    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rynek pracy STM32
    Date: Thu, 14 Jul 2022 10:27:38 +0000 (UTC)

    Piotr Wyderski <b...@p...com> wrote:

    > Nie programuję zawodowo STM32 i bardzo bym nie chciał, ale skoro chodzi
    > o sensowne pieniądze, to dlaczego w ogóle rozważasz podjęcie pracy w PL?

    To prawda. Skoro i tak zamierzam pracować zdalnie (nie wyobrażam sobie już
    powrotu do biura), to nie ma co się ograniczać do PL.

    > Na lokalnym rynku sprzedasz godzinę swojej pracy znacznie taniej i, co
    > znacznie gorsze, w lecącej na łeb na szyję walucie lokalnej dla której
    > nie ma już ratunku. W firmach IT rozpoczęły się już naciski na wypłatę
    > wynagrodzenia w twardszej walucie lub co najmniej indeksowania złotówek
    > do tej waluty, z różnym skutkiem.

    U nas nikt nie naciska, bo nie ma kto. Ci, którzy mieli jakieś ambicje,
    czy to zawodowe czy finansowe, dawno już z tej umieralni odeszli.

    > Nawiązując do naszej dawniejszej rozmowy, po roku panowania świrusa
    > dalszy rozwój wydarzeń był dość oczywisty (operacja Weimar w dwóch
    > słowach -- zawiózł facet pieniądze do sklepu na taczce, zagapił się,
    > ukradli mu taczkę, zostawiając banknoty), więc za priorytet przyjąłem
    > odłączenie się od PLN.

    No to jest bardzo dobry pomysł. Uciekam od PLN przewalutowując
    oszczędności, ale dopóki zarabiam w PLN, to jest to tylko ratowanie tego,
    co się da.

    > Dotychczasowi płatnicy nie pałali entuzjazmem, a rodzina nie chciała
    > emigrować, więc się skończyło na zdalnym etacie w Dolinie Krzemowej.
    > Dwóch moich byłych podwładnych zrobiło dokładnie to samo, więc jakiś
    > mikro-trend ustanowiliśmy.

    Jak szukałeś? Przez jakąś platformę typu turing.com? Co dokładnie robisz,
    i co oni robią?

    --
    - Czyli zawsze byłaś cicha, grzeczna, słuchałaś poleceń, na wszystko się
    zgadzałaś i nigdy nie denerwowałaś?