  • Data: 2012-11-14 11:41:55
    Temat: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    Od: Jacek <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Nov 2012 09:41:50 +0100, Marek Borowski napisał(a):

    > Nie o to chodzi. To ze przychody musza byc wieksze od kosztow nie
    > kwestionuje. Ale to iz celem firmy jest maksymalizacja zysk/akcje juz
    > nie jest dobre - bo generuje to mnostwo patalogi. Chociazby koniecznosc
    > ciaglego wzrostu co jest nie do utrzymania w skali globalnej i przy
    > stalej liczbie ludnosci. Inne to skupianie sie nie na produkowaniu
    > dobrych produktow tylko tych na ktorych da sie najwiecej zarobic, Ciagle
    > szukanie oszczednosci, ograniczanie badan itd itd.

    > Ale dobra wycena firmy nie opiera sie wylacznia na bierzacych dochodach.

> [...]

    Co do kalkulacji, to po co płacić 15zl/pracownika/miesiac, skoro:
    - hosting mam za 43.05zł brutto/rok,
    - za domenę płacę 54.12zł brutto/rok.
    Daje mi to 8.10zł na miesiąc. Jednak na te 100 pracowników, których podałem
    dla przykładu daje mi 8groszy miesięcznie. Trochę taniej.;)
    Ale przeliczając dalej (mój zysk w 3 lata):
    - Kolega PK - 100 pracowników * 15zł * 36 miesięcy = 54 000zł,
    - ja - 100 pracowników * 8gr * 36 miesięcy = 288zł.

    I tak to w 3 trzy lata zarobiłem (nie wydałem niepotrzebnie) 53 712zł.:)

    Do Kolegi PK, który tak chwalisz kapitalizm i zyskiem za wszelką cenę,
    okazuje się, że kiepski z Ciebie ekonomista, co w kapitalizmie jest
    podstawą działalności firmy...