  • Data: 2014-12-30 15:04:46
    Temat: Re: Rozpoznawanie liniowego obiektu
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, December 30, 2014 12:35:21 PM UTC+1, Borneq wrote:
    > W ogóle dosyć mało używałem algorytmów wbudowanych w OpenCV. Kaskady
    > Haara to chyba do znajdowania twarzy.
    Kiedyś, wieki temu napisałem coś do wyszukiwania obiektów na rysunku.
    Jakieś literki, proste symbole, gradienty, itd. Potem ktoś mi powiedział,
    że to co zrobiłem nazywa się kaskadami haara. U mnie na prostych
    przypadkach fajnie działało, znacznie lepiej niż jakaś dodatkowa
    warstwa w sieci neuronowej. Niestety strasznie obciążało procesor. Gdy
    zwiększałem zaszumienie obrazków i stopień skomplikowania obiektów, to
    uczenie trwało nawet dwa tygodnie na 6 wątkach.

    > Zupełnie na samym początku robiłem
    > wycinki komórek do bazy rozpoznawania i wycinki bez komórek jako
    > przykłady negatywne.
    > Jednak nie wychodziło, najpierw myślałem że za mała
    > baza wycinków, potem jednak po zwiększeniu ilości też nie wychodziło.

    Może dlatego nie wychodziło? Ja bym dał obszary z pogranicza kilku komórek.
    Założyłbym że komórka jest w punkcie (x,y). Potem bym szukał granic w N
    kierunkach. W każdym kierunku bym testował kaskadami haara. Niestety
    taka zabawa wymaga sporo obliczeń.

    > Zrezygnowałem z detektora Haara i zacząłem od ciemnych plam - jąder.
    > A co do rozpoznawania liniowego to najpierw zastosuję wektoryzację, tą
    > samą metodę co do obrysów
    Zycze sukcesow.