  • Data: 2012-03-04 17:55:12
    Temat: Re: SDD na operacyjny ok 60GB
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.02.2012 04:30, JDX pisze:
    > Chyba nikt nie neguje że np. z Win7 SSD działałby sprawniej niż z XP,

    Ale chodzi o złe podejście do "kierunku sprawności". Nie na-
    leży na to patrzeć od strony "na Win7 SSD zadziała sprawniej
    niż na XP", tylko "na Win7 SSD działa sprawnie, a na XP mało
    sprawnie".

    Brak pewnej podstawowej funkcjonalności musi mieć wpływ na
    wydajność i trwałość i wychodzi to w testach.

    > ale to nie zmienia faktu, że pod XP SSD działa sprawniej, tzn. szybciej,
    > od dysku talerzowego. Od ~2 lat używam Vertexa2 60GB pod XP z

    Zależnie od zastosowania. Jestem w stanie Ci podać mnóstwo
    przykładów, w których SSD nie poprawi wydajności. Generalnie
    jestem przeciwnikiem "szturmu na SSD" i widzę w nim głównie
    dążenie producentów do przekonania użytkowników, że powinni
    znów kupować nowe urządzenia znacznie droższe od HDD, a wciąż
    jeszcze niedoskonałe.

    > przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (baza na PostgreSQL, mało
    > insertów, dużo zapytań) i jestem zadowolony. A przecież XP nie tylko nie

    W przypadku bazy danych najwięcej daje dużo RAMu, żeby baza
    mogła wszystko zbuforować. Wtedy dysk można (żartując oczy-
    wiście) nawet odłączyć ;)

    > obsługuje TRIM ale też i trybu AHCI (pomijając już fakt, że stare
    > płyty/BIOSy również go nie obsługują).

    AHCI jest w stanie obsłużyć. Wystarczy wgrać program obsłu-
    gi mostka SATA AHCI.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./