    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 8 Nov 2012 15:35:06 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rozwijanie cudzych projektów
    From: e...@g...com
    Cc: PK <P...@n...com>

    W dniu czwartek, 8 listopada 2012 15:15:41 UTC-5 użytkownik PK napisał:

    > Zwrot "sprzedawać open source" jest chyba dla niektórych zbyt ciężki :D.

    Dlaczego? Sprzedaje sie, i to niezle.

    > Proponuję używać "zarabiać na open source".

    Purysta ;)

    > Jak już napisano w tym wątku: zarobić można na jakimś wkładzie,
    > oryginalności, ale też na wsparciu, rozwijaniu czy zapewnianiu
    > kompatybilności.

    Zarabia sie na wielu rzeczach, poza samym kodem. LGPL to niby nie problem,
    ale w przypadku GPL trzeba swoje dzielo udostepnic. Taki RedHat jest
    w calosci dostepny jako CentOS - ludzie placa, choc niby moga sobie sciagnac.
    Inni nawet sciagaja, modyfikuja i nadaja swoja nazwe, a RedHat ich wspiera
    do tego stopnia, ze bierze te dystrybucje pod uwage podczas wlasnych zmian.
    Panie, co to sie porobilo, placi sie za faktyczna wartosc czy co? ;)

    > Większość Linuxów to systemu darmowe. Jeśli widzisz tylko fakt, że
    > można dostać 10 zł za nagranie go na płytę, to chyba nie masz smykałki
    > do interesów. :]

    Troche sledzilem losy roznych linuchow. Niektorym sie wydawalo, ze
    mozna zmienic logo i dociagnac kilka paczek i na tym zarobic. Nie do
    konca bylo to "success story", zreszta podobnie jak samo wydawnictwo,
    ktore pomyslalo sobie "dorobimy na linuksie".

    Jest troche prawdy w podejsciu "to bylo hobby, ale teraz zarabiam".
    Wiecej niz w "jeszcze nie wiem co to jest, ale bym zarobil".

    > Bo zamiast 10 zł za płytę, możesz zarobić 100000 zł za dostosowanie
    > Linuxa do konkretnego rozwiązania i udzielenie jakiejś gwarancji
    > czy wsparcia przez okres użytkowania.

    ScientificLinux i pochodne dostosowuja do
    konkretnych rozwiazan, ale nie kaza placic. Z tych platnych Linuxow
    to wiekszosc jest bardzo "generic". Chyba ze masz na mysli embedded
    i Androida.

    --
    Edek