eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwalony silnikRe: Rozwalony silnik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozwalony silnik
    Date: Thu, 21 Feb 2013 09:33:39 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 60
    Message-ID: <kg4m56$kpt$1@node2.news.atman.pl>
    References: <c...@g...com>
    <0...@f...googlegroups.com>
    <kg2loo$bmu$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <512531b0$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <rza5usc5g7l4.1rbxyjtdzetqe$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1361435622 21309 159.253.247.138 (21 Feb 2013 08:33:42
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 08:33:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <rza5usc5g7l4.1rbxyjtdzetqe$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484082
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-02-20 22:56, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Wed, 20 Feb 2013 21:27:23 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >
    >> W dniu 2013-02-20 15:21, m...@g...com pisze:
    >> (...)
    >>> "zaj... olejem" - silnik normalnie czysty i suchy a tu wszystko, glownie na dole
    w czarnej mazi.
    >>
    >> Nie dziwnego. W komorze korbowej jest nadciśnienie, smarowanie jest pod
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> ciśnieniem, jak korbowód wyjdzie bokiem to efekty mogą być dość
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^
    >> "ciekawe".
    >
    > Jakiegoś wielkiego nadciśnienia to tam nie ma - po to jest odma.

    Wielkiego być nie powinno, a to różnica. Pora zimowa, odmy potrafią
    zamarzać. No, ale nie skupiaj się tylko na nadciśnieniu w komorze
    korbowej :)

    > Są też samochody z podciśnieniem w skrzyni korbowej.

    Mowa o samochodach czy o konkretnym silniku?

    > Z nadciśnieniem pod tłokiem to się raczej walczy, bo sprzyja ono zużywaniu
    > oleju.

    To że się walczy tylko potwierdza fakt, że nadciśnienie jest i jako
    takie nie jest specjalne pożądane.

    >> Zresztą do upieprzenia wszystkiego olejem nie trzeba aż
    >> takich efektów specjalnych.
    >
    > No jak mi wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów to w oleju była nawet
    > przednia szyba. No ale ja to tam wtedy faktycznie miałem konkretne
    > nadciśnienie (zamarznięta odma).

    Sam widzisz - z prywatnych doświadczeń to jakiś czas temu winnym
    oleju w połowie komory silnikowej, wydechu, zawieszenia itd. był
    rozwalony czujnik ciśnienia oleju (brak było wskazań spadku,
    póki był olej).

    >> Eeee - jak szlag trafił rozrząd to pytanie co było z dołem robione
    >> (i jak). Po trafieniu tłokami w zawory to szczęście jak tylko góra poleci...
    >
    > Może być tak że górę zrobiono, ale korbowodu już nie wymieniono, a może
    > nawet nikomu nie chciało się tam nawet zaglądać.

    Otóż to - dlatego o tym właśnie napisałem.

    > I to może być skutek.

    O bardzo wysokim prawdopodobieństwie.

    > No albo zwykły zbieg okoliczności.

    Panie, samo się zrobiło....




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: