-
Data: 2016-01-21 09:50:13
Temat: Re: SONDA wraca
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:n7p7jh$266$1@node2.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
> wiadomości news:56a011eb$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
>> Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
>> news:56a00d80$0$684$65785112@news.neostrada.pl...
>>>
>>>> za czlowieka wyksztalconego, bo skonczyl studia humanistyczne, a nie ma
>>>> pojecia o prawie Ohma, albo napiecia od naterzenia nie odroznia.
>>>
>>> To bardziej należałoby wskrzesić "Telewizyjne Technikum Rolnicze". Czyli
>>> program oświatowy, a nie popularnonaukowy ;)
>>>
>>
>>
>> Są już pierwsze przymiarki. :) Przekroje silników na 100% są takie same.
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ
>
> ...No właśnie nie do końca takie same.
> Np. dwusuwowy silnik S31 od Syreny, miał tłok o klasycznym, płaskim... no,
> trochę okrągłym, bez tego dzioba, tłoku. Natomiast czterosuwowy silnik
> Citroena 2CV taki dziób ma. Ze swej natury dwusuw jest szybkoobrotowy,
> wtedy ma lepszą sprawność. Stosuje się specjalne zawory wylotowe, ale nie
> sterowane krzywkami raczej, dla powiększenia sprawności przy mniejszych
> obrotach.
Takie same w znaczeniu, że takie przekroje pamiętam z pracowni szkolnych w
latach 80-tych, a nie że sa takie same jak w prawdziwych samochodach.
> Ale panie - najfikuśniejszy jest dwusuw wysokoprężny :) Ilość rozwiązań
> konstrukcji jest chyba większa, niż pozostałych rodzajów silników razem :)
> Może być z zaworami, bez nich, z tłokami przeciwbieżnymi w fazie i
> rozfazowane, w układzie delta... Z powodów konstrukcyjnych nie mają jak
> zabanglać bez wstępnego sprężania powietrza pompką na dolocie, co też
> grozi trochę rozbieganiem, jak w TDI... (gdy pocieknie olej do dolotu, bo
> np. simering na łożysku pęcł był, wtedy bez odciecia powietrza silnika
> takiego nie zatrzymasz, aż wypali cały olej(1)), rozbiegać się może też
> klekot wolnossący, jeśli ma luzy na tłokach.
> Konstrukcja dwusuwa benzynowego też bywa różna ze względu na układ kanałów
> dolotowych i wylotowych. Są podobno modele z osobnym olejeniem...
Silniki w skuterach mają osobne zbiorniki na olej.
> Niektóre modele mają wycięte otwory w tłoku, do takich należy silnik od
> Syreny. Otwory robią za zawory.
>
>> Jest nawet silnik Wankla
>> https://www.youtube.com/watch?v=AHww332QbR8
>
> Hehe, jak będzie miał takie olejenie, jak ten model, to albo zębatka nie
> wytrzyma, albo wał mimośrodowy nie wiem, przytrze się, połamie, już nie
> mówię o czymś, co pełni funkcję pierścieni tłokowych, nie ma tego w
> modelu, ale łatwo to znaleźć w sieci.
Nie przesadzaj, to tylko pomoce dydaktyczne do zobrazowania zasady
działania, a nie szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne.
>
> (1) Jeśli ma klapę gaszącą, można ją zamknąć, lub (jak niektórzy piszą w
> sieci) zerwać przewód z dolotu, co nie jest polecane - ryzyko. Jeśli
> skrzynia manualna, wrzuca się najwyższy bieg i z wyczuciem strzela
> sprzęgłem, moc rozbieganego diesla, mimo (bardzo) wysokich obrotów, moc
> jest względnie niewielka. Jak nie pomoże, to każą spierdalać (bywa, że
> taki silnik rozleci się, zanim wypali olej smarny, charakterystycznie
> wtedy dymi, bądź zanim sie zatrze).
> Bonus: http://joemonster.org/art/16972
>
>
> Chyba każdy popularny rodzaj silnika przenicowałem na YT, z turbo, bez
> turbo, dwusuw, czterosuw, nisko, średnio, wysokoprężny, ich awarie, praca,
> BOV, nitro, modelarskie, strzelanie z kija, będzie z 8 lat, jak to
> prześwietlam, temat ciekawy, proponuję pooglądać.
> Mną się nie przejmuj, to nie czepianie się, tylko po prostu, moje
> zboczenie zawodowe, które tak wygląda. Spora część ludzi słysząc pracę
> Strowgera, jakoś go rozpozna. Kręcąc przez niego, no, też. Bardziej
> osłuchani potrafią rozpoznać, po trzaskach łączeniowych, który to
> Strowger, typ i centrala. Albo dało się określić, czy dwa łącza idą po tym
> samym, czy po różnych kablach.
>
> Po prostu - technika to coś tak super, że aż się chce tą pozytywną
> informacją podzielić z innymi :)) Nie ukrywam, czasem sobie myślę, że to
> co wiem, w jakiejś dziedzinie, chciałbym połączyć z tym, co wiedzą inni :)
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.16 10:21 J.F.
- 21.01.16 10:26 Czarek Grądys
- 21.01.16 10:34 Marek
- 21.01.16 10:35 Czarek Grądys
- 21.01.16 10:41 yabba
- 21.01.16 10:49 Jarosław Sokołowski
- 21.01.16 11:16 J.F.
- 21.01.16 11:17 J.F.
- 21.01.16 11:19 Czarek Grądys
- 21.01.16 11:24 Czarek Grądys
- 21.01.16 11:27 J.F.
- 21.01.16 11:30 J.F.
- 21.01.16 11:46 Marek
- 21.01.16 11:56 Jarosław Sokołowski
- 21.01.16 12:22 Czarek Grądys
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-26 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-26 Wrocław => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-26 Wrocław => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-26 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=