eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRozruch kompresora lodówkiRe: Rozruch kompresora lodówki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <o1bvpg$q3q$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@4...com>
    <583fe46a$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <k...@4...com>
    In-Reply-To: <k...@4...com>
    Subject: Re: Rozruch kompresora lodówki
    Date: Fri, 2 Dec 2016 16:20:32 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 43
    Message-ID: <58419142$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.154.184
    X-Trace: 1480692034 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5157 83.30.154.184:52200
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2423
    X-Received-Body-CRC: 3633290580
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:709100
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k6234c522adr9c9bo77fp9o46t2qt9fno0@4ax.
    com...
    >A tak swoją drogą, to czy rodzaj rozruchu (kondensator vs przekaźnik)
    >nie jest na stałe zdeterminowany konstrukcją silnika? No bo przecież
    >kondensator wprowadza przesunięcie fazowe, a przekaźnik nie, i
    >zapewne
    >odpowiednio do tego są nawinięte w silniku uzwojenia, a więc nie
    >można
    >sobie dowolnie wybierać sposobu rozruchu. Mam rację?

    Masz i nie masz.

    Oba silniki maja dwa uzwojenia, przestawione o pewien kat.
    Ale jeszcze trzeba je zasilic pradami przesunietymi o pewna faze.

    W jednych robi to kondensator, w drugich - opor uzwojenia
    rozruchowego.
    Stosunek oporu rzeczywistego do indukcyjnosci musi byc inny niz w
    uzwojeniu glownym.

    Ale kto powiedzial, ze w tych drugich nie mozna przesunac
    kondensatorem ?

    Madre ksiazki pisza, ze w tych drugich uzwojenie jest nawiniete drutem
    oporowym.
    W zwiazku z czym nie wolno go zasilac na dlugo, bo sie spali.
    Czy to prawda - trzeba by silnik rozebrac..

    Ale przy ograniczeniu pradu odpowiednim kondensatorem ... moze bedzie
    dzialalo lepiej niz oryginal :-)

    Trzeba sprawdzic. Tylko z gasnica w reku :-)

    A jak tam jeszcze chlodzenie bedzie dobre, to moze sie nie spali :-)

    J.







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: