  • Data: 2009-09-23 10:10:39
    Temat: Re: SNS-HDR
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On

    > Dlatego też uważam, że jeden punkt nie wystarczy.

    tez tak uwazam - dlatego wspominam o pipecie o zmiennej powierzchni
    niech to bedzie np prostokat albo okrag liczacy srednia ze zmiennej
    ( nastawnej )liczby pixeli

    > Optymalnie byłoby udostępnić możliwość wyboru dwóch typów punktów. Tych
    > które posiadają swoje odpowiedniki w obydwu obrazach i tych których
    > właściwości (jasność i/lub kolor) powinny zostać zachowane.

    w zasadzie nie wprowadzalbym takich ograniczen.
    niech o wyborze punktow decyduje obrabiajacy.

    pobiera pipeta dane ze zdjecia A - one staja sie odnisieniem i tam
    gdzie dotnie zdjecie B ta pipeta srednia parametrow obrazu w
    zaznczonym obszarze beda identyczne jak srednia z parametrow w
    obszarze pobrania.

    wlasciwie jest to jakby definiowalny balans koloru ( dowolnego , nie
    wylacznie balans bieli czym dysponujemy).

    moznaby sie zastanowic np nad rozbudowaniem mozliwosci programu tzn
    ze pipeta pobieramy probke i zmianie na B ulegaja obszary podobne o
    zadanej tolerancji.
    MOznaby osobno np dokonac korekty twarzy a osobno np koszuli czy
    dowolnego obrazu

    a wiec lokalny balans koloru.

    mysle ze to moglby byc hit , jesli napisalbys jak zwykle na takim
    poziomie jak do tej pory.

    > Ostatnio napisałem funkcję, przeznaczona do zwiększania nasycenia kolorów w
    > obrazie, z pominięciem koloru skóry. Pozwala ona tworzyć bardzo malownicze
    > zdjęcia, zachowując naturalny kolor skóry. Kolor skóry posłużył jako punkt
    > odniesienia do wyznaczenia, neutralnych części obrazu.

    to sa ciekawe mozliwosci.
    dzisiaj przewage technologiczna daje mozliwosc dysponowania okresonymi
    programami.
    majac program do obrobki jakim inni nie dysponuja masz przez jakis
    czas szanse "odskoczyc " od konkurentow.
    Podobnie jest w technice.
    Jesli masz jakis taka niespotykany algorytm do obrobki - to wynik
    wzbudzi zaciekawienie moze nawet zachwyt , kiedy sie to upowszechni
    taki sam wynik skomentuja inni : phi... to tylko taki filtr.

    Pamietam przed laty ile pracy kosztowalo zrobienie dobrej solaryzacji
    albo reliefu..Dzsiaj to mamy na jeden klik i nikogo to nie kreci.

    dokladniej bede mogl przejrzec Twoj program prawdopodobnioe dopiero
    jutro - mam troche pracy a pisanie tutaj traktuje jako przerywnik ..
    w temacie HDR nie czuje sie calkowicie niekompetentny i jestem ciagle
    zainteresowany wiec z przyjmnoscia sie pobawie.

    pzdr

    XXX