    From: Tomek <w...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SIM900 wyrejestrowuje się z sieci
    Date: Fri, 14 Aug 2015 12:54:20 +0200

    Dnia Fri, 14 Aug 2015 10:54:32 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Jaki kondensator jest zainstalowany przy VBAT?

    Jest tantal 220uF zaraz przy module. 2cm dalej jest stabilizator liniowy z
    5V, a przed nim kolejny kondensator.

    Męczyłem dalej ten temat więc napiszę wnioski, może komuś się przyda:
    Po przełożeniu karty do modemu na USB komunikacja działa bardzo dobrze. Stąd
    wniosek, że sama karta i możliwość dostępu do sieci/vpn/pin są OK. Jednak
    modem USB łączy się w nowszych, szybszych technologiach niż SIM900.

    Odłączyłem UART od urządzenia i patrzyłem co się na nim dzieje. Po restarcie
    modemu CREG zmienia się z 2 na 1 (OK), a po kilkunastu sekundach na 3 i
    potem na 0. Gdy próbuję dzwonić na ten numer to "abonent jest niedostępny".
    Nie było jakiś krzaków czy śmieci przed momentem rozłączenia.
    Próbowałem też inaczej: poczekać aż modem się zarejestruje, wtedy dzwoniłem
    telefonem do niego, na modemie ATA i trwała "rozmowa". Po jakimś czasie
    następowało zerwanie połączenia i modem się wyrejestrowywał z sieci. Dziwne.

    Problem został rozwiązany, niestety nie wiem co pomogło. Po moim telefonie
    na infolinię Orange "coś tam zresetowali", chociaż twierdzili, że u nich
    usterek nie ma. Prac modernizacyjnych też nie. Kilka godzin później
    eksperymentalnie wpadłem na to, że ustawienie:
    AT+CBAND="EGSM_MODE"
    usuwa problem i połączenie jest stabilne (było ALL_BAND).
    Która z tych 2 rzeczy pomogła niestety nie wiem. Teraz urządzenie testuje
    się już ponad dobę i transmisja działa cały czas.
    Możesz jakoś to skomentować?

    pozdrawiam,