  • Data: 2022-07-14 11:29:40
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/07/2022 11:18, JDX wrote:
    > bardziej istotne jest tylko w którą wersję architektury ARM się celuje.

    Tak naprawdę celowanie w wersje ARMa ma mniejsze znaczenie - nie znasz
    na pamięć wszystkich mnemoników ARMa, jak trzeba to możesz doczytać itd.
    Nie traktował bym "wersji arma" jako krytycznego problemu, warto znać
    ogólnie, a detale poznasz jak się pojawi konkretny problem do rozwiązania.

    Taka obserwacja: znajomy pracujący z nowoczesnym SoC, piszący kod
    niskopoziomowy i "kernelowy", od 3 lat pracy w firmie ani razu nie
    zdeasemblował kodu i nie miał potrzeby debugowania na tym poziomie. Już
    nie te czasy, wychodzi na to.

    > Mam podobne odczucia. Jeszcze tylko w Rust-a przydałoby się wgryźć,
    > najlepiej od razu na embedded w wersji ,,bare metal". Ja mam taki plan.
    > Może w końcu się uda. :-)

    Ciągle mam wrażenie, że Rust to taki odpowiednik <foo> w dziedzienie
    telefonów. Był, zmieniał świat w 2 lata i umarł.

    Ja wiem że Rust miał zalety. Ale te wszystkie GO, ObjC, itp tez miały.

    Na koniec brodaty Kazik z firmy produkującemi migacze diodami LED dalej
    bedzie pisał w keil-51 na stępną wersje ultra migacza i tak się skończy
    kolejna fala rewolucji w embedded. Kazik z ftp na źródła i MSDOS6.22 na
    kompilator prawdopodobnie zakończy życie dopiero z Kazikiem. Przesadzam,
    ale nie aż tak bardzo. Skansenów poznałem w ostatnich latach kilka,
    uczestnicząc w rozmowach rekrutacyjnych ;)