  • 11. Data: 2009-12-03 16:31:38
    Temat: Re: SATA 500GB - ktory wybrac?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-02 20:05:24 +0100, "kamil" <k...@s...com> said:

    > W testach wypadaja podobnie, ale moze ktos mial z nimi do czynienia albo
    > slyszal o jakichs masowych problemach z ktoryms modelem?

    Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na
    wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę
    powiedzieć - działa, transfery ok, co do głośności - w średniogłośnym
    pececie stojącym pod biurkiem siedząc przy monitorze dysku nie słychać
    wcale. Rozważałem jeszcze Caviara Black, ale że był z 50 zł droższy i
    poza lepszym PR nie oferował nic więcej, to wziąłem Seagate.

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-12-03 16:47:52
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:31:38 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na
    > wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę
    > powiedzieć - działa

    Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
    niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
    temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

    --
    GLaF

  • 13. Data: 2009-12-03 19:31:49
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 2 grudzień (środa) gdy o godz. 19:05 *kamil* napisał(a):

    > Ktory z tych dwoch wybrac?

    To sa podobne dyski, wybierz tańszy.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 14. Data: 2009-12-03 19:38:02
    Od: "Eryk" <t...@m...pl>

    > Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
    > niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
    > temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

    U mnie na podkręconym E8400 na płycie P5B Deluxe* ten Seagate zaczął szybko
    tracić na wartości (według HDD Health czy czegoś podobnego). Wyczytałem
    gdzieś, że nie lubi wahań w zasilaniu więc przełączyłem go do zestawu, który
    chodził bez podkręceń i był ogólnie mało obciążony i o dziwo informacje o
    dysku zaczęły się poprawiać w miarę upływu czasu. Czyli chyba rzeczywiście
    potrzebuje stabilności i delikatności. :-)

    Pzdr
    Eryk

    *przez te wahania napięć płytę wymieniłem na P5Q Pro.

  • 15. Data: 2009-12-03 21:10:11
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-03 17:47:52 +0100, GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> said:

    > Widocznie czytujemy inne fora.

    Na większości forów o każdym dysku znajdziesz jakąś niepochlebną
    opinię, o Blackach czy F3 też się zdarzają ;-) No i czytając opinie
    warto zwrócić uwagę kto i na jakiej podstawie je wygłasza, bo czym
    innym jest człowiek twierdzący że coś jest hownem na podstawie tego co
    gdzieś słyszał, albo gdzieś jakiemuś kumplowi coś się stało, a czym
    innym relacja z pierwszej ręki, z rzetelnym opisem sytuacji - tych
    ostatnich w odniesieniu do 12 (i wogóle jakiegokolwiek sprzętu) wcale
    nie ma za wiele. Oczywistym chyba jest co ma większą wartość poznawczą.

    > Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
    > niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku.

    Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

    > Co nie przeczy
    > temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

    Wiadomo, statystyka i szczęście ;-)

    de Fresz

  • 16. Data: 2009-12-03 23:21:04
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    Hals pisze:

> [...]
    > Ja użyłem czasu przeszłego - gdy na liście adresów nie było adresu w PL.
    > Ale tego możesz nie wiedzieć - nikt nie śledzi na bieżąco takich
    > szczegółów.
    > Ale czytać trzeba umieć ze zrozumieniem - napisałem że okazało się że
    > jest w PL przedstawiciel. Nic o papierach nie pisałem - tylko jeden
    > producent wymaga papierów.
    > Więc o co Ci chodzi?? Po co zabierasz głos, powtarzając to to już
    > zostalo powiedziane?
    >
    > A co do WD - żadne 1-2 tygodnie. Na ostatni dysk czekam 17 dzień. Nie
    > uogólniaj jeżeli nie masz większego pojęcia o tym.

    Przepraszam jeżeli Cię obraziłem.
    Przed pojawieniem się polskiego pośrednika było inne wyjście.
    Ostatnio kupiłem dysk WD w pewnym sklepie internetowym.Zepsuł się,
    kazano mi go dostarczyć do filii tegoż sklepu i czekać na odpowiedż
    około 14 dni roboczych.Najbliższy punkt ok.30 km, podróż lub wysyłka.
    Dlatego korzystam z podanej strony WD, jest szybciej i taniej.
    Nie pierwszy raz tak robię i zawsze jest wszystko ok.
    Dyski z Niemiec, konkretnie z Frankfurtu przychodzą szybciej, niż ze
    sklepu odległego o 30 km, niestety :-)
    Kurier to UPS.Nie uogólniam i jeszcze raz przepraszam, jeżeli tak Cię to
    obraziło.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-12-04 00:14:03
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 22:10:11 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

    Przymierzałem się od dłuższego czasu do kupna 500GB/talerz i śledziłem pod
    tym kątem fora. Np. na forum pure.pc jest dość obszerny wątek o tym dysku.
    Oczywiście statystyk od dystrybutorów i serwisów gwarancyjnych, które
    pozwoliłyby obiektywnie i jednoznacznie ocenić sytuację, nie znam. Ale po
    tym co się o tym dysku naczytałem (a czytałem też i o innych), Barracudy z
    serii 11 i 12 nikomu bym nie polecał.

    --
    GLaF

  • 18. Data: 2009-12-04 09:28:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Hals" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wszyscy producenci przysyłają nowe dyski - czasem jest to
    > "refurbished".
    > Czasem różnią się one naklejką - a u innych producentów nie.
    > Z info na tej grupie wynika że już mało który producent daje dyski nowe. Z
    > wieloma "refurbished" których użyłem, miałem problemy - być może to zbieg
    > okoliczności.

    Wciaz lepiej odeslac niesprawny, dostac sprawny i sprzedac na allegro za 3x
    wiecej. Zreszta nieistotne, dziwie sie tylko troche.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2009-12-04 09:49:33
    Od: "Hals" <m...@p...onet.pl>

    > Wciaz lepiej odeslac niesprawny, dostac sprawny i sprzedac na allegro za
    > 3x wiecej. Zreszta nieistotne, dziwie sie tylko troche.

    Bo to trzeba wiedzieć :-)
    A wiedza kosztuje.

    Pozdr. Hals.

  • 20. Data: 2009-12-04 14:47:21
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-04 01:14:03 +0100, GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> said:

    > Przymierzałem się od dłuższego czasu do kupna 500GB/talerz i śledziłem pod
    > tym kątem fora. Np. na forum pure.pc jest dość obszerny wątek o tym dysku.

    Niestety, mam nieodparte wrażenie, że ten wątek jest raczej dowodem
    abnegacji technicznej cześci wypowiadających się tam ludzi. Raz że
    większość narzekaczy nie widzi różnicy pomiędzy realokowanym sektorem,
    a badem, dwa, że nie docierają do nich proste przekazy od producent, że
    z racji drobnej odmienności ich produktu (właśnie w kwestii
    raportowania SMART) należy używać dedykowanych narzędzi. I tak patrzą
    na te wyniki z softu firm trzecich, nie do końca rozumieją co widzą i
    lecą z płaczem do sklepu, bo dali się przecież naciągnąć. Ech...
    Bardziej mnie dziwi i zastanawia rozbieżność w opiniach co do głośności
    - albo jest tu faktycznie spory rozrzut i ja, wraz z moimi znajomymi
    poprostu trafiliśmy na jakąś wyjątkowo dobrą partię (dyski kupowane w
    różnych miejscach, w sporych odstępach czasowych), albo nie wiem co.

    de Fresz