18.10.11 19:48 jerzu
- 18.10.11 23:29 kamil/Endurorider.pl
- 19.10.11 00:31 Marcin Stankiewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=