eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSONDA wracaRe: SONDA wraca
  • Data: 2016-01-21 09:50:13
    Temat: Re: SONDA wraca
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:n7p7jh$266$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:56a011eb$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >> news:56a00d80$0$684$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>
    >>>> za czlowieka wyksztalconego, bo skonczyl studia humanistyczne, a nie ma
    >>>> pojecia o prawie Ohma, albo napiecia od naterzenia nie odroznia.
    >>>
    >>> To bardziej należałoby wskrzesić "Telewizyjne Technikum Rolnicze". Czyli
    >>> program oświatowy, a nie popularnonaukowy ;)
    >>>
    >>
    >>
    >> Są już pierwsze przymiarki. :) Przekroje silników na 100% są takie same.
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=n4R3Zyi7VhQ
    >
    > ...No właśnie nie do końca takie same.
    > Np. dwusuwowy silnik S31 od Syreny, miał tłok o klasycznym, płaskim... no,
    > trochę okrągłym, bez tego dzioba, tłoku. Natomiast czterosuwowy silnik
    > Citroena 2CV taki dziób ma. Ze swej natury dwusuw jest szybkoobrotowy,
    > wtedy ma lepszą sprawność. Stosuje się specjalne zawory wylotowe, ale nie
    > sterowane krzywkami raczej, dla powiększenia sprawności przy mniejszych
    > obrotach.

    Takie same w znaczeniu, że takie przekroje pamiętam z pracowni szkolnych w
    latach 80-tych, a nie że sa takie same jak w prawdziwych samochodach.

    > Ale panie - najfikuśniejszy jest dwusuw wysokoprężny :) Ilość rozwiązań
    > konstrukcji jest chyba większa, niż pozostałych rodzajów silników razem :)
    > Może być z zaworami, bez nich, z tłokami przeciwbieżnymi w fazie i
    > rozfazowane, w układzie delta... Z powodów konstrukcyjnych nie mają jak
    > zabanglać bez wstępnego sprężania powietrza pompką na dolocie, co też
    > grozi trochę rozbieganiem, jak w TDI... (gdy pocieknie olej do dolotu, bo
    > np. simering na łożysku pęcł był, wtedy bez odciecia powietrza silnika
    > takiego nie zatrzymasz, aż wypali cały olej(1)), rozbiegać się może też
    > klekot wolnossący, jeśli ma luzy na tłokach.
    > Konstrukcja dwusuwa benzynowego też bywa różna ze względu na układ kanałów
    > dolotowych i wylotowych. Są podobno modele z osobnym olejeniem...

    Silniki w skuterach mają osobne zbiorniki na olej.

    > Niektóre modele mają wycięte otwory w tłoku, do takich należy silnik od
    > Syreny. Otwory robią za zawory.
    >
    >> Jest nawet silnik Wankla
    >> https://www.youtube.com/watch?v=AHww332QbR8
    >
    > Hehe, jak będzie miał takie olejenie, jak ten model, to albo zębatka nie
    > wytrzyma, albo wał mimośrodowy nie wiem, przytrze się, połamie, już nie
    > mówię o czymś, co pełni funkcję pierścieni tłokowych, nie ma tego w
    > modelu, ale łatwo to znaleźć w sieci.

    Nie przesadzaj, to tylko pomoce dydaktyczne do zobrazowania zasady
    działania, a nie szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne.

    >
    > (1) Jeśli ma klapę gaszącą, można ją zamknąć, lub (jak niektórzy piszą w
    > sieci) zerwać przewód z dolotu, co nie jest polecane - ryzyko. Jeśli
    > skrzynia manualna, wrzuca się najwyższy bieg i z wyczuciem strzela
    > sprzęgłem, moc rozbieganego diesla, mimo (bardzo) wysokich obrotów, moc
    > jest względnie niewielka. Jak nie pomoże, to każą spierdalać (bywa, że
    > taki silnik rozleci się, zanim wypali olej smarny, charakterystycznie
    > wtedy dymi, bądź zanim sie zatrze).
    > Bonus: http://joemonster.org/art/16972
    >
    >
    > Chyba każdy popularny rodzaj silnika przenicowałem na YT, z turbo, bez
    > turbo, dwusuw, czterosuw, nisko, średnio, wysokoprężny, ich awarie, praca,
    > BOV, nitro, modelarskie, strzelanie z kija, będzie z 8 lat, jak to
    > prześwietlam, temat ciekawy, proponuję pooglądać.
    > Mną się nie przejmuj, to nie czepianie się, tylko po prostu, moje
    > zboczenie zawodowe, które tak wygląda. Spora część ludzi słysząc pracę
    > Strowgera, jakoś go rozpozna. Kręcąc przez niego, no, też. Bardziej
    > osłuchani potrafią rozpoznać, po trzaskach łączeniowych, który to
    > Strowger, typ i centrala. Albo dało się określić, czy dwa łącza idą po tym
    > samym, czy po różnych kablach.
    >
    > Po prostu - technika to coś tak super, że aż się chce tą pozytywną
    > informacją podzielić z innymi :)) Nie ukrywam, czasem sobie myślę, że to
    > co wiem, w jakiejś dziedzinie, chciałbym połączyć z tym, co wiedzą inni :)



    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: