  • Data: 2011-11-09 09:43:34
    Temat: Re: Rury PE wodociagowe do powietrza z kompresora
    Od: AMX <r...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Nov 2011 08:06:30 +0100,
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rury wodociagowe musza wytrzymywac cisnienie na okraglo.
    > Co prawda nie jestem pewien czy az 10 atm sie w wodociagach spotyka.

    Tak przy okazji zapytam z ciekawości. Powietrze jest ściśliwe a
    woda praktycznie nie. Dlatego jeśli instalacja pneumatyczna ma
    pracować w 10 atm, to będzie to 10 atm. Natomiast jeśli instalacja
    hydrauliczna ma pracować w 10 atm (statycznie) to jakie
    maksymalne ciśnienie powinna wytrzymać? Gwałtowne odcięcie
    przepływu powoduje skokowy wzrost ciśnienia, więc jaki jest to
    wzrost?

    Krany generalnie są do kręcenia aby zapobiec gwałtownemu
    otwarciu/zamknięciu zaworu ale teraz modne są krany na dźwignię,
    jak to się ma do skoków ciśnienia?

    Ciśnienie gwałtownie podnosił

    AMX

    --