  • 1. Data: 2011-03-29 11:28:06
    Temat: SATA
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

    Ile dysków można podpiąć pod jedno gniazdo kontrolera SATA.
    Kontrolery RAID w trybie 01 wymagają co najmniej 3 dysków a na płycie są
    dwa złącza. Widziałem w sprzedaży kable SATA rozgałęzione na 4 końcówki.
    Czy pasują one do normalnych gniazd SATA w kontrolerze.
    Pozdrawiam Andrzej

  • 2. Data: 2011-03-29 11:53:58
    Temat: Re: SATA
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    1

    > Kontrolery RAID w trybie 01 wymagają co najmniej 3 dysków a na płycie
    > są dwa złącza.

    To znaczy, że nie obsłużą 01 a jedynie 0 lub 1

    > Widziałem w sprzedaży kable SATA rozgałęzione na 4
    > końcówki.

    masz na myśli coś takiego?
    http://angela.pl/p6944,nzxt-4x-sata-katowy-premium-s
    leeved-60cm-czarny-cb-sata-44p.html

    to sa 4 kable w jednym oplocie.

    --
    Wojtek

  • 3. Data: 2011-03-29 12:23:52
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

    W dniu 2011-03-29 13:53, Wojtek pisze:

    > 1

    > To znaczy, że nie obsłużą 01 a jedynie 0 lub 1

> [...]
    Raczej coś takiego
    http://alejka.pl/kabel-multi-lane-sff8087-4x-sata-0-
    6m.html

    kabel 1 na 4
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-03-29 12:39:37
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Kawka wrote:

    > Raczej coś takiego
    > http://alejka.pl/kabel-multi-lane-sff8087-4x-sata-0-
    6m.html

    > kabel 1 na 4

    ale przecież nawet opisie jest dość jasno wyjaśnione:
    "Kabel do kontrolerów 3ware Promise Adaptec z wbudowaną technologią
    Multilane..."

    --
    Wojtek

  • 5. Data: 2011-03-29 12:40:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-29, o godz. 14:23:52
    Kawka <k...@w...xxx.pl> napisał(a):

    > Raczej coś takiego
    > http://alejka.pl/kabel-multi-lane-sff8087-4x-sata-0-
    6m.html

    > kabel 1 na 4

    A opis kabla na stronie przeczytałeś przeczytałeś? Zwłaszcza to: "Kabel
    do kontrolerw 3ware Promise Adaptec z wbudowan technologi Multilane."
    Masz taki kontroler?

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-03-29 12:43:23
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Raczej coś takiego
    > http://alejka.pl/kabel-multi-lane-sff8087-4x-sata-0-
    6m.html

    a przeczytales to co to za kabel
    czy tylko obrazki ogladales?

  • 7. Data: 2011-03-29 12:56:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-29 13:28, Kawka pisze:
    > Ile dysków można podpiąć pod jedno gniazdo kontrolera SATA.
    Można do 15 dysków pod jeden port SATA, jeśli kotroler sata na płycie
    posiada obsługę "port multiplexera".
    https://ata.wiki.kernel.org/index.php/SATA_hardware_
    features - patrz
    które mają zaznaczone PMP
    Choć nie spotkałem jeszcze rozdzielacza na więcej niż 5 portów.
    Oczywiście wydajność jest zredukowana przy równoczesnym transferze do
    wszystkich dysków.

    > Kontrolery RAID w trybie 01 wymagają co najmniej 3 dysków a na płycie są
    > dwa złącza.
    Coś pokręciłeś. W trybie 0 lub w trybie 1 - konieczne są conajmniej
    2(dwa) dyski a nie 3.
    W trybie 01 potrzebne są 4(cztery) dyski.
    Trzy dyski są potrzebne w trybie raid5, który raczej nie jest używany na
    płytach głównych w soft-raid (z powodu katastrofalnej niewydolności,
    jeśli nie ma hardwarowo obliczanych sum kontrolnych)

    > Widziałem w sprzedaży kable SATA rozgałęzione na 4 końcówki.
    > Czy pasują one do normalnych gniazd SATA w kontrolerze.
    Tutaj jest pułapka - są kable wyglądające jak SATA 1->4 ale to są kable
    do kontretnych kontrolerów RAID SAS, które mają takie dzikie złącza na
    sobie (zamiast np 4x gniazdko sata).

    Rozdzielacze (port multiplier) sata to coś więcej niż kabelek, wyglądają
    tak:
    http://www.addonics.com/products/host_controller/ad5
    sapm-e.asp
    http://www.sataport.com/