  • Data: 2016-01-21 14:26:05
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:56a09ac0$0$694$65785112@news.neostrada.pl...

    > Takie same w znaczeniu, że takie przekroje pamiętam z pracowni szkolnych w
    > latach 80-tych, a nie że sa takie same jak w prawdziwych samochodach.

    Co do zasady, idei, to tak, co do szczegółów, to różnie bywa. Zbytnia
    komplikacja szczegółów odwróci uwagę od podstawowej zasady, na jakiej się to
    opiera.

    > Silniki w skuterach mają osobne zbiorniki na olej.

    Ano widzisz!
    Mnie doszła kiedyś wieść, że osobne olejenie miał mieć silnik od Trabanta,
    jednak, jak się przyjrzałem filmom na YT, wystarczająco wyraźnym, to ani
    manipulacji, ani treści słownej nie było, co by potwierdzały tę sprawę. Nie
    znalazłem tego też w innych tekstach.

    > Nie przesadzaj, to tylko pomoce dydaktyczne do zobrazowania zasady
    > działania, a nie szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne.

    Jajca sobie zrobiłem :)
    Ale na poważnie - jak się prezentuje takie sprawy, to wypadało by wpuścić
    kropelkę oleju do mechanizmu modelu, żeby nie zgrzytal, jak ostatni
    zacieruch.
    Oczywiście, można tu darować, że nie ma tych, no, ja to określam "kurtynka",
    bo to rzeczywiście, mógł być szczegół zbyt rozpraszający widza, ale
    zgrzypiący model to już IMVHO obsuwa. Pomijam już, że pani jakby nie bardzo
    wiedziała, o czym mówi, wyczułem niepewność w jej głosie. Jak też,
    zaprezentowany przez model zapłon paliwa wydał mi się występować nieco za
    wcześnie.
    Ale jedyne, czego się czepiam, to zgrzyt mechanizmu modelu. No, jak wybierak
    nie miał kropelki oleju w piaście, to był nie do użytku, trzeba było kapnąć,
    żeby piasta mogła się ruszać.

    --
    cutoff