  • Data: 2014-11-12 23:43:02
    Temat: Re: Różny czas pomimo synchronizacji z NTP
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Konfiguracja została wyliczona za pomocą programu mkAVRcalculator i
    > sprawdzona za pomocą jakiegoś webowego przelicznika. Prescaler ustawiony
    > na 1024, w rejestrze OCR0A wpisana wartość 243.

    Tylko skąd my mamy wiedzieć co Ty tam powyliczałeś :) Podaj wartości
    rejestrów, w szczególności TCCR0. Czy ten timer działa w trybie CTC? Co się
    ma dziać przy osiągnięciu wartości 243 przez licznik, oprócz samego faktu
    wygenerowania przerwania?
    Nieśmiało podejrzewam, że zacząłeś testować NTP bez sprawdzenia poprawności
    konfiguracji timera.

    > Dysponuję raczej "takim sobie" częstotliwościomierzem domowej roboty.
    > Na linii CLKOUT wskazuje 12.500xx MHz. Ostatnie dwie cyfry lekko
    > fluktuują, ale ma to zapewne związek z niedoskonałością samego miernika.
    > Z tego samego powodu nie byłem w stanie dokładnie zmierzyć
    > częstotliwości machania pinem - częstotliwościomierz pokazywał wartość
    > wahającą się pomiędzy 25Hz i 20Hz. Podejrzewam jednak, że to też było
    > winą miernika.

    Bardzo polecam zaopatrzyć się w coś, co mierzy częstotliwość. Ja mam
    AVT-2269 oraz oscyloskop z taką funkcją.

    > Zapomniałem dodać, że dysponuję dwoma egzemplarzami tego urządzenia.
    > Dryf występuje na obydwu.

    Moim zdaniem na obu Twój licznik liczy do wartości 255.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/