  • 31. Data: 2009-09-25 11:27:12
    Temat: Re: S-12J podwójny schemat wybierania
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "eska" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h9i8sh$h8s$1@news.onet.pl...

    > RE: Prawdy Objawione w różnych źródłach, również w terminalach
    > analogowych mówią, ze terminal PSTN może uzupełnić zarejestrowaną wartość
    > CLI o dodatkowe prefiksy, kody etc niezbędne do prawidłowego wybierania,
    > np. aparaty Jaśmin czy Aloes z RWT i wiele innych

    W najprostszych tego typu terminalach spotkalem sie - jak do tej pory -
    raczej z wycinaniem prefiksu niz z jego uzupelnianiem. Gdy lokalnie dzwonilo
    sie wybierajac sam numer bez kierunkowego, to po wpisaniu swojego
    kierunkowego wyswietlacz wyswielal tylko 7 cyfr numeru.
    Uzupelnianiee - jezeli juz - to tylko niejawne, w tle, uzupelnianie prefiksu
    operatora polaczen miedzystrefowych dla rozmow wychodzacych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2009-09-25 12:45:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    eska wrote:
> [...]
    > dodatkowe prefiksy, kody etc niezbędne do prawidłowego wybierania, np.
    > aparaty Jaśmin czy Aloes z RWT i wiele innych

    Nadal twierdzę, że moje S12J wysyła mi 0221234567, a ani terminal
    Siemensa ani AVM nic mi nie dopisuje :-)

    M.

  • 33. Data: 2009-09-25 13:31:00
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Nadal twierdzę, że moje S12J wysyła mi 0221234567, a ani terminal Siemensa
    > ani AVM nic mi nie dopisuje :-)

    Bo tak właśnie jest. :-)

    Bylem wczoraj w mieszkaniu znajomego.
    Wybrałem numer do siebie bez zera na początku.
    Po długiej marszrucie Janina Degietowska poinformowała mnie z drugiego końca
    korytarza (jak ma to we zwyczaju) że "nie ma takiego numeru".
    vari

  • 34. Data: 2009-09-25 14:01:36
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po długiej marszrucie Janina Degietowska poinformowała mnie z drugiego
    > końca korytarza (jak ma to we zwyczaju) że "nie ma takiego numeru".

    Przy okazji sprawdziłem jakie usługi domyślnie są włączone na DSC DGT.
    Otóż zdziwiło mnie że można włączyć usługę odrzucania połączeń
    przekierowanych (*02#).
    Na mojej 5ESS też jest domyślnie dostępna abonentom.
    Poza tą usługą były dostępne na tym radiodostępie tylko przekierowania (we
    wszystkich trzech wariantach) oraz usługa "nie przeszkadzać" dostępna pod
    kodem 26.
    Swego czasu była ona dostępna także na mojej 5ESS ale teraz wszystkim
    zabrali do niej dostęp i mam "usługa niedostępna dla tego numeru".
    Zabrali w czasach poprzednich zapowiedzi gdy aktywowanie tej usługi
    powodowało niezbyt szczęśliwy komunikat "proszę zadzwonić za chwilę".
    Na DGT jest komunikat standardowy PNBZ.
    I to wszystko co na radiodostępie G4F wykryłem. Acha i budzenie działa chyba
    także.
    Za czasów radiodostępu NMT można było jeszcze aktywować usługę połączenia
    oczekującego (43) ale nijak nie można było z niej skorzystać gdy było
    slychać sygnał oczekującego połączenia (żadne próby w FLASHem nic nie
    dawały).
    Czyli na tym DSC DGT i tak jest chyba więcej usług dostępnych niż na
    przeciętnej warszawskiej S-12J gdzie u mojej Mamy w pracy (pojedyńcza
    samotna linia PSTN) są dostępne tylko przekierowania i budzenie.
    A kiedyś była jeszcze dostępna usuga "połączenie oczekujace" ale zabrali.
    Mimo to nadal defaultowo na RSU SPQM=6397 ciągle jest dla wszystkich
    włączone zawieszanie połączenia (FLASHem) oraz ciągle jest "dostępny"
    przypisany tej usłudze błąd polegajacy na zawieszeniu portu PSTN gdy
    skorzystamy w FLASHa podczas zestawionego połączenia i uzyskawszy ciągły
    sygnał odłożymy słuchawkę bez wysłania dowolnej cyfry (wysłanie dowolnej
    cyfry nie powoduje aktywacji tego błędu).
    Zawieszenie portu trwa do czasu rozłączenia się AbB (plus temporyzacja gdy
    wychodzące) lub nie wiadomo ile gdyby się dzwoniło na odzewnik S-12 słynacy
    z trzymania nie wiadomo ile czasu (nie sprawdzałem we współdziałaniu z
    błędem bo się bałem a nie sprawdzałem normanie ile czasu odzewnik raczy wyć
    bo szkoda mi było kasy).
    Kto ma jakieś darmowe na stacjonarne i ciekawy to polecam 0-22 639-70-99 na
    przykład.
    I niech napisze ile mu wyło (lub ile wytrzymał).
    vari

  • 35. Data: 2009-09-25 16:47:22
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 25 Wrz, 14:45, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...

    > Nadal twierdzę, że moje S12J wysyła mi 0221234567, a ani terminal
    > Siemensa ani AVM nic mi nie dopisuje :-)

    Masz rację (oczywiście mówimy tylko o linii analogowej!), przy czym w
    sygnalizacji SS7 leci sam numer (221234567)
    a 0 lub 00 na początku numeru jest dodawane przez centralę końcową (na
    linii z aktywną
    usługą CLIP) w zależności od kategorii wywołania przychodzącego
    (krajowe, międzynarodowe).
    Na linii cyfrowej kategoria wywołania leci aż do końca (terminala).

    Ircys

    PS
    Uśmiałem się z wyrażenia "terminal analogowy" :)

  • 36. Data: 2009-09-25 17:35:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy może będą musieli przełączyć na "bez zera" bo centrali nie zmuszą do
    > podwójnego schematu i będą musieli "albo tak, albo siak" ?

    Uprzejmie donosze, ze na OCB w Radomsku dziala schemat podwojny - linia z
    ktorej sprawdzalem to Tepsa z WLRem Exatela (preselekcja 1044).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 37. Data: 2009-09-25 18:39:33
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 23 Wrz, 09:55, "Sempiterna" pisze...
    > To ja nie wiem, że nie można tego na S(yf)-12 wykreować i proszę o:
    > Numer wiązki
    > numerację jaka jest na tę wiązkę kierowana
    > to ja dodam
    > numerację bez zera, która jest na tę wiązkję kierowana. Zero i tak jest
    > wytracane, więc na wyjściu będzie to samo.
    > Dało się? Dało!

    Fajnie to wyglada, ale kreowanie routingu na centrali ma jednak trochę
    inną filozofię.

    Ircys

  • 38. Data: 2009-09-25 18:40:05
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 23 Wrz, 14:19, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...
    > A może skończyła sę pamięć zarezerwowana na tablicę routingu?

    Nie przesadzaj... Wygląda na to, że wszystko idzie w dobrym kierunku
    i już niedługo "będzie Pan zadowolony"

    Ircys

  • 39. Data: 2009-09-25 18:56:13
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    (K..wa, te cholerne google z ich pie... Q-P)
    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Dało się? Dało!

    Fajnie to wyglada, ale kreowanie routingu na centrali ma jednak trochę

    ** Przecież routing już jest, dorzucasz tylko numerki do paczuszki...

    --
    "E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
    (C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;

  • 40. Data: 2009-09-25 19:10:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 25 Wrz, 20:56, "Sempiterna" <r...@a...pl> pisze...

    > Fajnie to wyglada, ale kreowanie routingu na centrali ma jednak trochę
    > inną filozofię.

    > ** Przecież routing już jest, dorzucasz tylko numerki do paczuszki...

    Sęk w tym, że właśnie nie.
    Kreuje się nowy.

    Ircys