  • Data: 2009-01-12 11:56:27
    Temat: Re: SB800, D300, odbicie od sufitu - niedoświelenie!
    Od: j...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Sty, 10:05, Nguyen Bang Giang
    <n...@y...com> wrote:

    > Niedoswietlenie jest tak duze, ze choc widoczny jest blysk, nie wplywal on
    > praktycznie w naswietlenie scen.

    Co prawda nie mam Nikona, ale podobny "efekt" uzyskałem jak
    zapomniałem wyłączyć w body opcję mówiącą o tym, ze lampa jest
    sterownikiem innych lamp sterowanych bezprzewodowo.

    Lamp bezprzewodowoch już nie było, lampa w body błyskała, a na fotkach
    zero efektu błysku ;-) Ale po kilku fotkach się połapałem o co chodzi.

    A drugie to jest to, że co nowsze body, to w nim wszelakie firmaware
    odpowiedzialne za ekspozycję coraz bardziej unikają prześwietlenia.
    Jak robię identyczne fotki E-1 i potem E-3 (ten sam obiektyw) to
    różnica w naświetleniu wynosi 1 a nawet 2 EV. Generalnie w E-1 korektę
    najczęściej muszę ustawiać na "minus" a w E-3 na "plus" bo lubi
    niedoświetlać.