  • 1. Data: 2009-12-02 08:10:13
    Temat: Dysk sieciowy dla domu
    Od: "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl>

    Witam Forumowiczów!

    Stoję przed koniecznością obróbki filmów (6 taśm DV) i zmagazynowania dużej
    ilości zdjęć z aparatów cyfrowych. Chcę je udostępnić w sieci domowej.
    Zacząłem się zastanawiać nad zakupem niezbyt drogiego sieciowego dysku 500GB
    trafiłem na coś takiego http://sklep.tadu.pl/info/LD301387EK&sid=338f4d18
    Dysk chcę włączyc do posiadanego routera mającego 4 wyjscia LAN. W domu mamy
    komputery z OS XPhome i jeden W98SE.
    Proszę o jakieś porady.

    pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2009-12-02 08:26:25
    Temat: Re: Dysk sieciowy dla domu
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadanego routera mającego 4 wyjscia LAN. W domu mamy komputery z OS
    > XPhome i jeden W98SE. Proszę o jakieś porady.

    Serwery plikow w takich dyskach sa zazwyczaj k......o wolne -
    maks. transwer na poziomie 3Mb/s. Osiwiejesz niczym doczekasz
    sie wiekszej ilosci danych...
    Chyba ze ten ma jakis wydajniejszy serwer, ale nie sadze...
    Sama nazwa "LaCie" wplywa reczej na cene niz na wydajnosc ;)

    Jesli wystarczy Ci jednorazowe podlaczenie dysku po USB,
    zeby zrzucic dane a potem dostep w slimaczym tempie, to ok.
    Choc w takim wypadku szukalbym obudowy z e-sata.

    Jesli ma byc szybko to moze jakas bezglosna obudowa, normalny
    system i siec gigabitowa? Wyciagniesz 20-40Mb/s

  • 3. Data: 2009-12-02 12:43:29
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Serwery plikow w takich dyskach sa zazwyczaj k......o wolne -
    > maks. transwer na poziomie 3Mb/s. Osiwiejesz niczym doczekasz
    > sie wiekszej ilosci danych...

    Napisz z jakimi NAS-ami się spotkałeś i jakie były transfery.
    Zastanawiam się nad Synology DS-409+

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2009-12-02 13:04:27
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hf5ndh$sar$2@inews.gazeta.pl...
    > Napisz z jakimi NAS-ami się spotkałeś i jakie były transfery. Zastanawiam
    > się nad Synology DS-409+

    Mam cos takiego:

    Wysylka duzego pliku na serwer - 1.3-1.8 MB/s
    Pobieranie z serwera - 2.7-3MB/s

    Z tego co wiem wszystkie tego typu obudowy maja podobnie.
    Chyba, ze sie myle - gdyby ktos znal obudowe na dyski ATA
    z serwerem FTP dajaca wieksze transwery to prosze sie podzielic...

    W sumie u mnie obudowa sie sprawdza - zastapilem nia serwer
    ftp na komputerze, z ktorym mialem rozne problemy. Obudowa dziala,
    ale oprogramowanie dotyczace ftp jest wyjadkowo bidne - nie widac
    nawet czy ktos jest zalogowany.
    Bede musial za jakis czas poszukac czegos bardziej zaawansowanego.

  • 5. Data: 2009-12-02 13:28:58
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja mam Linksys Media Hub zapis 40GB w 150 minut przy czym były to tysiące
    malutkich plików w bardzo wielu katalogach.

    PC

  • 6. Data: 2009-12-02 14:00:43
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:hf5p9a$deu$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > nawet czy ktos jest zalogowany.
    > Bede musial za jakis czas poszukac czegos bardziej zaawansowanego.

    Ze stosunkowo tanich, to jeszcze
    http://www.storagenewsletter.com/news/systems/icy-bo
    x-ib-nas902-a-nas-for-beginners
    transfery mam na poziomie 7-8Mb/s.

    Jacek

  • 7. Data: 2009-12-02 16:22:37
    Od: "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl>

    Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o więcej.
    A co powiecie na to
    http://www.allegro.pl/item834203458_dysk_sieciowy_3_
    5_500gb_samba_ftp_torrent_print.html

    Marek

  • 8. Data: 2009-12-02 16:33:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o więcej.
> [...]

    Powiem, ze znalezienie instrukcji zajelo mi piec sekund ;)

    Wyglada na modyfikacje mojej obudowy, czyli bedzie powoli i kiepsko.

  • 9. Data: 2009-12-02 16:34:46
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Niedoba" <s...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dziękuję za dotychczasowe rady i proszę o więcej.
> [...]
    Nie powinno się kupować NAS-a razem z dyskiem.

  • 10. Data: 2009-12-02 16:49:05
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]

    > Chyba, ze sie myle - gdyby ktos znal obudowe na dyski ATA
    > z serwerem FTP dajaca wieksze transwery to prosze sie podzielic...

    Chyba się mylisz. Co prawda najszybsze znane mi obudowy ATA nie używaja
    protokołu TCP/IP, więc serwera na nich się nie da postawić, ale powiedzmy
    taki Plextor robi to o co ci chodzi z transferem 50Mbitów/s. To nie jest
    rekord, a raczej średnia.
    Niestety w obudowach między epoką ATA i SATA, setkowego i gigabitowego
    złacza jest wydajnościowa przepaść. Nowsze generacje swobodnie osiągają 200.