  • Data: 2022-07-14 08:27:41
    Temat: Re: Rynek pracy STM32
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Arnold Ziffel wrote:

    > Czy ktoś tutaj programuje zawodowo STM32 i może opowiedzieć, jak wygląda
    > rynek pracy? Jest w czym wybierać, są tam sensowne pieniądze? Szukam ofert
    > pracy i jest z tym biednie, ale może źle szukam.

    Nie programuję zawodowo STM32 i bardzo bym nie chciał, ale skoro chodzi
    o sensowne pieniądze, to dlaczego w ogóle rozważasz podjęcie pracy w PL?
    Na lokalnym rynku sprzedasz godzinę swojej pracy znacznie taniej i, co
    znacznie gorsze, w lecącej na łeb na szyję walucie lokalnej dla której
    nie ma już ratunku. W firmach IT rozpoczęły się już naciski na wypłatę
    wynagrodzenia w twardszej walucie lub co najmniej indeksowania złotówek
    do tej waluty, z różnym skutkiem.

    Nawiązując do naszej dawniejszej rozmowy, po roku panowania świrusa
    dalszy rozwój wydarzeń był dość oczywisty (operacja Weimar w dwóch
    słowach -- zawiózł facet pieniądze do sklepu na taczce, zagapił się,
    ukradli mu taczkę, zostawiając banknoty), więc za priorytet przyjąłem
    odłączenie się od PLN. Dotychczasowi płatnicy nie pałali entuzjazmem, a
    rodzina nie chciała emigrować, więc się skończyło na zdalnym etacie w
    Dolinie Krzemowej. Dwóch moich byłych podwładnych zrobiło dokładnie to
    samo, więc jakiś mikro-trend ustanowiliśmy.

    Pozdrawiam, Piotr