  • 221. Data: 2014-02-24 17:16:48
    Temat: Re: Rozpoczyna si? rzeŸ
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-24 13:50, J.F pisze:

    > 0.1% wlasnie tyle znaczy. 3.6s w 3600s.

    Litości - typowy błąd w tanich układach (tani kwarc) to ~30ppm, czyli
    jakieś 0.003%. Widzisz różnicę? Korzystając z układów bardziej
    zaawansowanych (niekoniecznie dużo droższych kwarców) z korekcją
    programową (abstrahuję od samej konstrukcji generatora, która
    wymaga pewnych 'stabilizacji') można osiągnąć błąd ~2ppm,
    czyli 0.0002%.

    > Fakt ze byle kwarc ma co najmniej 10 razy lepiej ... ale to nadal w dobe
    > moze sie rozjechac bardziej.

    Jak widzisz nie - nawet dla niezbyt zaawansowanych układów, które są
    stosowane dość powszechnie.

    > Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w
    > jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje przewidziec,

    Tego nikt nie zamawia w kawałkach, do tego są specjalizowane układy
    RTC, z kwarcami, ze stabilizacją termiczną itd.

    > a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
    > mierzy miedzy -20 a +40 :-)

    No sobie poważnie porozmawialiśmy:>

  • 222. Data: 2014-02-24 18:11:39
    Temat: Re: Rozpoczyna się rzeź
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 08:57:58 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

    > Ja sobie jaja zrobiłem czytając drobiowe pomysły, a tutaj taka dyskusja
    >
    > rozpętała na poważnie :) W zupełności wystarczy jakiś wzorzec do
    >
    > synchronizacji (choćby i wymieniony tutaj DCF77) i dokładny RTC.

    > Lecę po chipsy ;)

    Weź się odpierdol. Dałem czystą informację bez żadnego komentarza. To wiejskie głupi
    udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

  • 223. Data: 2014-02-24 19:21:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >Litości - typowy błąd w tanich układach (tani kwarc) to ~30ppm, czyli
    >jakieś 0.003%. Widzisz różnicę?

    >Jak widzisz nie - nawet dla niezbyt zaawansowanych układów, które są
    >stosowane dość powszechnie.

    Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie 30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
    wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.

    >Tego nikt nie zamawia w kawałkach, do tego są specjalizowane układy
    >RTC, z kwarcami, ze stabilizacją termiczną itd.

    No to rzuc z glowy jakims symbolem.

    >No sobie poważnie porozmawialiśmy:>

    Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.
    Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to
    programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

    J.

  • 224. Data: 2014-02-24 19:55:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-24, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

    > Weź się odpierdol. Dałem czystą informację bez żadnego komentarza. To wiejskie
    głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

    Od czego ma sie odpierdolic?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 225. Data: 2014-02-24 20:02:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 24 Feb 2014 19:21:34 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa. Producent deklaruje
    > poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to programisci z ITD
    > powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

    właśnie dlatego te yurządzenia są drogie. Bo muszą mieć na wszystko kwit
    wystawiony przez odpowiednią instytucję. A to kosztuje :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 226. Data: 2014-02-24 20:18:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 19:55:06 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

    głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

> [...]

    On dobrze wie od czego.

  • 227. Data: 2014-02-24 20:21:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie 30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
    > wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.

    Ale jakie to ma znaczenie? Kwarc służy do utrzymywania krótkookresowej
    stabilności. Jaki problem uznać, że jeśli w ciągu dwóch godzin nie
    nastąpiła aktualizacja z GPS lub DCF, to jest to stan awarii?

    Ileż termostatowany kwarc Ci się w ciągu tych dwóch godzin rozjedzie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 228. Data: 2014-02-24 20:40:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Bo to wiejski glupek jest dla ktorego przeczytac pierwszych 5 zdan to
    > wyzywanie, a jak zlapie kapcia to na 112 dzwoni.

    Ty przeczytałeś i czujesz się ekspertem

  • 229. Data: 2014-02-24 20:44:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello John,

    > Ty przeczytałeś i czujesz się ekspertem

    Jesteś gorszy - NIE przeczytałeś i czujesz się ekspertem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 230. Data: 2014-02-24 21:00:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-24 19:21, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie 30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
    > wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.

    Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.
    W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
    źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

    > No to rzuc z glowy jakims symbolem.

    Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.
    Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
    oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia. Przy
    synchronizacji z GPS raz na dwa tygodnie daje błąd na odcinku 1.6km
    rzędu 3,5% (jeżeli dobrze policzyłem, a chyba mi się nie chce za
    dokładnie i do tego jestem zmęczony). Synchronizujmy z GPS (czy z DCF77,
    a nawet z RDS) raz dziennie i mamy błąd pomiaru 0,2%. Synchronizować
    możemy co godzinę równie dobrze.
    Te wyliczenia oczywiście możesz sprawdzić, licząc samemu :)

    > Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.

    To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.

    > Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to
    > programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

    Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
    stosowną informacją i tyle.