  • Data: 2011-02-03 05:59:12
    Temat: Re: [SK][KR] chip-tuning Reni z turbo - kogo wybrać?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4d49f204$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Gabriel 'wilk'
    >
    > Po pierwsze tu nie było mowy o tych autach, tylko o 130-konnym
    > (teoretycznie) szrocie, a po drugie, żeby piętnastoletnie usportowione
    > auto jeździło jak nowe to trzeba mu wymienić zawieszenie, hamulce i
    > wyremontować silnik. Ilu właścicieli tak robi?

    Szrot ma fabrycznie 109, koleś na allegro kłamie. NIkt nie pisał o
    "jeżdżeniu jak nowe" ani o zawstydzaniu "nowych i szybkich".
    Jak każda lektura, usenet też wymaga czytania ze zrozumieniem. również
    emotikonek. W przeciwnym razie "wychodzi" właśnie taki watek, w którym
    dyskutujesz sam ze sobą i "udowadniasz" własne tezy, które może i prawdziwe,
    nie mają nic wspólnego z tematem dyskusji.

    Clio RSi to mały "popierdalacz", dla pasjonatów, świrów i miłosników marki.
    Nowy kosztował w połowie lat dziewięćdziesiątych ponad 80 tys. (w Polsce go
    nie sprzedawano, słusznie zresztą). Wyposażony był o wiele lepiej od innych
    klijówek (poza skórą miał w standardzie wszystko, przynajmniej od 1995 r.).
    Silnik bez turbiny i innych wynalazków, niewysilony, charakteryzował się
    możliwością tuningowania i bezproblemowymi przebiegami rzędu 400 tys.
    Zawieszenie fabrycznie obniżone, utwardzone, charakteryzowało się
    bezproblemowymi przebiegami rzędu 10 tys ;-)
    Silnik był elastyczny o dużym momencie, autko lekkie, a charakterystyka
    zestawu silnik-skrzynia pozwalała. na dobre przyspieszanie od 0 do 60 (nie
    wiem ile, ale jakieś niecałe 4 sekundy). Skrzynia, silnik i hamulce w pełni
    odpowiadały za sportowy (czy raczej usportowiony) charakter autka, które na
    zewnątrz od innych clio różniło się fabrycznie tylko obniżeniem i alusami.
    Szybsza, spośród klijówek, była tylko limitowana wersja Williams -
    150-konna, limitowana do 2500 sztuk, w Polsce było ich kilka z różnych
    roczników - ta jednak różniła się wizualnie od innych klijówek i nikogo nie
    dziwiły jej starty na światłach (a także charakterystyczny dżwięk z
    wydechu).RSi przypominało charakterystyką prowadzenia i przyspieszenia
    205-tkę - małe, twarde (twardsze od civica!), głośne jak cholera i drogie w
    utrzymaniu.
    Nie wiem ile z nich dzisiaj wozi świnie do skupu albo cement na budowę,
    pewnie niewiele przetrwało polskie drogi i francuskie wykonanie - ale była
    to fajna zabawka dla trochę większych chłopców, zwłaszcza na tle wieśtuningu
    beemiarsko-hondowskiego w połowie lat dziewiećdziesiątych, że o golfach
    gietei nie wspomnę.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi