  • Data: 2014-11-13 07:15:21
    Temat: Re: Różny czas pomimo synchronizacji z NTP
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-12 o 23:14, J.F. pisze:
    > A propos NTP - czy ktos analizowal jak to dziala i rozumie ?
    >
    > Bo nie rozumiem jak on sobie radzi z laczami niesymetrycznymi, gdy np
    > pakiet w jedna strone idzie 0.1s, a w druga 2.1s ..
    >
    > Mimo tych 4 znacznikow czasu 0 - na moj gust to nie ma mozliwosci
    > wykrycia o ile pakiety sa niesymetryczne.
    >
    > J.

    Ja używam w swojej xmedze SMTP, jest banalnie prosty. Używam bez
    korekcji czasu przelotu i to mi działa bo mam własny serwer NTP na jeden
    hop, a ponieważ atmelowe RTC i tak jest w stanie tylko liczyć sekundy
    więc arytmetykę na liczbach 64o bitowych uznałem za zbędną.

    Z tego co jest w RFC4330:
    Timestamp Name ID When Generated
    --------
    Originate Timestamp T1 time request sent by client
    Receive Timestamp T2 time request received by server
    Transmit Timestamp T3 time reply sent by server
    Destination Timestamp T4 time reply received by client

    The roundtrip delay d and system clock offset t are defined as:

    d = (T4 - T1) - (T3 - T2) t = ((T2 - T1) + (T3 - T4)) / 2.

    Jak dla mnie wzór na t tak pięknie się skraca, że nie ma znaczenia czy
    opóźnienie jest symetryczne czy nie.
    Można by to wyprowadzić zakładając, że d=d1+d2 ale przed pierwszą kawą
    nie chce mi się... :-)

    --
    AWa.