  • 211. Data: 2010-02-22 18:15:54
    Temat: Re: SNS-HDR Pro
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Udostępniłem wersję 0.9.8 programu SNS-HDR Pro
    - zmieniłem parametry wywołania plików RAW, przez co łatwiej wydobywać obraz
    z cieni,
    - poprawiłem balans bieli, który był fałszowany przy zmianie saturacji,
    - poprawiłem narzędzia korekcji poszczególnych kolorów, gdyż wskazywały
    niepoprawne kolory przy zmianie parametru "Hue".

    www.sns-hdr.com

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 212. Data: 2010-02-22 18:44:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 19:15, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:
> [...]
    > - poprawiłem narzędzia korekcji poszczególnych kolorów, gdyż wskazywały
    > niepoprawne kolory przy zmianie parametru "Hue".

    jest znacznie lepiej.
    na tym samym przykladzie jest wyrazna poprawa w cieniach.
    pobawie sie jutro innymi zdjeciami i przyjrze sie swiatlom.

    w tym zarysie program ma co potrzeba

    mam pare pomyslow , czy mozna , czy lepiej nie ?

  • 213. Data: 2010-02-22 19:03:23
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > mam pare pomyslow , czy mozna , czy lepiej nie ?

    Zawsze można. Ja też parę już mam.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 214. Data: 2010-02-22 19:28:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 20:03, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

    > Zawsze można. Ja też parę już mam.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    zlozylem kilka zdjec - sytuacja rozwija sie w kierunku powalajacym.
    jest dobrze.

    jutro moze dopisze cos n.t. temat - gdy zbiore troche doswiadczenia.

  • 215. Data: 2010-02-22 22:05:21
    Od: mt <t...@i...pl>

    Sebastian Nibisz pisze:
> [...]
    > - poprawiłem narzędzia korekcji poszczególnych kolorów, gdyż wskazywały
    > niepoprawne kolory przy zmianie parametru "Hue".

    Mam takie pytanie, są jakieś konkretne wymagania sprzętowe aby program
    działał w miarę płynnie?

    --
    marcin

  • 216. Data: 2010-02-23 10:01:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    pobawilem sie troche
    w cieniach przy pelnej pozycji suwaka cienie w prawo sns obrabia
    ciemne partie jak PM

    ale wystepuja problemy w swiatlach.
    moim zdaniem ochrona swiatel jest troche malo skuteczna i swiatla
    ulegaja splaszczeniu , przykryciu.

    wybralem motyw o b duzej rozpietosci tonalnej robiony z reki
    sprowadzilem wszystkie do tego samego wymiaru jak sns w wersji demo

    obserwuj prosze co dzieje sie w chmurach , skaczas lewa prawa strzalka
    wiac roznice:

    oryginal

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/DivTesty#sli
    deshow/5441371541193625586

    na prawo PM i dalej na prawo sns a na koncu sns tonmaping
    oryginalnego pojedynczego zdjecia - zdecydowana poprawa w stosunku do
    oryginalu - bez specjalnego mieszania suwakami

    Moim zdaniem roznica w snsn pomiedzy HDR z 3 zdj a tonmapingiem z 1
    zdj jest za mala . niemal jej nie ma. Dlatego juz w pierwszym
    podejsciu ocenialem ten program jako wyjatkow dobra wolarke RAW
    optymalizujaca dynamike.

    moim zdaniem sns wymaga jeszcze dopracowania obrobki swiatel.

    na drobiazgi i duperele przyjdzie jeszcze czas pozniej.

  • 217. Data: 2010-02-23 10:47:19
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > oryginalnego pojedynczego zdjecia - zdecydowana poprawa w stosunku do
    > oryginalu - bez specjalnego mieszania suwakami

    no i SNS jest duzo mniej ostry!

  • 218. Data: 2010-02-23 11:11:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Feb., 11:47, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    ideshow/5441371541...

    > no i SNS jest duzo mniej ostry!

    nie, tym sie nie przejmuj

    przy resamplingu do wymiarow demo mogl program podostrzyc .
    podostrzenie mozna zawsze zrobic
    chodzi glownie o oddanie poltonow w wysokich swiatlach.

    w praktyce nie ma roznic w sns pomiedzy tonmapingiem z jednego zdjecia
    a po zlozeniu z trzech.

    o ile tonmaping jest moim zdaniem fantastyczny i daje efekt niemal jak
    z hdr 3 zdjec w innych programach , to skladanie 3 zdjec w tej
    sytuacji nie ma sensu , gdyz wynik ten sam.

    ale to swiadczy o niewykorzystanych jeszcze mozliwosciach tego
    programu.
    Moim zdaniem trza sie dokladniej przyjrzec algorytmowi liczacemu fuzje
    kilku zdjec.

    przyzwoity hdr dziala w ten sposob , ze bierze swiatla ze zdjecia
    najciemniejszego , cienie ze zdjecia przeswietlonego.

  • 219. Data: 2010-02-23 11:34:54
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    XX YY wrote:
    > ale wystepuja problemy w swiatlach.
    > moim zdaniem ochrona swiatel jest troche malo skuteczna i swiatla
> [...]

    Ochrona swiatel w programie SNS-HDR Pro nie sluzy do wydobywania obrazu ze
    swiatel. Opcja ta sluzy do ochrony swiatel przed przeswietleniem.
    W przypadku tego zdjecia, ochrona swiatel powinna byc calkowicie wylaczona
    (suwak w lewa strone)

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 220. Data: 2010-02-23 11:48:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Feb., 12:34, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> wrote:

> [...]
    > swiatel.  Opcja ta sluzy do ochrony swiatel przed przeswietleniem.
    > W przypadku tego zdjecia, ochrona swiatel powinna byc calkowicie wylaczona

    tak robilem . zmiana pozycji suwakow do skrajnych nie powoduje
    widocznych zmian.