-
Data: 2011-10-15 11:25:47
Temat: Re: [SPAM] Opel Insignia ST do kupienia ....
Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-15 08:29, kamil/Endurorider.pl pisze:
>
> Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> news:4e988ce5@news.home.net.pl...
>
>>> natomiast odbyłem soczystą dyskusję na temat tego rozwiązania które
>>> przez ponad 2 lata miał mój znajomy w samochodzie i stąd wiem, że nie
>>> można "zaciągnąć" ręcznego w czasie jazdy w fordzie galaxy
>
>> Czy na pewno nie można? Bo moje doświadczenia z elektrycznie
>> sterowanym ręcznym w Lagunie nie potwierdzają tego co piszesz. Hamulec
>> ręczny działa również podczas jazdy z tym, że nie zablokuje się jak
>> podczas postoju ale reaguje natychmiast na puszczenie.
>> Ale może konstruktorzy Forda inaczej zrealizowali to urządzenie, choć
>> byłoby to o tyle dziwne, że hamulec ręczny powinien móc pełnić funkcję
>> awaryjnego w przypadku, gdy hamulec zasadniczy ulega awarii.
>
> Tak twierdził właściciel.
>
Kilku takich spotkałem, którzy byli przekonani, ze reflektorów
ksenonowych w ich samochodach się nie da regulować i nie mogą one
świecić za wysoko, bo przeczytali, że te światła "same się ustawiają". :-)
>> W każdym razie twoje sformułowanie, że jest to "idealne rozwiązanie
>> dla osób, które nie ogarniają jazdy samochodem do końca" przypomina mi
>> podobne odzywki kilka lat temu na temat czujników cofania, że to niby
>> dla tych co nie potrafią parkować.
>
> Czujniki parkowania są dla tych co nie potrafią parkować tak samo jak
> systemy parkujące samochód - możesz się zapierać ile chcesz, ale taka
> jest geneza ich powstania :) Owszem, fajne te czujniki i sporo pomagają
> zwłaszcza w czasach kiedy mocno pochylone szyby tylne stały się
> standardem, ale bez nich da się żyć. Nie widzialem takich czujników na
> naczepie od zestawu a jakoś parkują :)
>
A elektrony widziałeś?
> Wszystko pięknie tylko, że ani szyby ani keylessy nie mają umożliwić
> zatrzymania samochodu w sytuacji awaryjnej.
Jak Ci się w trakcie silnej ulewy nagle same pootwierają szyby podczas
jazdy to może być bardzo niebezpiecznie. :-)
A poduszek powietrznych to się nie boisz? To są ładunki wybuchowe
umieszczone dookoła Ciebie i w dodatku sterowane zawodną elektroniką.
> Ja cały czas jestem okrutnie
> ciekawy czy ręczny elektryczny zadziała kiedy w samochodzie nastąpi
> awaria układu elektrycznego ale taka, że prąd się skończy totalnie. W
> czasach kiedy samochody mają nasrane elektroniki do bólu taka teoria
> spiskowa ma dobre pole do rozwoju.
Totalna awaria zasilania i układu hamulcowego zasadniczego jednocześnie?
I co jeszcze? Trzęsienie ziemi wraz z tsunami i oczywiście spadający
fortepian? :-)
Fobii nie da się zwalczyć logicznymi argumentami.
Jeśli boisz się elektroniki to jej nie używaj. Tylko wmawianie, że ci,
którzy jej używają to głąby czyni Cię śmiesznym.
>> Linki też potrafią pękać, zamarzać czy zacierać się. I wtedy mimo
>> braku awarii elektryki hamulec Ci nie zadziała...
>
> Owszem, ale jeżeli ktoś używa ręcznego regularnie (tak jak powinno się
> robić) to wyłapie, że coś jest nie tak zanim nastąpi jego zgon.
>
Nieuzasadniony optymizm. Śmiem twierdzić, że większość użytkowników nie
wyczuje. A elektroniczny, gdy coś przestaje działać jak należy -
sygnalizuje to wyraźnie komunikatem o konieczności sprawdzenia układu. :->
> Wyczuwa jeżeli wszystko działa ;P
Jeżeli coś nie działa to j.w. A w mechanicznym jak coś nie działa, to
działa? :-)
> W passacie też jest ręczny elektryk,
> który się sam zaciąga bez wzgledu na wszystko i ciekawi mnie kwestia
> przymarzania klocków do tarcz w zimę - ot taki ficzer, który "ułatwia"
> życie ;)
W VW?! Pięć lat użytkowania w (cieszącym się dość złą obiegową opinią
zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę) Renault i nie stwierdzono
problemu. Zimą, latem czy kiedykolwiek. :-)
> Wczoraj mi powiedzieli, że żeby go "puścić" (bo przyciskiem nie
> można zwolnić) trzeba lekko przegazować samochód w czasie ruszania. Nie
> wiem czy to prawda
No właśnie: słuchasz opowiadań tych, którzy nie ogarniają tej nowości
(być może po prostu nie przeczytali instrukcji obsługi) i na tej
podstawie opowiadasz bzdury.
>> Tak więc - wbrew Twojej opinii - nie jest to rozwiązanie dla
>> nieogarniających klasycznego hamulca ręcznego (bo i co w nim niby jest
>> do ogarnięcia), lecz inne rozwiązanie mające - jak każde - swoje plusy
>> i minusy, przy czym te minusy są (piszę na podstawie własnych
>> doświadczeń) nieco wątpliwe.
>
> Ja jednak uważam, że jest ;)
No dobrze. Skoro poprawia Ci to samopoczucie... :-)
Jak dla mnie EOD.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.11 15:22 kamil/Endurorider.pl
- 15.10.11 15:33 kamil/Endurorider.pl
- 18.10.11 19:48 jerzu
- 18.10.11 23:29 kamil/Endurorider.pl
- 19.10.11 00:31 Marcin Stankiewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=