-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.r
wth-aachen.de!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.n
ewshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 24 Feb 2014 17:16:48 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.3.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rozpoczyna si? rze
References: <4...@g...com>
<le3cvc$li7$1@usenet.news.interia.pl> <le60ic$2tj$1@mx1.internetia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<le723q$chf$3@node2.news.atman.pl> <le8cug$4lt$1@mx1.internetia.pl>
<le8l8l$ncm$2@node1.news.atman.pl> <le8pce$elp$1@mx1.internetia.pl>
<5308c712$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@4...net>
<53090337$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<o57kpcasj5d2$.1lcf2timsmp2x$.dlg@40tude.net>
<530a1472$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<530a18bf$0$2215$65785112@news.neostrada.pl>
<ledqei$ab5$3@node1.news.atman.pl>
<1sd6abyej2zlv$.19ptghm4f8yve.dlg@40tude.net>
<ledrs9$ab5$6@node1.news.atman.pl>
<530b14eb$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
<lef543$mhd$1@node1.news.atman.pl>
<530b3640$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
<lefcut$mhd$2@node1.news.atman.pl>
<530b400c$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <530b400c$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <530b70c1$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109241238172.warszawa.vectranet.pl
X-Trace: 1393258689 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2353 109.241.238.172:50358
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525340
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-02-24 13:50, J.F pisze:
> Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości
> On 2014-02-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> O tym ze mamy zrobic jedna fotke, potem w innym miejscu zrobic druga
>>> fotke, i na podstawie czasow ich zrobienia wyliczyc predkosc.
>>> Potrzebujemy wiec dokladne zegary w dwoch miejscach, lub szybka
>>> transmisje miedzy urzadzeniami.
>>
>>> I tutaj 0.1% dokladnosc zegarow jest zabojcza, bo sie po godzinie moga
>>> rozjechac o pare sekund.
>>
>> Prosze Cie, pare sekund na godzinie? Toz tego nie osiagna w miesiac dwa
>> chinskie zegarki ktorych wyprodukowanie kosztowalo grosze...
>
> 0.1% wlasnie tyle znaczy. 3.6s w 3600s.
Litości - typowy błąd w tanich układach (tani kwarc) to ~30ppm, czyli
jakieś 0.003%. Widzisz różnicę? Korzystając z układów bardziej
zaawansowanych (niekoniecznie dużo droższych kwarców) z korekcją
programową (abstrahuję od samej konstrukcji generatora, która
wymaga pewnych 'stabilizacji') można osiągnąć błąd ~2ppm,
czyli 0.0002%.
> Fakt ze byle kwarc ma co najmniej 10 razy lepiej ... ale to nadal w dobe
> moze sie rozjechac bardziej.
Jak widzisz nie - nawet dla niezbyt zaawansowanych układów, które są
stosowane dość powszechnie.
> Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w
> jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje przewidziec,
Tego nikt nie zamawia w kawałkach, do tego są specjalizowane układy
RTC, z kwarcami, ze stabilizacją termiczną itd.
> a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
> mierzy miedzy -20 a +40 :-)
No sobie poważnie porozmawialiśmy:>
Następne wpisy z tego wątku
- 24.02.14 18:11 k...@g...com
- 24.02.14 19:21 J.F
- 24.02.14 19:55 AZ
- 24.02.14 20:02 masti
- 24.02.14 20:18 k...@g...com
- 24.02.14 20:21 RoMan Mandziejewicz
- 24.02.14 20:40 John Kołalsky
- 24.02.14 20:44 RoMan Mandziejewicz
- 24.02.14 21:00 Artur Maśląg
- 24.02.14 21:09 Artur Maśląg
- 24.02.14 21:26 Czesław Wiśniak
- 24.02.14 22:11 J.F.
- 24.02.14 22:11 k...@g...com
- 24.02.14 22:14 J.F.
- 24.02.14 23:44 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=