  • 51. Data: 2016-12-17 18:06:39
    Temat: Re: Rutynowa kontrola trzeźwości...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 17:57, Abece pisze:

    > Dane statystyczne udowadniają, że prawo powinno być bardziej
    > restrykcyjne i karać już od 0,05 promila alkoholu.

    Oraz doliczać do nich jeszcze tych, co chodzą w czarnych rurkach:P

    > W Polsce w 2015 roku uczestnicy ruchu będący pod działaniem alkoholu
    > spowodowali 2 211wypadków (6,7% ogółu), w których zginęło
    > 318 osób (10,8%), a rannych zostało 2 535 osób (6,4%).
    > Najliczniejszą grupę sprawców wypadków stanowili kierujący
    > pojazdami. Byli oni sprawcami 1 575 wypadków, w których zginęło 218 osób,
    > a ranne zostały 1 973 osoby.W odniesieniu do ogólnej liczby wypadków
    > spowodowanych przez kierujących,
    > kierujący pod działaniem alkoholu stanowili 5,8%.

    Przecież wtedy "pijani kierowcy" będą jeszcze groźniesi i będą zabijać
    jeszcze więcej ludzi. Ty sadysto;)

    Shrek

  • 52. Data: 2016-12-17 18:06:47
    Od: "Abece" <o...@r...pl>

    > I co te naukowe badania mówią o jednym piwie?

    > Shrek.

    Mówią, że zaczynasz od jednego piwa,
    a kończy się różnie, nawet spaniem pod stolem w najlepszym wypadku.

    W Polsce nie wolno kusić kierowców nawet jednym piwem
    i dozwolone 0,2 promila alkoholu powinno
    być obniżone.

  • 53. Data: 2016-12-17 18:09:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 18:06, Abece pisze:

> [...]
    >
    > W Polsce nie wolno kusić kierowców nawet jednym piwem
    > i dozwolone 0,2 promila alkoholu powinno

    Abstynent, trzeźwy alkoholik, czy dziecko alkoholika?

    Shrek

  • 54. Data: 2016-12-17 18:13:06
    Od: "Abece" <o...@r...pl>

    > Oraz doliczać do nich jeszcze tych, co chodzą w czarnych rurkach:P

    > Przecież wtedy "pijani kierowcy" będą jeszcze groźniesi i będą zabijać
    > jeszcze więcej ludzi. Ty sadysto;)
    >
    > Shrek

    A ty pod wpływem ilu piw teraz jesteś ?
    Bo zaczynasz pisać jakieś głupoty.
    Szacuję - wypiłeś jedno piwo.

  • 55. Data: 2016-12-17 18:26:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 18:13, Abece pisze:

    > A ty pod wpływem ilu piw teraz jesteś ?
    > Bo zaczynasz pisać jakieś głupoty.
    > Szacuję - wypiłeś jedno piwo.

    Nic. Zupełnie nic.

    Tłumaczę ci tylko, że powołujesz się na statystyczny carmagedon w
    wykonaniu "pijanych kierowców"... który jest spowodowany tym, że do
    pijanych kierowców dorzuca się tych co pijani nie są. Jako rozwiązanie
    proponujesz dodawanie do tej grupy większej ilości "pijanych
    kierowców"... co spowoduje jedynie, że statystycznie "pijani kierowcy"
    spowodują więcej wypadków;) Statystycznie, bo w realu nic się nie zmieni:P

    Chcesz gasić wirtualny pożar dolewając wirtualnej benzyny:P

    Shrek

  • 56. Data: 2016-12-17 18:36:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-17 18:04, Shrek wrote:
    > Niektórym pozwala, większości nie. I nie masz jak tego zweryfikować
    > przed jazdą.

    W tym kraju pewno jakieś 2mln ludzi rocznie weryfikuje to w trywialny
    sposób "od kilku miesięcy jeżdze po pijaku i jeszcze mnie nie złapali i
    ani drasnięcia na lakierze".

    > Wiele rzeczy obniża refleks i koncentrację. W znacznie większym stopniu
    > niż 0,25 promila.

    I dlatego lista rzeczy których robić nie należy jest znacznie dłuższa.
    na ten przyklad w trakcie dekompresji też nie należy. Po koncercie
    Justina Biebera też. I wielu innych.

    A jednak ustawodwacy w wielu krajach dostrzegli że problem z alkocholem
    jest dominującym przykladem obniżania koncentracji. I wpisali to do
    ustaw. Jak widzisz przy pewnych zachowaniach społecznych nie wystraczy
    liczyć na rozsądek. Ludzie ze skłonnością do chlania nie posługują się
    logiką. Taki mózg dostali w genetycznej loterii.

    > A ile razy jeszcze muszę napisać o normie w europejskiej cześci Europy w
    > opozycji do postsowieckiego limitu, żebyś zrozumiał?

    Ale po co mi to tłumaczyć skoro ja nie jestem za ani przeciw? Mam w
    nosie jaka bedzie norma.

    > Co cię właśnie stawia w pozycji homosowietikusa - ktoś coś wymyślił, a
    > ty tego bronisz "badaniami naukowymi" i nie podlega to dla ciebie
    > dyskusji.

    Ponieważ badania naukowe nie podlegają *aż* takiej dyskusji jak ich
    kompletnie negowanie w imię nauki ludowej. Nauka radziecka zaś
    powszechnie była oparta o negowanie badań naukowych (poczytaj o Łysence).

    Badań naukowych się nie wymysla. Badania się przeprowadza, weryfikuje,
    poddaje krytyce i falsyfikacji. Zaś badania "ludowe" poddaje się przy
    piwie ocenie równie tępych kolegów po czym wszyscy idą głosować na <tu
    wstaw dowolną populistyczną partię>.

    > Tych co mówią, że może norma jest z dupy nazywasz pijaczkami.

    Nie jest normą picie dzień dzień przez miesiące. Choć przypuszczam że w
    ich srodowiskach może uchodzić to za normalne. Podobnie jak łapówki na
    Ukrainie. Poniewwż koledzy nie narzekali na normę a chwalili się że
    jeździli *notorycznie* po pijaku, słowo "pijaczki" uważam za całkowicie
    usprawiedliwione. Przypuszczam że nie rozumiesz w jaką odnogę woątku
    trafiłeś i że dyskutujesz z innymi ludzimi na inny temat.

    > A nawet próbujesz nie zauważać, że właśnie o normie dyskutujemy a nie o
    > fakcie, że naprawnych z drogi trzeba eliminować (co zresztą wprost
    > napisałem).

    Jesli zamienimy się miejscami to możesz zauważyć że ja nie dyskutuje o
    normie tylko właśnie o chwaleniu się patlogią. Skoro ty dyskutujesz o
    czyms innym to po co wchodzisz tutaj z butami?

    > Hmm. Gdzie?

    Zgubiłeś watek. Skoro nie wiesz w jakiej gałezi dyskutujesz to po co to
    robisz? Wróć jakieś kilka postów wyżej i poczytaj wypowiedzi Wieśniaczka
    i Trybuna od których się zaczeła ta odnoga.

    > Brawo. Ale jednak do sztumu moga wsadzić, jak im się nie spodobasz?

    Wsadzić bezpodstawnie może każda władza, z dowolnego powodu. Bacznie
    obserwuj co się dzieje teraz u nas, wiele się nauczysz niebawem.

    Eliminacja pijaczków ma jednak dobre strony. Jest to zdecydowanie
    mniejsze zło niż przytakiwanie na ich jazdę po 3 piwkach.

    > No ale ty się powołujesz na prawo, w którym to prawie akurat cierujący
    > samochodem i :kierowca roweru" są wymienieni w jednym artykule.

    Ja się nie powodłuje nigdzie na prawo i nigdzie go nie bronię. Ja tu
    tylko publicznie linczuje pijaczków.

    Pomidor.

  • 57. Data: 2016-12-17 18:45:36
    Od: "Abece" <o...@r...pl>

> [...]
    > wykonaniu "pijanych kierowców"... który jest spowodowany tym, że do
    > pijanych kierowców dorzuca się tych co pijani nie są.

    Co to znaczy "do pijanych kierowców dorzuca się tych co pijani nie są." ?

  • 58. Data: 2016-12-17 18:53:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    I nie, to nie jest "całe". Ludzie po 3 piwach jadący po autostradzie to
    nie jest "całe". To coś co należy zwalczać. Mogę poświęcić odrobinę
    mojej wolności osobistej aby ich eliminować.
    ---
    Swoją możesz poświęcać

  • 59. Data: 2016-12-17 18:54:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    Ogólnie - zgadzam się, że napranych nalezy z dróg usuwać. Nie zgadzam
    się, że ktoś po 1 czy nawet dwóch piwach i pół godziny przerwy jest
    naprany. Nie zgadzam się, też że rowerzysta jest "pijanym kierowcą". Po
    prostu problem pijanych kierowców owszem istnieje ale w skali
    nieproporcionalnej do ogólnego wyobrażenia i środków kierowanych do jego
    zwalczania.
    ---
    Dokładnie tak. Te akcje nie mają po prostu nic z tym wspólnego

  • 60. Data: 2016-12-17 18:56:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > A ludzi po jednym kieliszku wina lub butelce piwa wracających z
    > sobotniego czy niedzielnego rodzinnego obiadu w restauracji?

    Isnieją normy. Są one dobrane naukowo. 3 piwa to coś zupełnie innego niż
    kieliszek wina.
    ---
    A Ciebie naukowo dobrali ?