eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwalony silnik
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2013-02-20 18:30:11
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-02-20 14:24, m...@g...com pisze:
    > Witam
    > Pytanie co moglo byc powodem ? Jakies pomysly ?

    Przyczyna: TDi


    --
    Wojciech Smagowicz


  • 12. Data: 2013-02-20 20:55:40
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c720e2a9-9c9f-4e48-b467-

    > Sporadycznie auto szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR),
    > dopalanie, praca, wchodzenie na
    Przyczyną szarpania TDI 1,9 przy gaszeniu jest niedziałanie gaszaka - zaworu
    w EGR sterowanego podciśnieniowo



  • 13. Data: 2013-02-20 21:27:23
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-20 15:21, m...@g...com pisze:
    (...)
    > "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w
    czarnej mazi.

    Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod
    ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość
    "ciekawe". Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż
    takich efektów specjalnych.

    > Co sie dzialo wczesniej: zapalala sie kontrolka check engine, (jak pisalem winny
    > zawor EGR, sprawdzone VAGiem), bywalo, ze auto lapalo notlauf.
    >Ale zwykle jezdze spokojnie jak dziadek to problemow nie bylo.
    Sporadycznie auto
    > szarpnelo przy gaszeniu (jak sadze z winy zaworu EGR), dopalanie, praca,
    > wchodzenie na obroty, odglosy - wszystko raczej w normie. Filtry i olej zmieniane
    > na czas, tankowane na tej samej stacji caly czas. Choc kiepskie paliwo nie rozwali
    > raczej silnika w taki sposob.

    Nie wygląda na coś poważnego - szarpnięcie przy gaszeniu może być z
    różnych przyczyn. Ten notlauf może być spowodowany wieloma rzeczami
    - Ty walczyłeś z n75, może to coś z turbiną, może z przewodami
    podciśnieniowymi (znane i trenowane ;) ).

    > Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla
    > silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ...
    hmmm.

    Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione
    (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci...


  • 14. Data: 2013-02-20 22:09:30
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:

    >Przyczyna: TDi

    TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale. Musiał mieć tam dCi pod maską,
    nie inaczej.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 15. Data: 2013-02-20 22:56:34
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > W dniu 2013-02-20 15:21, m...@g...com pisze:
    > (...)
    >> "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole w
    czarnej mazi.
    >
    > Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod
    > ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość
    > "ciekawe".

    Jakiegoś wielkiego nadciśnienia to tam nie ma - po to jest odma.
    Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej.

    Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu
    oleju.

    > Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż
    > takich efektów specjalnych.

    No jak mi wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów to w oleju była nawet
    przednia szyba. No ale ja to tam wtedy faktycznie miałem konkretne
    nadciśnienie (zamarznięta odma).

    >> Inna sprawa, ze rok temu mialem remont silnika, zdechl rozrzad. Teoria: gora byla
    >> silniejsza i nowsza niz dol ale by zwykle, mocne dodanie gazu dalo taki efekt ...
    hmmm.
    >
    > Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione
    > (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci...

    Może być tak że górę zrobiono, ale korbowodu już nie wymieniono, a może
    nawet nikomu nie chciało się tam nawet zaglądać.
    I to może być skutek.
    No albo zwykły zbieg okoliczności.


  • 16. Data: 2013-02-21 09:33:39
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-20 22:56, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >
    >> W dniu 2013-02-20 15:21, m...@g...com pisze:
    >> (...)
    >>> "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole
    w czarnej mazi.
    >>
    >> Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^
    >> "ciekawe".
    >
    > Jakiegoś wielkiego nadciśnienia to tam nie ma - po to jest odma.

    Wielkiego być nie powinno, a to różnica. Pora zimowa, odmy potrafią
    zamarzać. No, ale nie skupiaj się tylko na nadciśnieniu w komorze
    korbowej :)

    > Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej.

    Mowa o samochodach czy o konkretnym silniku?

    > Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu
    > oleju.

    To że się walczy tylko potwierdza fakt, że nadciśnienie jest i jako
    takie nie jest specjalne pożądane.

    >> Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż
    >> takich efektów specjalnych.
    >
    > No jak mi wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów to w oleju była nawet
    > przednia szyba. No ale ja to tam wtedy faktycznie miałem konkretne
    > nadciśnienie (zamarznięta odma).

    Sam widzisz - z prywatnych doświadczeń to jakiś czas temu winnym
    oleju w połowie komory silnikowej, wydechu, zawieszenia itd. był
    rozwalony czujnik ciśnienia oleju (brak było wskazań spadku,
    póki był olej).

    >> Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione
    >> (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci...
    >
    > Może być tak że górę zrobiono, ale korbowodu już nie wymieniono, a może
    > nawet nikomu nie chciało się tam nawet zaglądać.

    Otóż to - dlatego o tym właśnie napisałem.

    > I to może być skutek.

    O bardzo wysokim prawdopodobieństwie.

    > No albo zwykły zbieg okoliczności.

    Panie, samo się zrobiło....





  • 17. Data: 2013-02-21 11:24:34
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-02-20 22:09, jerzu pisze:
    > On Wed, 20 Feb 2013 18:30:11 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:
    >
    >> Przyczyna: TDi
    >
    > TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale. Musiał mieć tam dCi pod maską,
    > nie inaczej.
    >
    Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające,
    wałki rozrządu bez krzywek...
    Ale to wroga propaganda tych, którzy zostawili w serwisie więcej niż
    wartość samochodu.
    Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę
    artykułów sponsorowanych.

    --
    Wojciech Smagowicz


  • 18. Data: 2013-02-21 12:22:52
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-21 11:24, ZIWK pisze:
    (...)
    > Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające,
    > wałki rozrządu bez krzywek...
    > Ale to wroga propaganda tych, którzy zostawili w serwisie więcej niż
    > wartość samochodu.
    > Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę
    > artykułów sponsorowanych.

    :)



  • 19. Data: 2013-02-21 18:42:45
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:

    >Oczywiście - pompy oleju bez napędu, głowice w sitka, tuleje siadające,
    >wałki rozrządu bez krzywek...
    >Ale to wroga propaganda tych, którzy zostawili w serwisie więcej niż
    >wartość samochodu.
    >Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę
    >artykułów sponsorowanych.

    A nie gryzie Ciebie coś w tyłek?


    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 20. Data: 2013-02-21 19:19:30
    Temat: Re: Rozwalony silnik
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-21 18:42, jerzu pisze:
    > On Thu, 21 Feb 2013 11:24:34 +0100, ZIWK <w...@o...pl> wrote:
    (...)
    >> Wróć i czytaj "Autobild fur Polen" "Das Motor - polnishe" i resztę
    >> artykułów sponsorowanych.
    >
    > A nie gryzie Ciebie coś w tyłek?

    Przecież TDI się nie psują. A 1.9 to już wcale ;)

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: