  • Data: 2014-05-05 22:38:03
    Temat: Re: "Rzepa": Aparaty fotograficzne idą w odstawkę. Na zawsze?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "trolling tone" <a...@a...org> wrote:

    [...]
    > Namaluj.

    Gdybym był taki dobry z malunków, to po co byłby mi aparat? ;-)

    Ale z pomocą grafika dałoby się dość dobrze to odtworzyć:

    - widok na sklep z marketowego parkingu (być może w zbliżonym czasie
    zrobiłem nawet takie zdjęcie [zresztą po jakichś 10 minutach byłem już z
    aparatem, ale po fenomenach na niebie praktycznie nic nie zostało -
    słońce zaszło]);

    - niebo podmienić na jakiś ciemnoburzowe;

    - pomarańczowe słońce (poza kadrem) zachodzi po prawej i wświetla
    się pod kopułę przez pomarańczową szczelinę (w sumie nie przypadek -
    przeważają u nas wiatry zachodnie, stąd ten efekt);

    - rekordowo wielka tęcza leci przez całe niebo lekko z mojej lewej
    strony na tle tego ciemnego nieba.

    Najtrudniej byłoby zrekonstruować "polarowe rozproszenie", bo
    odbierałem je bez analizy, na czym konkretnie polega ten efekt.

    Do focenia przydałby się szeroki kąt (UWA a może nawet rybie oko) i
    ścierka do przecierania szkła (lekko mżyło - bez tego zresztą nie
    miałbym tęczy prawie pionowo nad głową).

    JPG-a naświetlałbym nisko, a WB ustalił ręcznie, żeby granat nieba
    "nie wyprostował się" do szarości. Oczywiście raw, to luźniejsze
    podejście.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]