  • Data: 2009-01-13 23:58:17
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 13 Jan 2009, Grzegorz Sapijaszko wrote:

    > O, to, to. A przedpiścy proponuję ustawić lampę w tryb +/- TTL

    Napiszę Ci to co Marek - wysoce prawdopodobne że "niedasię".
    Tryb "automatyki realtime" wymaga odrębnego czujnika, do tego
    jeśli jest on *w aparacie* (skoro TTL), to przy filmie było
    o prościej o ten sam powód dla którego pada hasło "telecentryczność",
    mianowicie mniejsza jest zależność odbicia od kąta albo jak kto
    woli matryca bardziej odbija światło, co powoduje że ilość
    odbitego bardziej zależy od kąta padania i "patrzenia".
    TTL "cyfrowy" nie działa realtime, tylko odrębnym błyskiem
    i np. w instrukcjach lamp Metza wyraźnie widywałem zastrzeżenie
    że jest albo-albo.
    Chyba że której body "umieją" jedno i drugie - to napisz ktore,
    w końcu kompakty z różnymi hybrydowymi pomiarami były.
    Albo że masz na myśli *lampę* z własną automatyką.
    Ale tu to ja się zwyczajowo poddawałem i wybierałem "manual" :D

    pzdr, Gotfryd