  • Data: 2014-11-12 23:32:13
    Temat: Re: Różny czas pomimo synchronizacji z NTP
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-12 23:20, Jakub Rakus pisze:

    > Po pierwsze sprawdź czy masz dobrze skonfigurowany timer, czy na pewno
    > dobrze policzyłeś wartość, którą wpisujesz do OCR (bo z tego co widzę z
    > wcześniejszego litingu, to używasz trybu CTC dla Timer0).

    Konfiguracja została wyliczona za pomocą programu mkAVRcalculator i
    sprawdzona za pomocą jakiegoś webowego przelicznika. Prescaler ustawiony
    na 1024, w rejestrze OCR0A wpisana wartość 243.

    > Po drugie sprawdź czy sygnał zegarowy, którym taktujesz proca ma
    > odpowiednio częstotliwość.

    Dysponuję raczej "takim sobie" częstotliwościomierzem domowej roboty.
    Na linii CLKOUT wskazuje 12.500xx MHz. Ostatnie dwie cyfry lekko
    fluktuują, ale ma to zapewne związek z niedoskonałością samego miernika.
    Z tego samego powodu nie byłem w stanie dokładnie zmierzyć
    częstotliwości machania pinem - częstotliwościomierz pokazywał wartość
    wahającą się pomiędzy 25Hz i 20Hz. Podejrzewam jednak, że to też było
    winą miernika.

    Zapomniałem dodać, że dysponuję dwoma egzemplarzami tego urządzenia.
    Dryf występuje na obydwu.