  • 1. Data: 2009-09-24 13:43:56
    Temat: SP=11 w AB=22 ;-)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Ciekawostka numeracyjna z wczorajszej aktualizacji Tablic
    Zagospodarowania Numeracji: Polkomtel dostał przydział SQP=111 oraz
    SPQ=110. Oczywiście w strefie warszawskiej.

    http://www.uke.gov.pl/uke/redir.jsp?place=gallerySta
    ts&id=20375

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-24 13:59:04
    Temat: Re: SP=11 w AB=22 ;-)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    MarekM pisze:
    > Polkomtel dostał przydział SQP=111 oraz
    > SPQ=110. Oczywiście w strefie warszawskiej.

    W ogóle poszaleli z numeracją - chyba mają tam jakiegoś maniaka "ładnych
    numerków", a dodatkowo szykują jakąś ofensywę stacjonarną. Czyżby w
    związku z przejęciem Nordiska?

    Co ciekawsze przykłady:
    22 111
    22 110
    85 850
    33 330
    52 500
    82 820
    23 333
    55 255
    58 580
    95 333 (czemu nie 955? :) )
    75 700
    32 321 i 320
    12 222
    13 333
    76 766
    65 555
    42 244
    77 333
    44 777
    61 611
    16 611
    17 710
    43 333
    87 777

    W pozostałych strefach albo 333, albo 222, albo inna równa "setka" (300,
    400, 600). Ładnie ;-) To już drugi taki "skok na numerki" Polkomtela - a
    na razie nie widać wykorzystania ich "888" i "8888".

    Marek

  • 3. Data: 2009-09-24 14:08:42
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    MarekM wrote:

    > W ogóle poszaleli z numeracją - chyba mają tam jakiegoś maniaka "ładnych
    > numerków", a dodatkowo szykują jakąś ofensywę stacjonarną. Czyżby w
    > związku z przejęciem Nordiska?
    >
    > Co ciekawsze przykłady:

    [...]

    > 75 700

    O! DO tej pory AB 700 i AB 800 były zablokowane

    M.

  • 4. Data: 2009-09-24 14:31:02
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > W pozostałych strefach albo 333, albo 222, albo inna równa "setka" (300,
    > 400, 600). Ładnie ;-) To już drugi taki "skok na numerki" Polkomtela - a
    > na razie nie widać wykorzystania ich "888" i "8888".

    Państwowe to można szaleć. Nikt przecież finansowo nie odpowiada.

    Nordisk aż prosi się o to by być drugą siecią mobilnego (i stacjonarnego)
    internetu CDMA w paśmie 400 MHz.

    Ja odbieram CDMA Nordisk na odbiorniku radiokomunikacyjnym, 70 km od ich
    stacji zlokalizowanej w RTCN Kołowo.
    Odbieram duzo lepiej niż BTSy CDMA 450 MHz Centertela, który baaardzo powoli
    zbliża się do moich terenów.
    A odbieram obie emisje na dipolu pionowym zupełnie nie na to pasmo.
    Gdybym podłączył odbiornik do Yagi na 400 MHz (też posiadam) to miałbym już
    pewnie "możliwości techniczne" Orange Freedom Pro, mimo że lokalny BTS w
    Kołczewie, który ma już pozwolenie na CDMA jest "w lesie" (tak naprawdę stoi
    na polu obok dawnej bazy maszynowej PGR). Nikt nawet anten na 400 MHz nie
    raczył powiesić. Coś się nie spieszą.
    Ciągle mi nie po drodze by podjechać do Śniatowa gdzie pozwolenie było
    wcześniej (tam pod masztem sprawdzilbym czy on już nadaje CDMA).
    Przynajmniej jeśli chodzi o onternet stacjonarny to Nordisk (teraz już
    Polkomtel) mógłby spokojnie pokryć znaczną część województwa.
    Sygnał jest silny i wyraźnie jest to CDMA (na ucho). Znam ten dzwięk z
    Warszawy z pasm Sferii.
    Zresztą to samo jest nan 423 MHz i 466 MHz z tym, że ten pierwszy - dużo
    silniejszy.
    Założyli inną strategię budowy sieci. Anteny wieszają wysoko.
    Ale to przecież CDMA i JEDNA STACJA W REGIONIE nie obsłuży wielu
    użytkowników.
    Nordisk planował te CDMA jako sieć dyspozytorską (coś jak analogowe
    komercyjne trunkingi typu Uni-Net należącego do TPSA czy Mobi-Net albo
    Metro-Bip, któe lachę kładzie na pagery i eksploatuje swoje sieci
    trunkingowe na komercyjne potrzeby).
    BTW pagerów: Jedyna ocalala sieć pagerów w Polsce to właśnie Metro-Bip na
    159 MHz.
    Sieć jest dynamicznie zwijająca się.
    Najpierw zamikł lokalny nadajnik na Grzywaczu (obiekt Emitela).
    Podobno były skargi od "ważniejszych użytkowników" na zakłócenia (Metro-Bip
    walił 100W).
    Inne lokalizacji nie znaleźli (rozmawiałem wtedy z nimi telefonicznie gdy
    stąd zniknęli).
    Entuzjaści nasłuchów donoszą, że w kolejnych dużych mistach znika sygnal
    pagerów metro-bip.
    Ze Szczecina jeszcze niedawno słyszałem ale dziś czekałem dość długo i nie
    odezwał się nadajnik. Tak po prawdzie to one obecnie rzadko nadają bo userów
    mało a okólniki też rzadko chodzą).
    Tak więc nie wiem czy siec CDMA zbudowana na obiektach typu RTCN z wysoko
    zawieszonymi antenami) jest dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi akurat o tę
    technologię i o świadczenie usług DUŻEJ LICZBIE osób i to własnie odstepu do
    internetu.
    Może będą przebudowywac sieć majac już swój kawałek pasma.
    Głupio by było tego nie wykorzystać.
    Z dużych grany tylko Era by została bez UHFu (a tak kiedys o niego
    walczyła).
    Jej WiMax nie przyjął się chyba na rynku a sama sieć rozwija się w typowo
    polskim slimaczym tempie.
    Mają najbliżej mnie BTSa w Świnoujsciu na Warszowie.
    Zdaje się zasięg tylko tej małej willowej dzielnicy.
    Ale chyba i tak wszedzie jest tam dostępny ADSL i można mieć tańszy internet
    (najtaniej chyba wciąż Orange Freedom na ADSL).
    A nie tak daleko jest taki Lubiń.
    Jest tam zabytkowa szafa ONU bez ADSLa.
    Nie ma nawet sygnału komórkowego w domach a CDMA wciąż tam nie dociera (ten
    Nordisk chyba tylko).
    Od lat ta miesjcowość walczy o internet I NIKT nie chce tam robić interesów.
    Był mały lokalny provider i została po nim radiolinia mikrofalowa (patrzy
    przez zalew na Świnoujscie) i nielegalnie (za porozumieniem z monterkami)
    wciągnięte skrętki UTP do kanalizacji TP.
    Provider zwinął się jakis czas temu i interentu znów nie ma.
    Ja nie wiem czy ci operatorzy nie mają jakiś ROZSĄDNYCH analityków ?
    Przecież taka Era skoro już musiała postawić jednego BTSa WiMax na całe
    okoliczne 50 km to mogła WŁAŚNIE W TAKIEJ WSI a nie tam gdzie już ludzie
    mają internet.
    W zasadzie jej by nawet łatwo było bo obie lokalizacje są prawie że przez
    wodę widoczne optycznie.
    U nas jest taka mentalnosć i owczy pęd że się nic nie opłaca dopóki
    konkurencja czegoś takiego nie zrobi.
    Wtedy w tym miejscu wszyscy chcą TO robić.
    I nagle się wtedy opłaca.
    Przecież taki WiMax w Lubiniu byłby wykorzystany w 100% i jeszcze by sie
    ludzie licytowali kto zapłaci więcej by ten internet mieć.
    vari

  • 5. Data: 2009-09-24 19:41:07
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    On 24 Wrz, 16:31, "vari" <v...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja odbieram CDMA Nordisk na odbiorniku radiokomunikacyjnym, 70 km od ich
    > stacji zlokalizowanej w RTCN Kołowo.

    Jak odbierasz CDMA na skanerze? W WFM coś słychać?

  • 6. Data: 2009-09-25 06:57:42
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Jak odbierasz CDMA na skanerze? W WFM coś słychać?

    W NFM nic nie słychać, w AM słychać słabo a najlepiej w WFM.
    Niestety WFM nie nadaje się u mnie zbyt dobrze do obserwacji CDMA Centertela
    bo na 466 MHz (kilka kanałów niżej i wyżej) wciąż co chwila włączają się
    niemieckie pagery FLEX.
    vari